Gå til innhold

Nyeste blokka til DDen, Maze 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vanvittigus stilig ut, men jeg lurer på litt jeg (hvis noen andre her har lest noe særlig om blokka :smile: )

Hvilken av niplene skal vannet inn og ut av? Og hvordan er det tenkt at vannet skal strømme? Disse spørsmåla henger jo litt sammen, men har jo ganske stor betydning for ytelsen til blokka.

Lenke til kommentar

Inn på "midten", den som er nærmest midten ,og ut på siden, dette gjelder alle maze blokkene,

Mao. strømmer det vannet først inn i blokka og "kretser en runde over kjernen før det tar turen utover i blokka.

[ Denne Melding var redigert av: khosethl på 2002-03-27 10:40 ]

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig går vannet inn i midten, og ut i periferien.

Dette er jo "vanlig" i et design som dette, alt annet ville overraske meg!

I teorien vil jo området rett over CPU-core være det varmeste, og dermed er det naturlig å pøse på med "kaldt vann" over core. Det vil jo gi den beste effekten, med tanke på temperaturforskjellen mellom vann og core.

Uansett; Forskjellene vil være marginale, ettersom kobberet´s varmeledningsevne er meget god!

Man "sloss" i det hele tatt om temperaturforskjeller på én til tre-fire grader i de aller fleste tilfeller, noe mange tester av diverse vannblokker kan bekrefte.

Det som virkelig er bestemmende for CPU-temperaturen, er radiatoren´s evne til å kjøle ned vannet.

En god / stor radiator med tilhørende vifte®, vil sørge for en vanntemperatur som ligger tett opptil rom/lufttemperaturen, som i sin tur vil gi lavere CPU-temp, naturlig nok.

Skulle jeg for min del anbefale en investering i vannkjøling, så ville jeg absolutt fokusere på en god radiator! Vannblokka kommer faktisk i annen rekke, såpass har jeg erfart i min higen etter lavest mulige CPU-temperaturer, under normale omstendigheter :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...