Gå til innhold

Beste rollespill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Morrowind uten tvil. Dette er et såkalt "må ha" spill! Ellers kan jeg si at jeg også har prøvd Divine Divinity, men ble heller ikke særlig imponert. Kanskje jeg skal gi det atter en sjanse, men jeg får se. Kan forøvrig også si at jeg ble ganske skuffet av Gothic 2, men kanskje grunnen til begge disse skuffelsene er at jeg ikke satt meg alt for godt inn i dem. Får se på dem i sommerferien eller noe sånt. Sommerferien er ideell for rollespill på regnfulle dager.

Lenke til kommentar

Hvor langt kom dere i Divine Divinity som ikke ble imponert over det? Bare lurer. Det er først et stykke etter byen du starter i at det for alvor begynner å bli bra. Når det er sagt er smaken selvsagt delt. Noen elsker NwN, andre liker det ikke. Objektivt sett må man likevel kunne si at både NwN og DD er meget solide rollespill. Det ene har solgt sinnsykt, det andre har folk knapt hørt om. Grunnen er ikke kvalitetsforskjellen, for å si det slik. :)

Lenke til kommentar

Vil legge til enda et RPG-spill jeg. Eller, det blir feil å kalle det et RPG-spill, det er mere et FPS-spill med RPG-elementer. Samme måte som det blir litt feil å kalle Diablo I og II et rendyrket rollespill.. (Ble lei av forkortelser)

Spillet jeg snakker om er selvsagt System Shock II. Genialt spill. Handlingen er nogså lineær, men karakteren og handlingsmetodene er valgfrie. Om du vil være en stor kriger, en lur hacker eller kanskje en mektig "trollmann" er det opp til å velge! :D

Lenke til kommentar

Tusentakk for alle svar så langt.

Synes Divine Divinity og Gothic 2 høres spenede ut.

Kan dere fortelle litt mer om hvordan de er å spille

I hvilken tid, er det stor frihet, er det bra historie osv(må bare være helt sikker om det er noe for meg) :thumbs:

Lenke til kommentar

Gothic 2 er fra middelaldrenen. Har en veldig god historie, en main quest + en god sidequester og muligheter for å dra litt rundt å oppdage verden. Men det skille G2 fra de andre er varden er "levende". ROvdyr jakter på andre dyr, folk tusler hjem og legger seg når det blir natt. Grafikken og lyden er også bra! Du burde sjekke det ut. Men kanskje vente litt med det, ettersom ryktene vil ha det til at det kommer en expansion pack i april.

Du kan jo også sjekke ut G2 forumet her.

Lenke til kommentar
ROvdyr jakter på andre dyr, folk tusler hjem og legger seg når det blir natt.

Fikk meg faktisk til å tenke på en del episoder i Divine Divinity. Kom over et stakkers dyr som ble jaget av et annet, og det igjen ble jaget av en flokk med orker. :)

Titta litt på Divine Divinity-omtalen nå. Var min første for Gamer.no, ville nok gjort noe litt annerledes nå, men den burde i alle fall gi deg et inntrykk spillet.

Lenke til kommentar

Synes Divine Divinity ser bra ut. Tror jeg prøver begge :yes:

Tar vel en stund til jeg får tak i dem men lurer på om det er stor frihet i Divine Divinity.

Er det mange byer og hus å utforske. Folk og andre å snakke med, Er det mange side oppdrag osv

Lenke til kommentar

Tar vel en stund til jeg får tak i dem men lurer på om det er stor frihet i Divine Divinity.

Er det mange byer og hus å utforske. Folk og andre å snakke med, Er det mange side oppdrag osv

Friheten i Divine Divinity er stor, ja. Helt i begynnelsen er det litt begrenset, og det samme gjelder helt i slutten. I mellom der er det utrolig mange timer hvor du gjør akkurat hva du vil. Så godt som hele spillverdenen er tilgjengelig gjennom hele spillet, og på tross av at den er rimelig stor er det minimalt med loading.

Hovedoppdraget har du ikke noe tidspress på deg til å løse. Det er _mange_ sidequests du kan ta, og ofte føler du at du har 20 ting du vil gjøre på en gang. Ikke ulikt BG2. Det er egentlig bare én stor by i DD, men det er flere mindre landsbyer med befolkning, butikker, vertshus osv. Det finnes for eksempel to landsbyer med dverger og en med alver (riktig, de er ikke videre glade i hverandre). Du kommer ikke til å slippe opp for ting å utforske med det første. :)

gamesmix.com selger det til 119,- nå, men tror jeg har sett det til 99,- på en eller annen webshop. Nå kommer snart oppfølgeren ut også (Beyond Divinity). Det er ikke en nødvendighet å ha spilt DD først, men vil nok tro det er å anbefale.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Friheten i Divine Divinity er stor, ja. Helt i begynnelsen er det litt begrenset, og det samme gjelder helt i slutten. I mellom der er det utrolig mange timer hvor du gjør akkurat hva du vil. Så godt som hele spillverdenen er tilgjengelig gjennom hele spillet, og på tross av at den er rimelig stor er det minimalt med loading.

Hovedoppdraget har du ikke noe tidspress på deg til å løse. Det er _mange_ sidequests du kan ta, og ofte føler du at du har 20 ting du vil gjøre på en gang. Ikke ulikt BG2. Det er egentlig bare én stor by i DD, men det er flere mindre landsbyer med befolkning, butikker, vertshus osv. Det finnes for eksempel to landsbyer med dverger og en med alver (riktig, de er ikke videre glade i hverandre). Du kommer ikke til å slippe opp for ting å utforske med det første. :)

gamesmix.com selger det til 119,- nå, men tror jeg har sett det til 99,- på en eller annen webshop. Nå kommer snart oppfølgeren ut også (Beyond Divinity). Det er ikke en nødvendighet å ha spilt DD først, men vil nok tro det er å anbefale.

Venta på deg her Aasgaard ;)

Bare å slenge seg på!! Dette spillet er helt gennialt!! Sammen med de jeg nevnte tidligere og Planescape Torment er dette helt der opp!! MAAAAANGE timer moro!! :thumbup:

EDIT: Og sitter du på en PS2; Hiv deg i bilen, kjør til Lefdal, spurt inn i butikken, riv til deg et ex av Dark Chronicle og forbered deg på 100 timer moro! Kanskje ikke helt et rollespill.. (Eller..) Men Usansynelig underholdende, og det er mange rollespill aspekter der!

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar
Kommer Fable til PC? Var ikke det X-Box only?

Det var det. Og er kansje det enda. Men det ryktes i høst at det kansje kommer til PC også! :D

(Beklager om min post var misvisende, bare det at når jeg skiller mellom data-rollespill og pen og papir rollespill, regner jeg alt til konsol og pc som data rollespill) ;)

Lenke til kommentar

For guds skyld, skaff deg Star Wars : Knights of the old republic, eller SWKOTOR, eller KOTOR som folk kaller den.

Etter min mening er dette det feteste rollespillet jeg noen gang har spilt, og ja, jeg har spilt DD, NWN, FallOut og BG.

Story'en i kotor er sinnsyk bra, og man blir fort revet med, Anbefaler dette spillet på det varmeste! (og det er t.o.m. snakk om en oppfølger! :thumbs: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...