lilfire Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 siden geft sengte tråden min må jeg strte ny. den gamle ligger her @kvasimongo: har win xp pro @Bukks: og skal prøve det. @Mr.Ueland: hva er IIS? @gef: er det ikke bedre og bumpe enn og starte ny tråd når man ikke får svar? Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hva slags programvare bruker du som ftpserver ? Edit: regner med det er Bulletproof, testa detnå, får den meldingen når jeg prøver å starte den 2 ganger.... Endret 19. mars 2004 av mars001 Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 bruker BPFTP Server har innstalert zonealarm nå emn finner ikke ut hvor jeg kan se hva som bruker port 21 Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Får du denne også: "19.03.2004 23:51:27 LOG: Cannot write to file c:\program files\bpftp server\ftp.log !" ?? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 nope får denna jeg: 3/19/2004 2:41:44 PM SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use. Lenke til kommentar
h0bbel Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 netstat -a i et kommandovindu burde gi deg oversikt over hva som er i bruk. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ok, hadde du fått den ville det vært sikkert at den kjørte 2 ganger,men da er det ikke det. Prøv å avinstaller BPFTP og reboot og installer på nytt, kan være den har lagt seg inn som en service eller noe, trodde ikke det gikk men kan ikke komme på noe annet enn det.. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 @h0bbel: har testa det men kommer opp sinnsyky mye. så finner ikke fram der. @mars001: k kan prøve det skadder ikke..hehe Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 @mars001: nope får samma meding nå og. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 IIS er en default ftp/www server fra Microsoft som følger med bla Win XP Pro.. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 okey.. bruker BPFTP Server synnes den er enkel og ha med... bare jeg får fikset den porten da. for det hjelper vel ikke og bruke et annet ftp server prog når porten er i bruk. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 hehe..jeg prøvde og sette den på port 22 gikk fint det bare det at jeg ikke fikk connecta på vanlig måte (i IE)(går sikkert med ftp prog) men da forsvinner litt av vitsen. hvem port kan jeg sette den på da? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 har ikke kommet noe lenger og trenger port 21.. må være et prog som bruker den. noen som vet hva jeg kan gjøre for å finne ut hvem prog det er som bruker det..har prøvd og gått ut av alle programmer mne er fremdelse i bruk så må være et bakprog. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Du kan åpne et DOS vindu og skrive netstat -o. Da finner du prosessiden til det programmet som bruker port 21 (Hvis du leter litt på listen du får opp) Deretter starter du oppgavebehandlingen på maskinen din og ser på hvilke prosesser som kjører. Legg til kolonnen Prosessid (PID) og du skal klare å finne hvilket program som bruker port 21 Og når det gjelder å koble til fra IE med en annen enn standardport er det bare å skrive ftp://<IPADRESSE>:<PORTNUMMER> Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Det er da så enkelt, åpne services(Tjenester) og disable: FTP Publishing service Da har du koblet ut IIS sin innebygde ftp server. Du kan også skifte port på denne i IIS sitt kontroll panel Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 hmm. detta var ikke lett..hehe detta er når jeg har gått ut av alle prog. så hvem er det som bruker port 21 den er fremdeles i bruk. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Oops. Sorry, hvis du bruker bare -o får du kun de tilkoblinger som er aktive. Prøv netstat -oa Da får du opp de som lytter også Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du har sannsynligvis IIS instalert på maskina di. Da vil MS sin ftp server kjøre på port 21. Og du får melding om at porten er i bruk når du starter BPFTP. Hva må du gjøre: - Sørg for at IIS ftpserveren ikke starter... Det er bare å stoppe denne servicen da du ikke benytter den allikavel.. - Start BPFTP. - Du er i mål! Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 hmm - Sørg for at IIS ftpserveren ikke starter... Det er bare å stoppe denne servicen da du ikke benytter den allikavel.. hvordan sørger jeg for at ikke IIS ftpserven starter da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå