GSM Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei! Jeg lurer på hva som er best av Windows XP og windows 2k. Har opplevd en del plagsomme ting med xp. Fikk fatt i 2k, men har ikke bestemt meg om jeg skal installere det ennå. Håper noen har noen svar Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 av erfaring er XP mer brukervennelig og har et bedre design. flere funksjoner også. 2k er mer pro. altså mer teknisk. den er mer primitiv enn XP. tror 2k hadde slått XP i stabilitet nettopp pga av 2k er simplere... de er begge gode OS'er men personlig syns jeg XP er best. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Begge er ca. like gode, 2K er litt mindre ressurskrevende. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Begge er ca. like gode, 2K er litt mindre ressurskrevende. Jepp, det også at XP har litt bedre design enn hva 2000 har, noe som krever mer av pc'n. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 heh, har hatt 2k siden det kom ut nå, 0 kræsj. Det eneste som er skit med XP er at noen av funskjonene virker som er laget for folk som aldri har rørt en PC. (søke funksjonen, kontroll panel, de ekle blå fargene som er standard o.s.v) ellers er XP minst like raskt, og stabilt som 2K. Kan ikke komme utenom det, XP har et grisestygt utseende. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Kan ikke komme utenom det, XP har et grisestygt utseende. Det blå og grønne utseende ja, men sølv utseende er jo ganske kule egentlig. Men det er jo egentlig opp til hver enkelt, smaken er som baken Lenke til kommentar
Magnus_Helmik Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det er ingen tvil om at XP er mer resurskrevende. 2000 kan lett kjøres på litt eldre pcer uten problemer der XP ville klikket i et kjør! Jeg synest også at XP har altfor brukervennligt kontrollpanel og det feltet til venstre i alle mapper plager vettet av meg. Derfor er jeg trofast bruker av Windows 2000 Professional! Lenke til kommentar
elghai2k Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Ser mange her ikke helt kjenner XP godt nok. Det "grisestygge" utseende i XP må selvsagt disables! Og det gjøres på to sekunder under Properties ved å høyreklikke på My Computer (Visualization). Lenke til kommentar
tbend Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Windows Xp...... Fetere design, men trur jeg har litt mindre LAN funsjoner enn 2k har!.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Synes at XP har blitt litt for brukervennlig, det kommer jo opp bokser titt og ofte og spør om ting jeg har god snøring på fra før av, og det spør også masse dumme spørsmål om hva den skal gjøre selv om jeg vet akkurat hva jeg vil. XP ligger rett og slett på et litt "uprofesjonelt" nivå etter min mening. Til opplysning kjører jeg nå Win 2kPro med SP4 og kan ikke huske sist PC'en låste seg/klikket/rebootet Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hei - folkens! Prøv betaen av WinXP 64 bit Edition! Denne er prikk lik XP, bare uten themes og med flere LAN funksjoner (som 2k). Det er også mye raskere. Min maskin bruker 0.5 sek på bootskjermen Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 selv har jeg Windows 2000 PRO og Windows 2003 server i dualboot på hovedpc`en min. har brukt mye XP på denne pc`en. litt for mye kanskje . XP kjører jeg bare på laptoppen nå og XP er sikkert greit nok det. kjører standard utseende jeg da i XP. selv er jeg som sikkert mange andre ikke så veldig begreistret for XP. den krasjer veldig mye synes jeg. det er også derfor jeg aldri kjører XP på hovedpc`en mer. er ikke så mye tull med Windows 2000 som det er i Windows XP. å nei. hvis man deaktiverer alle de fancye greiene i XP så får du ikke den samme følelsen som du gjør hvis du sitter med en Windows 2000 pc. XP bruker mere ram enn det Windows 2000 bruker. Windows 2003 Server er en strippa versjon av Windows XP på en måte. den ligner på vanlig XP bare at den har ikke den logon skjermen som XP har, og den har ikke stylen til XP heller. også har den flere nettverks og server funksjoner enn det XP har. jeg er heller ikke så alt for begreistret for Windows 2003 heller jeg da, for den krasja no nesten mere enn XP og det skal litt til. nei, Windows 2000 engelsk ruler verden folkens. i hele tatt Engelsk OS ruler verden. huff norsk Windows, nope det kommer ikke inn her. hvis jeg skulle satt opp server hjemme ville jeg gått for Windows 2000 Advanced server forresten. denne er bedre enn Windows 2003 Server. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Selv om vi nærmer oss 2005 og w2k ble utgitt noe før 2000 så må jeg faktisk si w2k vinner. XP er bare krøkkete. Klikker stadig på den ene laptopen. Gidder ikke si mer, det er bare ustabilt. (ja med alle kritiske updates.) På den andre og kraftigste kjører jeg "alt". Her har jeg w2k og den har utrolig lite problemer. En sjelden gang winamp ikke kjører. W2k er rent, noe xp ikke er. W2k er greiere angående nettverk og bruker mindre nettverksressurser. Lenke til kommentar
arna Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hei - folkens! Prøv betaen av WinXP 64 bit Edition! Denne er prikk lik XP, bare uten themes og med flere LAN funksjoner (som 2k). Det er også mye raskere. Min maskin bruker 0.5 sek på bootskjermen Dette forutser vel også en 64bit cpu ? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Win2000pro engelsk versjon Beste OS'et gjennom tidene. Bruker den på alt av maskiner: Arb.statsjon, hjemme PC, Server, HTPC, etc.. Har forresten aldri likt det barnslige utseende på WinXP. Lenke til kommentar
arna Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå kan man jo bare forandre på utseendet til å det prikk likt win2k. Kan garantere deg at hvis jeg hadde satt en med xp og en med win2k ved siden av hverandre hadde du ikke klart å se forskjell ... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå kan man jo bare forandre på utseendet til å det prikk likt win2k. Kan garantere deg at hvis jeg hadde satt en med xp og en med win2k ved siden av hverandre hadde du ikke klart å se forskjell ... Greit nok det, men hvorfor bruke masse tid og krefter på å få WinXP til å se ut som Win2000, når Win2000 både er mer stabilt og krever mye mindre RAM? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Kan garantere deg at hvis jeg hadde satt en med xp og en med win2k ved siden av hverandre hadde du ikke klart å se forskjell ... Hva med Windows-logoen på startknappen og skrivebordsikonene, da? *pirke* Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Har forresten aldri likt det barnslige utseende på WinXP. Barnslig er et glimrende valgt ord. Standardutseende er faktisk skikkelig heslig. Sølv er litt bedre, men generelt så ser Windows Classic Style bedre ut. Jeg har Windows XP nå, eneste grunnen er at jeg har Pentium 4 prosessor. (hyper threading funker kun i XP etter det jeg har lest) Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 User manager med profft interface: "control userpasswords2" Drittkontrollpanelet kan dere fint slå av, samme med themes. Og det med XP 64 - nei, ikke alle har 64 bits cpu, men det betyr ikke at jeg ikke kan informere om speeden til XP 64 fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå