Peacock Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 var på en butikk i dag der de hadde en gammel kjøledisk som de skulle kaste. det var en kjempe fin radiator som jeg kanskje kunne bruke til pcen min. jeg kjenner de som eier butikken så jeg kan vel spørre ettersom de skal kaste dn. den var kanskje H20cm L30cm med kanskje 7-8mm rør og tynne kjølefinner. det var kanskje 80 stk på 30cm. lurer på om det her kunne virke uten vifter. Kunne tenke meg en litt mer stille pc enn det jeg har nå. eller så kunne jeg kanskje bygge den inn i en metallboks med 1 eller 2 120mm vifter og lage lufte hull. altså en ekstern radiator. den var litt stor til å ha i et kabinett. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Heldig du. Høres bra ut. 80stk kjøleribber lr? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Hvor dyp er denne radiatoren? Hvis den er 2-3 cm dyp eller mer så skal den absolutt gjøre jobben - også uten vifter. Det som er litt dumt med slike kjøl/frys radiatorer, er de tynne rørene. Kan fort bli litt dårlig sirkulasjon hvis pumpen ikke rekker til. Vil nok anbefale en pumpe som er oppgitt til 1000 - 1500 l/t hvis rørene bare var 7-8 mm utvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå