Prizefighter Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Mine specs: Hercules 9800xt Asus A7N8X deluxe 2500+ amd Satt i antarctica settet og brukte power trikset for å få igang bare waterchillen, så så jeg at det rant ut vann ifra cpu blokken. Fikk en kompis senere til å komme opp og han sa ledningene ikke var godt nok i. Merkelig, siden jeg hadde presset de veldig kraftig inn. Så lot jeg den stå og tørke, tilsammen til nå 14timer med føner, papir og hele pakka. Ingen komponenter hadde strømtilførsel annet enn vannkjølingssettet Fikk da tilslutt mot til å starte opp, No Signal og ikke noe pip i oppstart. Vannet som jeg så rant ned på venstresiden av hk og ned på agp port, tror den var borti skjermkort også ned til pci og til bunnen. Takk. Endret 19. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Sett HK på tørk i minimum 24 timer ved 45 grader. Bruk lps1 eller crc 2-26 før du setter hk til tørk. da Forsviner vannet bedere. Se etter om du har iring på noen lode punkter. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Mine specs: Hercules 9800xt Asus A7N8X deluxe 2500+ amd Satt i antarctica settet og brukte power trikset for å få igang bare waterchillen, så så jeg at det rant ut vann ifra cpu blokken. Fikk en kompis senere til å komme opp og han sa ledningene ikke var godt nok i. Merkelig, siden jeg hadde presset de veldig kraftig inn. Så lot jeg den stå og tørke, tilsammen til nå 14timer med føner, papir og hele pakka. Ingen komponenter hadde strømtilførsel annet enn vannkjølingssettet Fikk da tilslutt mot til å starte opp, No Signal og ikke noe pip i oppstart. Vannet som jeg så rant ned på venstresiden av hk og ned på agp port, tror den var borti skjermkort også ned til pci og til bunnen. Takk. Du vet at det løner seg å teste vannkjølingen utenfor pc'en i 24 timer før du setter den inn i pc'en? For å se om det er lekasjer Edit:La det stå i 48 minimum, ellers se etter iring på hk,3dkort..... Endret 19. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) sto ingenting om å teste det utenfor, dessuten er jeg noob innen vannkjøling. iring? edit: fant iring på 3d kort, nederst der du putter i agp porten. Tok vekk med kondensfjerner. Endret 19. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) sto ingenting om å teste det utenfor, dessuten er jeg noob innen vannkjøling. iring? Du burde ha lest litt her først Men lykke til videre. Edit: Avsnitt tatt ut fra linken: Skeptisk? Nei, du behøver ikke være det. Kjøper man komplett vannkjøling, eller setter sammen deler av god kvalitet, er vannkjøling sikkert som banken. Lekkasjer kan oppstå, men som regel er det relatert til brukerfeil? Test derfor alltid systemet for lekkasjer i 24 timer før du tar det i bruk. Skulle det mot formodning oppstå en liten lekkasje er ikke alt håp ute, langt i fra! De fleste deler i en PC tåler faktisk en liten vannsprut hvis du oppdager det rimelig fort. Endret 19. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) iring? vis du ser noe hvit på et loddepunkt kan det være iring.Noen andre kan forklare det litt bedre... Endret 19. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg vil da kanskje tro at sunn fornuft vil tilsi at man burde testa om det er tett før man stapper vann sammen med dyre datadeler... skal selv teste vannkjølinga mi i kanskje 2 dager før jeg tør å sette det inn.... Eller så monterer jeg vannkjølinga i kabinettet uten andre komponenter... og kjører test i 48 timer eller.no Men trist at det skjedde. Håper det blir ordnings.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 En fyr sa at skjermkortet mitt er dødt, pga av at jeg fant iring" nederst på skjermkort der man fester det i agp porten. ######.. Hercules 9800pro - 4400,- kr mellomlegg for 9800xt -- 1000kr "ja det var dumt" totalt 5400 kroner tapt, men skal ikke forhaste meg med konklusjoner. Hvis noen vil gi meg noe visdomsord så kontakt meg på msn. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker... Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket. Håper det ordner seg, har foresten selv bestilt samme vannkjølings sett. Endret 19. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker... Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket. flott å høre litt positivt her. Ja jeg kan jo ha på varmeovnen litt ekstra. så prøve imorgen, har en oppgave på data som skal gjøres ferdig til mandag. Dette blir jo bare bedre og bedre. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 selv lot jeg viftene til radiatoren min blåse på hket døgnet rundt i mer enn 48 timer. etter det var alt helt fint. og det på tross av at vannkjølingen min er proppet til randen med diverse gørr... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 selv lot jeg viftene til radiatoren min blåse på hket døgnet rundt i mer enn 48 timer. etter det var alt helt fint. og det på tross av at vannkjølingen min er proppet til randen med diverse gørr... Hva med irringen på skjermkortet? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) vent 1 dag til så...kan du prøve på nytt og se om det funker... Jeg kjørte foresten min nokia 3200 gjennom vaskemaskina engang...la den på varmegulv i 1måneder og den fungerte fint igjen.Skjerm og taster var litt trege men alt funket. flott å høre litt positivt her. Ja jeg kan jo ha på varmeovnen litt ekstra. så prøve imorgen, har en oppgave på data som skal gjøres ferdig til mandag. Dette blir jo bare bedre og bedre. Jepp...Enkelte personer som har vært uheldig....kan jo få litt *POWER* fra oven vettu . Men vis man har sølt vann på hk (kort med elektriske kretser) bør man tørke det fortest mulig av og vente 24-48 timer før man starter pc'en igjen. Endret 19. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har lagt deg til i msn nå! kanskje jeg kan hjelpe deg litt nærmere Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 DATAEN LEVER! med 76grader på cpu hjelp Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 sikkert temp dioden som har tatt kvelden. eller så har du ikke satt cpu blokken skikkelig på.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 håper den dioden har tatt kvelden fordi nå var den oppe i 85 grader. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Cpu 25 når jeg skrudde på, hk 75, hk kan ikke være så høy, ribba sitter såpass godt. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 En annen måte å få vekk fukt fort er å ta på litt isopropanol. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Oppdatering: HK er nå: 21 grader CPU: 31grader begge idler på 2.2ghz med 200fsb. 2 Dager med strev, ah, endelig. Floppy disks fail primary master : none Endret 20. mars 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå