Gå til innhold

Quick mask i Photoshop

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg med quick mask i Photoshop 7? Når jeg har fargelagt objektet og velger - select - inverse så får jeg bare hele bildet og ikke objektet. Det kommer opp et vindu som sier at ingen pixler er valgt? har gjort quick mask mange ganger før men aldri vært ute for dette. Om jeg legger nok en quick mask oppå der jeg la den første fungerer det, men da vrker det som det har blitt lagt på et layer til ettersom fargen ikke er den rette, blir litt diffust. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er ikke akkurat noen racer på bruk av maskering, begynte i dag å trene litt på det igjen ved å klippe ut en modell med hår og alt mest mulig nøyaktig fra bakgrunnen (det er et slit når man ikke kan rutinene).

Men jeg valgte et lite område, klikket quick mask knappen, gjorde meg ferdig med pensel, brush og viskelær, klikket quick mask knappen igjen og hadde nå et maurspor omriss av området jeg hadde jobbet med. Deretter var det bare å vrenge og slette det overflødige. Var det det siste du hadde glemt å gjøre?

Sjekk den andre tråden om maskering som jeg svarte i - med link til tutorial.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...