Joffer Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Dvs, nettverkskortet på dette hovedkortet (alt er integrert - vga, lyd og lan). tulip-diag gav med denne info'n: tulip-diag.c:v2.10 3/08/2002 Donald Becker ([email protected]) http://www.scyld.com/diag/index.html Index #1: Found a ADMtek Comet-II adapter at 0xe800. Comet duplex is reported in the MII status registers. Transmit stopped, Receive stopped, half-duplex. The Rx process state is 'Stopped'. The Tx process state is 'Stopped'. The transmit threshold is 128. Interrupt sources are pending! CSR5 is fc00c810. Link passed indication. Timer expired indication. Early Rx indication. Comet MAC address registers 47dc1000 ffffddb3 Comet multicast filter 0000000000000000. Use '-a' or '-aa' to show device registers, '-e' to show EEPROM contents, -ee for parsed contents, or '-m' or '-mm' to show MII management registers. Installert Trustix 1.5: Med Kernel 2.2.20 (standard): modprobe tulip gir meg: using /lib/modules/2.2.20-1tr/net/tulip.o /lib/modules/2.2.20-1tr/net/tulip.o: init_module: device or resource busy Hint: insmod errors can be caused by incorrect modules parameters, including invalid IO or IRQ parameters Med Kernel 2.4.18: 'modprobe tulip' medfører: /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/net/tulip/tulip.o: init_module: No such device Hint: insmod errors can be caused by incorrect modules parameters, including invalid IO or IRQ parameters modprobe: insmod /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/net/tulip/tulip.o failed modprobe: insmod tulip failed dette skal ikke være lett gitt. forslag? [ Denne Melding var redigert av: Joffer på 2002-03-25 17:44 ] Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Det er ofte viktig at modulen blir compilet med riktige "kernel headers". Hvis du f. eks. har linux 2.4.12 i /usr/src/linux, og så har du lastet ned 2.4.18, så bør du compile modulen med 2.4.18 headers. Eller? Var modulen en del av 'kernel-treet, eller det en separat driver? Det skulle ikke egentlig være nødvendig med modprobe da men... [ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-03-25 19:21 ] Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 ingen problemer med feil kernel headers osv.. men har kanskje funnet et måte.. mer info senere (om jeg klarer det) Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 sendte en mail til Donald Becker, han som har laget tulip.c blant annet.. og.. vel.. er trøtt.. orker ikke legge ut... men kort fortalt: # Transfer the Scyld PCI Netdriver package # Perhaps use ncftpget ftp://ftp.scyld.com/pub/network/netdriver...s-3.1-1.src.rpm rpm -i ftp://ftp.scyld.com/pub/network/netdriver...s-3.1-1.src.rpm # Build the binary version for your kernel cd /usr/src/RPM rpm -bb SPECS/netdriver*.spec # Now install it your newly built package. rpm -i --force RPMS/i386/netdrivers-3.1-1.i386.rpm (or rpm -i --force RPMS/i386/netdrivers-3.1-1.i686.rpm in my case) 'modprobe tulip' funker nå weeeeeeeeee (link: http://www.scyld.com/network/updates.html) Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Har samme kortet , det funker fint som **** her .. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Hei ! Bruker tulip driverne jeg også (til et SMC 1255TX nettverkskort). Det jeg gjorde var å laste ned du nyeste tulip diverne fra http://sourceforge.net/projects/tulip/ Bruker versjon 1.1.8 av tulip driverne sammens med en 2.4.18 kjerne og slackware 8.0 Etter jeg ekstrakta filene redigerte jeg makefila og skrev hvor jeg hadde kjernen min /home/linux så kjørte jeg en 'make'. Etter dette er det bare å flytte den nylagede tulip.o fila til /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/net så gikk jeg inn i /etc/rc.d/rc.modules der førte jeg på, under network, kortet mitt slik: #SMC 1255TX #/sbin/modprobe tulip Lagra og kjørte så rc.modules og den forteller deg at du har et kortet som bruker modulen tulip.o innstalert. Ferdig ! Det å innstalerte SMC driverne er ikke akkurat en newbie jobb, som det nesten antydes på sidene demmes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå