iobas Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 jaja. flott for deg at du har lyst til å bruke 100 dager mer fordi du "liker å se hvordan ting er bygget opp". jeg vil vite hvordan jeg bruker det og så bruke det. og jeg har faktisk lest gjennom en del kildekode, og jeg mener fortsatt at dokumentasjon > kildekode. Lenke til kommentar
gloomyocean Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jaja. flott for deg at du har lyst til å bruke 100 dager mer fordi du "liker å se hvordan ting er bygget opp". jeg vil vite hvordan jeg bruker det og så bruke det. og jeg har faktisk lest gjennom en del kildekode, og jeg mener fortsatt at dokumentasjon > kildekode. Ja, da har du problemer med å lese kildekoder. Det er nok derfor du bruker Windows. Dokumentasjoner kommer FRA kildekode! Ferdig med det. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, om hvorfor dokumentasjon er bedre enn kildekode, så det bunner i bare i din inkompetanse i kildekode-lesing. End Case. _NÅ_ skjønner jeg hvorfor programmene i windows er så elendige, de som programmerer der orker ikke å lese kildekoden for å lage et godt og stabilt program, for å få "feelingen". Er j****g glad for at jeg kuttet ut windows. Et rent mareritt i å programmere i det lille jeg har gjort. Programmering er ikke en jobb, det er en nytelse, og det har du, iobas nok ikke opplevd det. Feks i java, å sjekke riktige antall hakeparanteser/paranteser er MYE mer tungvint enn å bruke 'grep -c "{" ' i linuxboksen min. Jøss, at noen virkerlig orker å telle alle disse selv for hånd! (lagde et lite script, og det ble svært behagelig å ta et raskt sjekk før komplimeringen) Linux trenger ikke en IDE, det er den allerede, og det er UNIX sitt største fordel! Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, her i dette tråden, så hvorfor poster du i det hele tatt? Jeg er drittlei av at arrogante folk som mener ditt og datt, men ikke kommer med gode motargumenter med begrunnelser som kan diskuteres videre. guddbai, iobas! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 jaja. flott for deg at du har lyst til å bruke 100 dager mer fordi du "liker å se hvordan ting er bygget opp". jeg vil vite hvordan jeg bruker det og så bruke det. og jeg har faktisk lest gjennom en del kildekode, og jeg mener fortsatt at dokumentasjon > kildekode. Ja, da har du problemer med å lese kildekoder. Det er nok derfor du bruker Windows. Dokumentasjoner kommer FRA kildekode! Ferdig med det. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, om hvorfor dokumentasjon er bedre enn kildekode, så det bunner i bare i din inkompetanse i kildekode-lesing. End Case. _NÅ_ skjønner jeg hvorfor programmene i windows er så elendige, de som programmerer der orker ikke å lese kildekoden for å lage et godt og stabilt program, for å få "feelingen". Er j****g glad for at jeg kuttet ut windows. Et rent mareritt i å programmere i det lille jeg har gjort. Programmering er ikke en jobb, det er en nytelse, og det har du, iobas nok ikke opplevd det. Feks i java, å sjekke riktige antall hakeparanteser/paranteser er MYE mer tungvint enn å bruke 'grep -c "{" ' i linuxboksen min. Jøss, at noen virkerlig orker å telle alle disse selv for hånd! (lagde et lite script, og det ble svært behagelig å ta et raskt sjekk før komplimeringen) Linux trenger ikke en IDE, det er den allerede, og det er UNIX sitt største fordel! Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, her i dette tråden, så hvorfor poster du i det hele tatt? Jeg er drittlei av at arrogante folk som mener ditt og datt, men ikke kommer med gode motargumenter med begrunnelser som kan diskuteres videre. guddbai, iobas! Hmmm, lurer da på hvorfor Windows har vært det mest populære OS'et hele tiden. Linux har vært i mange år og har vært like upopulært. Men den gangen det går ann å bruke linux uten et evig mas og pes hver gang man bare skal intstallere et lite program, da kan det hende jeg begynner å bruke det. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 det er tydelig at du lever i din egen lille fantasiverden gloomyocean, så jeg skal la deg leve der. jeg mener, hvor i helvete har du at fordi jeg ikke gidder å lese kildekoder så bruker jeg windows? sist jeg sjekket måtte jeg ikke lese en eneste linje med kildekode for å bruke linux.. og hva faen mener du med å telle antall } i java for hånd? for det første, jeg programmerer ikke java. for det andre, hvorfor skal jeg ville telle antall } i det hele tatt? hvis du må telle de har du vel et såpass dårlig utviklingsverktøy at du ikke ser matchende { og }, det slipper jeg med msvs .net skjønner du. det er også morsomt at du kan trekke slutningen at ALLE windowsprogrammer er dårlige fordi de ikke leser kildekode. ja! UNIX ER ET IDE!!!! det vet jo alle. dork. velvel, fortsett å les kildekode og tell { på linuxen din. så skal du se at du får et flott liv. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jaja. flott for deg at du har lyst til å bruke 100 dager mer fordi du "liker å se hvordan ting er bygget opp". jeg vil vite hvordan jeg bruker det og så bruke det. og jeg har faktisk lest gjennom en del kildekode, og jeg mener fortsatt at dokumentasjon > kildekode. Ja, da har du problemer med å lese kildekoder. Det er nok derfor du bruker Windows. Dokumentasjoner kommer FRA kildekode! Ferdig med det. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, om hvorfor dokumentasjon er bedre enn kildekode, så det bunner i bare i din inkompetanse i kildekode-lesing. End Case. _NÅ_ skjønner jeg hvorfor programmene i windows er så elendige, de som programmerer der orker ikke å lese kildekoden for å lage et godt og stabilt program, for å få "feelingen". Er j****g glad for at jeg kuttet ut windows. Et rent mareritt i å programmere i det lille jeg har gjort. Programmering er ikke en jobb, det er en nytelse, og det har du, iobas nok ikke opplevd det. Feks i java, å sjekke riktige antall hakeparanteser/paranteser er MYE mer tungvint enn å bruke 'grep -c "{" ' i linuxboksen min. Jøss, at noen virkerlig orker å telle alle disse selv for hånd! (lagde et lite script, og det ble svært behagelig å ta et raskt sjekk før komplimeringen) Linux trenger ikke en IDE, det er den allerede, og det er UNIX sitt største fordel! Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, her i dette tråden, så hvorfor poster du i det hele tatt? Jeg er drittlei av at arrogante folk som mener ditt og datt, men ikke kommer med gode motargumenter med begrunnelser som kan diskuteres videre. guddbai, iobas! Hele posten oser av ms-hat... Det er ikke sånn at en blir en god programmerer må lese all verdens kildekode for å bli flink, jeg har bare brukt flipcode og MSDN for å lære meg C++. Assembly har jeg lært meg ved å kikke på hva Visual C++ gjør. Visual Basic lærte jeg meg ved bruk av MSDN QuickBasic lærte jeg ved å se på Gorillas.bas, og help->contents. Jeg bruker både linux og windows (mest windows) men jeg gidder ikke å sitte å lese kildekoden til programmer. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, her i dette tråden,så hvorfor poster du i det hele tatt? Jeg er drittlei av at arrogante folk som mener ditt og datt, men ikke kommer med gode motargumenter med begrunnelser som kan diskuteres videre. Du har bare grunnløse selv argumenter gloomyocean. Utvikling i Linux, er som når jeg skrev Assembly og C programmer på en gammel 486, i DOS... et bedre IDE ville nødvendigvis vært grafisk, bedre oversikt (siden oppløsningen på skjermen ikke lenger er 100x24 (eller annet hvis du har endret det) Visual Studio, Borland C++ Builder, Open Watcom osv Lenke til kommentar
plinko Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Tull at Linux er vanskelig. Til og med bestemora mi klarte å installere fedora da jeg forklarte det over telefon. Installering av programmer er også såre enkelt ved hjelp av rpm eller ./configure - make -make install. Altså ingen unnskyldning for å bruke Windows lenger... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Hva med Norge? Når (som sagt i en annen tråd)-- når olja går tom?! Hva skal vi tjene på da? Ikke Linux iallfall for det er jo gratis. Er Norge bedre tjent med at alle bruker MS programvare? Den utvikles da ikke i Norge. Vi sender bare masse penger til Bill & co. i USA. Å bruke penger på MS-lisenser er som å LEIE en leilighet - man betaler og betaler, men selv etter mange år har man ikke kommet noen vei. Programvaren er fortsatt copyright MS, og du betaler fortsatt bare en avgift for å midlertidig (på nåde) bruke deres programvare. (Må jo godta side opp og ned med legal mumbo-jumbo EULA for å kunne installere ) Hvis man isteden bruker (og inversterer) i fri programvare, kan man sammenlikne det mer med å KJØPE en leilighet, fordi man over tid bygger opp mer og mer programvare som kommer både deg selv og andre til gode. Og det går fint an å jobbe og tjene penger på å utvikle fri programvare. Istedenfor at skoler kaster penger ut av vinduet på MS-lisenser burde staten bruke penger på prosjekter som f.eks Skolelinux. Endret 14. november 2004 av Langbein Lenke til kommentar
plinko Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Enig. Ignorér vekk Microsoft. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hva med Norge? Når (som sagt i en annen tråd)-- når olja går tom?! Hva skal vi tjene på da? Ikke Linux iallfall for det er jo gratis. Er Norge bedre tjent med at alle bruker MS programvare? Den utvikles da ikke i Norge. Vi sender bare masse penger til Bill & co. i USA. Takket være MS så har mange jobb iallfall. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hva slags kommunist babbel er dette? Er Norge bedre tjent med at alle bruker MS programvare? Den utvikles da ikke i Norge. Vi sender bare masse penger til Bill & co. i USA. dette er FEIL! Mammut er et norsk regnskapsprogram for Windows, et eksempel av mange. Det er MASSE programvareprodusenter i Norge Jeg har programmert C++ i Microsoft Visual Studio i Windows, og i vim og gcc i linux, må si Microsoft Visual Studio er endel enklere (og bedre en vim) Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Får å være helt helt ærlig; Verken Windows eller Linux er bra. De SUGER. Hver av OS'ene har hver sine problemer som er like irriterendes! Jeg lurer egentlig på om det finnes et OS der ute som ikke er komplisert og som er sikkert Men altså. Linux er feilfritt nesten, det eneste er bare det at det er altfor komplisert og det er null vits i å bruke det da. Det er sikkert men det er altfor komplisert. (Hvis det hadde blitt enklere å installere programmer så hadde jeg brukt det. Men det er et evig slit bare å få installert et stakkars program pga at man mangler masse libs eller hva det heter. ) Umm......................... APT, YUM, URPM, portage.. Hvilken planet har du vært på i det siste? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Enig med noe av det du sier der Nicklas. Det er et godt argument det med at mange får en jobb. Men, jeg syns ikke at folk skal måtte sitte og spare en hel masse penger før de får råd til å kjøpe et stort og tregt program utviklet av Microsoft. Da er det bedre at folk gir ut et program, og legger ved kildekoden slik at folk hele tiden kan forbedre programmet. Etter mange timers hacking på programet, står vi igjen med et superprodukt! Hvis man vil tjene penger kan man eventuelt ta betalt for tillegstjenester/spessialsydde programmer, installasjon(for de som ikke klarer), vedlikehold, etc. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hva slags kommunist babbel er dette? Er Norge bedre tjent med at alle bruker MS programvare? Den utvikles da ikke i Norge. Vi sender bare masse penger til Bill & co. i USA. dette er FEIL! Mammut er et norsk regnskapsprogram for Windows, et eksempel av mange. Det er MASSE programvareprodusenter i Norge Jeg har programmert C++ i Microsoft Visual Studio i Windows, og i vim og gcc i linux, må si Microsoft Visual Studio er endel enklere (og bedre en vim) Kommunistpåstandene er så tåpelige at jeg ikke engang gidder svare på det. Men over til ditt eksempel, Mamut. Hva i huleste har de å gjøre med Microsoft annet enn at de tilfeldigvis utvikler programmer for Windows? De kunne da like gjerne solgt programvare til Mac, GNU/Linux, BSD eller rett og slett Amiga om de hadde villet. Jeg har da aldri nektet noen å utvikle kommersiell programvare, jeg er bare motstander av monopolselskaper uansett bransje. Mamut kan selge sin software for akkurat så mye penger de måtte ønske, helt uavhengig av plattform. Det er visst dessverre enkelte som fullstendig har misforstått GPL og andre frie programvarelisenser (bla takket være Steve Balmer), og tror det nærmest ikke er lov å selve programvare til GNU/Linux. Og til slutt: Kan du ikke bare la være å bruke vi(m), jeg har aldri likt den og bruker derfor andre editorer - ja de fins faktisk Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Det er visst dessverre enkelte som fullstendig har misforstått GPL og andre frie programvarelisenser (bla takket være Steve Balmer), og tror det nærmest ikke er lov å selve programvare til GNU/Linux. Ikke lov? Det er vel ingen som kan nekte deg å ta betalt for noe du selv har lagd. Uavhengig om hvem det sikter til; Linux, Microsoft, Whatever?! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det er visst dessverre enkelte som fullstendig har misforstått GPL og andre frie programvarelisenser (bla takket være Steve Balmer), og tror det nærmest ikke er lov å selve programvare til GNU/Linux. Ikke lov? Det er vel ingen som kan nekte deg å ta betalt for noe du selv har lagd. Uavhengig om hvem det sikter til; Linux, Microsoft, Whatever?! Ehh, det var jo nettopp det jeg skrev da Lenke til kommentar
gloomyocean Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 og hva faen mener du med å telle antall } i java for hånd? for det første, jeg programmerer ikke java. for det andre, hvorfor skal jeg ville telle antall } i det hele tatt? hvis du må telle de har du vel et såpass dårlig utviklingsverktøy at du ikke ser matchende { og }, det slipper jeg med msvs .net skjønner du. så du kjenner ikke til bruk av "}" selv om du programmerer i C eller hva for noe annet trendy du programmerer i? Fasinerende med din uvitenskap. Java og C er ganske like, selv om det er basale forskjeller imellom dem. Har du ikke et eneste gang funnet ut at det mangler noen ],},] eller [,{,( når du kompilmerer? Det vanlige metoden er å bare å komlimere og rette opp små feil i etterkanten. Jeg ville ha et mer intelligent måte å fikse det før komplimeringen for å spare tid. dvs et raskt syntakssjekk før komplimeringen, selv om komplimeringen finner det meste av dem likevel. Men greit nok, jeg skal nok hjelpe deg, kjære iobas! (jeg utviklet en del i Borlander Jubuilder, men den var noe møkk. IMHO) Det svært enkelt å miste oversikten over antall "}" på rett sted hvis det blir en del av dem. (åpner en { og må lukke den i slutten med } glemmes det noen ganger hvis det er en del av dem innnøstet. Det kan kanskje bortforklares med ræva koding, men noen ganger er det umulig å unngå med nøsting. Eksempel klippet fra linux-2.6.9/net/socket.c int move_addr_to_user(void *kaddr, int klen, void __user *uaddr, int __user *ul en) { int err; int len; if((err=get_user(len, ulen))) return err; if(len>klen) len=klen; if(len<0 || len> MAX_SOCK_ADDR) return -EINVAL; if(len) { if(copy_to_user(uaddr,kaddr,len)) return -EFAULT; } (snipp resten) $ grep -c "{" socket.c 136 136 stk å holde styr på. Sexy! (talte jeg dem for hånd? I think not!) IDE-GUI viser kun en advarslel om unmacted }, så det blir opp til en å finne dem selv. Noen ganger brukte jeg { i en kommentar (eller ( eller [, og da blir de telt med. Med en mer inteliggent scripting blir disse ignorert, og de fleste IDE er hjernedøde nok til å ta med slikt i kommentarer. I Jbuilder Borland var det som regel feil henvising, så jeg sluttet å bruke slike fancy GUI-IDE som alle er så glade i å bruke. ( Og som vanlig har du en nedlatende tone som du har i de fleste postingene dine. ) Lenke til kommentar
iobas Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) HAHAHAHA du er så JÆVLIG dum gloomyocean. jeg syns det er faktisk er utrolig lett å holde styr på {}. uansett, det hjelper jævlig lite å telle de, for selv om du mangler noen, så vet du ikke hvor det er du mangler de selv om du finner ut at du kanskje har en for lite. kan du ikke være så snill og ikke drite deg mer ut? DET HETER KOMPILERING ikke komplimering. du veit jo faen meg ingenting. Endret 18. november 2004 av iobas Lenke til kommentar
gloomyocean Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Dokumentasjoner kommer FRA kildekode! Ferdig med det. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, om hvorfor dokumentasjon er bedre enn kildekode, så det bunner i bare i din inkompetanse i kildekode-lesing. End Case. Hele posten oser av ms-hat... Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, her i dette tråden,så hvorfor poster du i det hele tatt? Jeg er drittlei av at arrogante folk som mener ditt og datt, men ikke kommer med gode motargumenter med begrunnelser som kan diskuteres videre. Du har bare grunnløse selv argumenter gloomyocean. sitatfuks -> <min sitat i sin helhet> Dokumentasjoner kommer FRA kildekode! Ferdig med det. Ikke et eneste gang har du kommet med et fornuftig argument, om hvorfor dokumentasjon er bedre enn kildekode, så det bunner i bare i din inkompetanse i kildekode-lesing. End Case. <End Sitat> Er det grunnløs argument? I think not! hvor er det man henvender seg til der dokumentasjonen svikter? Jo, kildekoden! Hvor henvender man seg til når en skal oppdatere/forbedre dokumentasjonen? Jo, kildekoden! Hvor henvender man seg når en ser at det er noe merkelig i dokumentasjonen? Jo kildekoden! (og da kan en kanskje se en bug i kildekoden påvist av dokumentasjonen!) jeg ser ikke noen ms-hat? Hvis så, beklager jeg det inntrykket det er blitt gitt av min posting. Jeg har INGENTING mot MS/Windows, jeg orker ikke bare å bruke Windows selv. Jeg respekterer fullt ut at andre bruker det og liker det, det er deres fulle rett til det. Ferdig med det. Jeg påpekte bare iobas sin allergi mot kildekode, og Windows-plattformens allergi mot å dele ut kildekoden for økt forståelse og eventuelle bug-fikser. Lenke til kommentar
gloomyocean Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 HAHAHAHAdu er så JÆVLIG dum gloomyocean. jeg syns det er faktisk er utrolig lett å holde styr på {}. uansett, det hjelper jævlig lite å telle de, for selv om du mangler noen, så vet du ikke hvor det er du mangler de selv om du finner ut at du kanskje har en for lite. kan du ikke være så snill og ikke drite deg mer ut? DET HETER KOMPILERING ikke komplimering. du veit jo faen meg ingenting. Nok enda en gang til med nedlatende tone om rettskrivning av et eneste ord? Okei da, det er veldig barnslig det, å ignorere innholdet mitt, og bare fokusere på mine skrivefeil. Veldig fascinerende. NOT. Du, iobas, hører bare det du vil høre. Trist, men sant. Poenget mitt står frem like sterkt, uansett mine skrivefeil, eller andres nedlatende toner mot det. Når folk går over til nedlatende betyr det bare at argumentene er gått tom, og primitivinstiktet overtar i et forsøk på å fornekte sannheten eller å heve seg overfor den andre. Jeg kan lett editere vekk skrivefeil i ettertid, men det lar jeg være da det ikke er relevant her. jeg vet at komplimering er riktig iforhold til komilering, men ettersom jeg hadde det travelt slapp den skrivefeilen gjennom. iobas -> les reglene http://forum.hardware.no/index.php?act=SR&f=60 og http://forum.hardware.no/index.php?act=boardrules Du trenger en oppfriskning og det er en grunn til at de finnes. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) hæ? du er et seriøst forstyrret menneske. jeg fokuserte ikke bare på det faktum at du ikke klarer å skrive, jeg skrev også at du er en idiot når du sitter å teller } og hevder at det er superflott når man programmerer og at det er så lett på linux. men det verste er at du faktisk skriver det feil IGJEN og sier at det er riktig og galt? du skriver ikke bare den "skrivefeilen" en gang, flere ganger. jeje. orker ikke kaste bort tida på deg mer. sier vel litt om hvor mye du kan om komlimerererering når du må telle }. hadet bra. ha et flott liv. edit: bare sånn for å forklare for deg, for det virka ikke som om du tok poenget. grunnen til at jeg lurte på hva du mente med at det var så flott å telle } i linux, er hva i helvete det er ha med kildekode vs dokumentasjon å gjøre. Feks i java, å sjekke riktige antall hakeparanteser/paranteser er MYE mer tungvint enn å bruke 'grep -c "{" ' i linuxboksen min. Jøss, at noen virkerlig orker å telle alle disse selv for hånd! liksom, hvor passer dette inn i kildekode vs dokumentasjon? og ja, det er fortsatt helt idiotisk å telle de uansett, for som sagt, du ser ikke hvor du har glemt en } eller {, bare at det er en for lite, men det sier kompilatoren til deg uansett. Endret 18. november 2004 av iobas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå