Andreasfe Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Jepp.. Har sett litt på denne: Viftestyring Trenger jeg igrunn noe mer enn den og vifter, eller er det alt som trengs? Funker det fett med Papst-vifter? If so, kan det vel kanskje være lurt å kjøpe de Papst-viftene med mest fart, da de får et videre regulerings-område???? Eller er jeg helt på jordet? Hadde vært kult med noen svar! Endret 19. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
insider Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 med den kan du regulere fra 0 - 12 v (hvis jeg hukse riktig) bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid (kipt med cpu vifte) trenger bare vitfter og den, ellers er paps gode kvalitetsvifter som anbefales ! good luck ps: har tesngt til å kjøpe med en s¨nn selv bare sort Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 med den kan du regulere fra 0 - 12 v (hvis jeg hukse riktig) bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid (kipt med cpu vifte) trenger bare vitfter og den, ellers er paps gode kvalitetsvifter som anbefales ! good luck ps: har tesngt til å kjøpe med en s¨nn selv bare sort Takk for hurtig svar! Da går jeg for en sånn en straks jeg også... Ja visst.. Jeg skal ha sort jeg også.. glemmer alltid at jeg har sort kabinett Tenkte jeg bare skulle bruke denne saken på kabinett-viftene, og ikke på CPU-vifta... Det tørr jeg ikke helt, tror jeg... "bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid" lengre tid = ????? hehe... vil bare vite dette sånn at jeg lettest kan unngå det Lenke til kommentar
insider Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 "bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid" lengre tid = ????? Dette er mest hvis du har en veldig kraftig vifte ( som delta 80 / 120 mm ) og lar den gå på 5 v i løpet av et par dager så er nokk den ganke gåen Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 "bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid" lengre tid = ????? Dette er mest hvis du har en veldig kraftig vifte ( som delta 80 / 120 mm ) og lar den gå på 5 v i løpet av et par dager så er nokk den ganke gåen Takk! Da gjelder nok ikke det meg... ihvertfall ikke i første omgang Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har denne selv jeg med to papst 120mm vifter, går fint som pokkern det. Led skifter farge ved 7volt så det er lett å holde øye med dem Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har også denne. Jeg har 2 stk kabinettvifter på første kanal, 3 stk på andre kanal og CPU-vifte på kanal 3. Funker fint som bare det. Jeg vet ikke om de har endret det, men på min Rheobus (rev. 1) så er det skruterminaler til vifteledningene. Jeg har brukt forlengerkabler (fås også på Microplex) til viftene og klippet av pluggen. På denne måten slipper du å "ødelegge" ledningen til viften, samtidig som du får lange nok kabler til å nå Rheobusen (en fordel ). Jeg har også brukt Y-splitter (også Microplex) for å kjøre flere vifter på samme kanal. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 "bare pass på at viftene kan brenne opp hvis du kjører dem på for lav volt overlengere tid" lengre tid = ????? Dette er mest hvis du har en veldig kraftig vifte ( som delta 80 / 120 mm ) og lar den gå på 5 v i løpet av et par dager så er nokk den ganke gåen Har en 120x120 mm delta vifte som jeg har kjørt på 7 volt i over 2 år nå... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Har også denne. Jeg har 2 stk kabinettvifter på første kanal, 3 stk på andre kanal og CPU-vifte på kanal 3. Funker fint som bare det. Jeg vet ikke om de har endret det, men på min Rheobus (rev. 1) så er det skruterminaler til vifteledningene. Jeg har brukt forlengerkabler (fås også på Microplex) til viftene og klippet av pluggen. På denne måten slipper du å "ødelegge" ledningen til viften, samtidig som du får lange nok kabler til å nå Rheobusen (en fordel ). Jeg har også brukt Y-splitter (også Microplex) for å kjøre flere vifter på samme kanal. Ser ut som den nye rheobusen har ordentlige plugger istedet for skru-terminaler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå