jstein Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei, har sett at en del har malt kjøleribbene sine, lurte på om noen vet hvilken malingstype en bør bruke for å beholde mest mulig kjøle-effekt. Er det noen tester på dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hvorfor male kjøleribbene? Sandblås eller glassblås istedet, på den måten får du et litt tøffere utseende, samtidig som du øker overflaten... :smile: Lenke til kommentar
jstein Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 http://www.overklokking.no/cooling/diverse...ol2/index4.html Ser jo ganske kult ut da (Og eg veit at dei er anodiserte). Er det ingen som har peiling på varmeledings-evna til forskjellige typar maling? Er det på tide med ein maling-test her på overklokking.no?? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 forskjelig farge gir forskjelig varme evne å...... Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Tror blå leder varme best... Lenke til kommentar
Predator Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 hvis en farge skulle lede varme bedre en en annen så måtte det vel være svart!!!?? Svart er jo den fargen som absorberer og emitterer mest stråling!!! Og varme er ikke det stråling. Termisk stråling. Tror det står noe sånt i fysikk boka mi Men jeg er jo ikke jeg kjernefysiker da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå