GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har laget sidene til Bjørnestad Skisenter, og kunne tenkt meg tilbakemelding... (ja... jeg vet at jeg bør ha .no-domene, det er bestillt) Jeg har nokså begrenset kunnskap om html og slikt, så sidene er bygd opp med tabeller som angir størrelse ved piksler. (galleriet er frames) Sidene er laget i frontpage, menyen er laget i Adobe ImageReady & PhotoShop, alle bilder er behandlet i PS, frameset er laget i Ace Html, og galleri er laget automatisk i PS.... Hva synes dere? greit og funksjonellt? Hva med de viktigste sidene? (fremsiden og vær&føre... forslag til endringer?) Bildet over menyen skal byttes ut slik at vi får tatt et bilde som gir litt inntrykk av at det er bratt, slik at det står i stil med teksten til venstre. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Første jeg merket var den ekstreme mouseover.. så - Ny mouseover - Ny banner Orker ikke skrive mer. Men god start Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Er dette hva du selger? Sorry om det virker frekkt, men jeg tviler jeg hadde betalt for det der. - times - lær typografi - fryktelig mouseover i menyen - mørk blå mot svart. bæsj ... - standard linkfarge. asj ... Jeg er for trøtt til å svare noe mer nå. INSPIratioN Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hehe, Dunes..er i det brutale hjørnet idag Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Er dette hva du selger? Sorry om det virker frekkt, men jeg tviler jeg hadde betalt for det der. - times - lær typografi - fryktelig mouseover i menyen - mørk blå mot svart. bæsj ... - standard linkfarge. asj ... Jeg er for trøtt til å svare noe mer nå. INSPIratioN Selger? nei jeg gjør det av ren og skjær veldedighet... ikke en krone tjent... hvis jeg hadde tatt betaling hadde jeg nok tatt meg mye bedre tid.. DERFOR tror jeg heller ikke at jeg gidder å stresse så altfor mye mer med siden... Edit: skisenteret har til nå vært drevet ulønnsomt, derfor kan de ikke kjøpe seg hjemmesider på vanlig vis... men.. jeg synes at disse er mye bedre enn mye jeg ser hos andre, blandt annet noen som kaller seg for WebNorge... Endret 19. mars 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hehe, Dunes..er i det brutale hjørnet idag Rettelse: Det ærlige hjørnet. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hehe, Dunes..er i det brutale hjørnet idag Rettelse: Det ærlige hjørnet. My bad Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Dette er vel f'aen ikke et chatteprogram? hold tåkepraten et annet sted dere to.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Sorry, mulig jeg virker litt frekk når jeg sier dette men here goes: * Når du tar på deg å lage side for ett firma, og får betalt for det (???), så BØR du ha en viss innsikt i hva du begir deg ut på. Du er pliktig til å levere ett produkt som holder en viss standard, du har i dette tilfellet feilet. * Siden bærer minimalt preg av profesjonalitet, layoutmessige hensyn, typografiske hensyn og profil. * Så godt som alt er galt, sorry, men slik er det bare. Siden er grafisk- og fargemessig sett IKKE en side til ett skisenter, men 10-minuttersiden til et garasjeband fra øvre Kløfta. * Frames er uholdbart i en slik løsning. Rett og slett. * Ikke bruk Times New Roman, da denne fonten er vanskeligere å lese, spesiellt i liten størrelse. Hold deg til Verdana, Helvetica osv. Lettleselige fonter. * Tenk at siden skal representere ett skisenter, hva forbinder du med et skisenter? SORT OG HVITT? Nope. * Mouseoveren er ALT for hissig. * Siden bør bygges opp med dynamisk sidehøyde, lyse blånyanser, grafiske elementer, en skikkelig logo osv. Rett og slett stilles det ett visst krav til grafisk profilering fra en seriøs bedrift. Jeg ville aldri benyttet meg av et skisenter med DEN nettsiden. Rett og slett fordi det gir feil/dårlig inntrykk. * Synes kanskje du skal gå for en løsning som gir mulighet for nyhetsskript/dynamiske løsniger osv. slik at personalet på et skisenter faktisk KAN redigere siden etter behov. * ALDRI svart bakgrunn og helt hvit font(og motsatt), ALDRI. Alt for høy kontrast. Men siden du ikke brude bruke svart i det hele tatt er dette uaktuellt å tenke på. * Du bør muligens går for en ferdig bildeløsning som gir deg kontroll over galleriene med kontrollpanel og innloggingssystem. * That's all, folks. Gudd løkk Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) FÅR IKKE BETALT!!! Edit: får nå faktisk 50 mer besøkende til dagen etter å ha byttet design fra en mer lys og blåaktig side (som faktisk så noe tøffere ut, men var uoversiktelig.) Ps... sjekk litt kode da mann.. det er jo ikke frames for all del. Endret 19. mars 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) FÅR IKKE BETALT!!! Tenk over det at jeg faktisk brukte nokså lang tid på å skrive, og tenke gjennom det jeg skrev der. Tror du jeg refresha innimellom for å sjekke om du fikk betalt? Uansett om du fikk betalt eller ikke: siden duger ikke. EDIT: Vel, du sier selv at du bruker frames på ett eller annet bildesystem, gjør du ikke? Endret 19. mars 2004 av HalTan Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) FÅR IKKE BETALT!!! Tenk over det at jeg faktisk brukte nokså lang tid på å skrive, og tenke gjennom det jeg skrev der. Tror du jeg refresha innimellom for å sjekke om du fikk betalt? Uansett om du fikk betalt eller ikke: siden duger ikke. EDIT: Vel, du sier selv at du bruker frames på ett eller annet bildesystem, gjør du ikke? Alternativet heter: "ingen side"... og det alternativet er dårlig... nå ble jeg litt usikker på om du er bøg eller ikke, men jeg hadde i hvert fall ikke valgt skisenter etter fargen på hjemmesiden... mer viktig er det at alt er oversiktelig, vel? Edit: frames i bildegalleri ja... tror du folk vil klikke frem og tilbake hele tiden? Endret 19. mars 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Er får så vidt enig med de fleste, men tenkte på en ekstra ting. Hva med å bruke et bilde hvor det faktisk er folk på? Ser jo ut som en side for Area51 eller noe. Bruk et, eller flere, bilde® hvor det er folk som koser seg i bakken og slikt. Nå ser det ut som Bjørnestad er et skisenter som ingen gidder å besøke... EDIT... Ikke kritiser HalTan, vær heller litt kritisk til deg selv, du ba om hjelp og det får du, hvis du vil ha en bedre side, så hør på slike som han, som faktisk har god kunnskap om dette Endret 19. mars 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 FÅR IKKE BETALT!!! Tenk over det at jeg faktisk brukte nokså lang tid på å skrive, og tenke gjennom det jeg skrev der. Tror du jeg refresha innimellom for å sjekke om du fikk betalt? Uansett om du fikk betalt eller ikke: siden duger ikke. EDIT: Vel, du sier selv at du bruker frames på ett eller annet bildesystem, gjør du ikke? Alternativet heter: "ingen side"... og det alternativet er dårlig... nå ble jeg litt usikker på om du er bøg eller ikke, men jeg hadde i hvert fall ikke valgt skisenter etter fargen på hjemmesiden... mer viktig er det at alt er oversiktelig, vel? Edit: frames i bildegalleri ja... tror du folk vil klikke frem og tilbake hele tiden? Nå bør du roe deg ti hakk ned. Folk her prøver å hjelpe deg så kommer du med sånne utsagn.. FÅR IKKE BETALT!!! Som sagt, ro deg ned. Og ta til deg kritikken istedet for å hive den i boss. Daniel Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Er får så vidt enig med de fleste, men tenkte på en ekstra ting. Hva med å bruke et bilde hvor det faktisk er folk på? Ser jo ut som en side for Area51 eller noe. Bruk et, eller flere, bilde® hvor det er folk som koser seg i bakken og slikt. Nå ser det ut som Bjørnestad er et skisenter som ingen gidder å besøke... EDIT... Ikke kritiser HalTan, vær heller litt kritisk til deg selv, du ba om hjelp og det får du, hvis du vil ha en bedre side, så hør på slike som han, som faktisk har god kunnskap om dette Faktum er: At det faktisk ikke er så veldig mange som besøker dette skisenteret, så derfor vil det naturligvis heller ikke være så mange som blir med på bildene. Rogalendinger trives best med føttene på flat jord les:"Jæren", andre skisenter som er forholdsvis flate får mange flere besøkende. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Mouseoveren var ikke pen og det siste du legger merke til er faktisk der det står bjørnestad skisenter minner dette om et skisenter? nei. fargene er ikke bra siden er liksom trist og kjedelig, du bør bruke mer glade farger siden dette er et skisenter der folk skal ha det gøy. sorry men dette kan gjøres bedre... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 FÅR IKKE BETALT!!! Tenk. Ja, HalTan brukte mye tid på å skrive det innlegget og derfor refresha han ikke. Poenget med denne posten blir at HalTan faktisk brukte tid på å skrive. Han ofra litt av sin dyrebar fredagskvelds-tid til å gi kritikk for en webside. Tenk deg derfor om før du, som nyter godt av HalTans handling, blir sur. FÅR IKKE BETALT!!! Okei. Men hvilken rett har du egentlig til å bli sur på HalTan og oss andre for det? Du informerte oss ikke om det før et stykke ut i tråden, vetu. *håper vi ikke bygger opp til en tjcombo-ditto* Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 nå ble jeg litt usikker på om du er bøg eller ikke, men jeg hadde i hvert fall ikke valgt skisenter etter fargen på hjemmesiden fargen har veldig veldig mye og si!IMO Jeg ville heller ha valgt et skisenter med en GLAD hjemmeside, en en med en mørk og trist side Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Alternativet heter: "ingen side"... Alternativet er så vidt jeg vet at du lager en bedre side. Hvorfor poster du siden hger, uansett, om du ikke er interessert i å få konstruktiv kritikk fra folk som kan dette, og rette deg etter det? Er dette en skrytepost som gikk skeis? nå ble jeg litt usikker på om du er bøg eller ikke, men jeg hadde i hvert fall ikke valgt skisenter etter fargen på hjemmesiden... mer viktig er det at alt er oversiktelig, vel? Min legning er nokså uinteressant. Poenget er at siden din hverken er oversiktlig nok, (les: det jeg skrev om typografien), eller holder mål rent grafisk. Fargeteori, hørt om det? Fargene vi "utsettes for" påvirker humøret vårt, og vårt inntrykk av ting. Det er en VIKTIG del av det å markedsføre seg. Er jeg "BØG" fordi jeg ber deg ta dette til etterettning? Er det å være "BØG", det samme som å gi gode tips og faktisk forsøke å hjelpe deg med å jobbe fram en så god side som mulig? Man skal være bevisst på hva man faktisk gjør vet du, gutten min. Edit: frames i bildegalleri ja... tror du folk vil klikke frem og tilbake hele tiden? Jeg tror folk kan tenke seg ett (ferdig) thumbnailsystem. Noe som også innebærer minimalt med arbeide for deg. Forøvrig synes jeg det er nokså kjipt at du holder en slik arrogant tone. Vi er her kun for å HJELPE deg. Men med en gang du får det spor av negativ kritikk går du på offensiven, istedet for å rette deg etter det, henholdsvis for å forbedre siden. Hvis du ikke er interessert i å rette deg etter kritikk, eller ihvertfall vurdere den, hvorfor i alle dager poster du her? ... Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Faktum er:At det faktisk ikke er så veldig mange som besøker dette skisenteret, så derfor vil det naturligvis heller ikke være så mange som blir med på bildene. Rogalendinger trives best med føttene på flat jord les:"Jæren", andre skisenter som er forholdsvis flate får mange flere besøkende. En lekker hjemmeside kan fort endre på dette... En webside er tross alt ofte førsteinntrykket mange får av et skisenter. Er det en rotete side, som bærer preg av amatørmessighet, så er det jo bare å klikke på neste til man finner en som har en fin og oversiktelig side. Har du en side som tiltrekker folk så kommer sikkert flere og ta turen innom skisenteret også. Det er i hvert fall en god start med en god side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå