Hybelkanin Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Jeg har akkurat kjøpt en 37 Gb Raptor som jeg planla å bruke som OS disk. Fra før har jeg to Seagate disker, en 7200 rpm 60Gb og en gammel 10Gb 5200 rpm disk (Som XP desverre kjøres fra i dette øyeblikk). Planen var å erstatte 10Gb disken med Raptoren. Det jeg gjorde var å legge alt jeg ville spare på 60Gb'en og swappet Raptor'n med den på 10Gb, for så å gjøre en ren install av XP. Men da XP setup hadde kommet halveis (til det punktet der maskinen restarter) fikk jeg beskjed om at en viktig systemfil er korrup/mangler. Jeg prøvde meg litt fram med Recover menyen i windows setup'en, og scannet disken for feil. Windows Setup påsto at det var en uopprettelig feil på min splitter nye disk Jaja, tenkte jeg, men prøvde likevel å installere windows på nytt. Etter å ha formatert igjen ble hele installasjonen fullført. Men da maskinen startet igjen (da XP logoen egentlig skal vises) ble jeg bare møtt med svart skjerm. Jeg har prøvd å formatere, installere, bytte kabler og annet småtteri, men med samme resultat. Er det jeg som har gjort noe galt eller er Raptoren defekt? Takker for alle svar! Endret 19. mars 2004 av Hybelkanin Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Først må du forsikre deg om at SCSI står først på bootsequence. Så kan du forsøke å reparere windows-installasjonen med XP CDen. Og så regner jeg med at du la inn s-ata driverene rett under første installasjon? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Først må du forsikre deg om at SCSI står først på bootsequence.Så kan du forsøke å reparere windows-installasjonen med XP CDen. Og så regner jeg med at du la inn s-ata driverene rett under første installasjon? SCSI?? Er det ikke en S-ATA-disk?? Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Jo, det er jo en SATA disk... skal den virkelig stå på SCSI? Den sto på CDROM og så HardDisk.... Og jeg har hørt at man ikke trenger å installere ekstra drivere hvis man har hovedkort med 875P brikkesett? Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Jeg finner ikke noe valg for å boote SCSI... Faktisk finner jeg ikke SCSI nevnt en eneste plass i BIOS. EDIT: Jeg prøvd allt som står i SATA guiden uten hell. Endret 20. mars 2004 av Hybelkanin Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er jumperen riktig plassert? PS: måtte sette bootup til "scsi" da jeg satte to raptorer i raid, ikke sikkert man skal det med en enkel raptor, men tenkte du kunne prøve det likevel... Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 La bare Raptoren være tilkoblet under installasjon, og så kan du koble til den andre når installasjonen er ferdig.. Det har hjulpet meg noen ganger i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå