BigWhig Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Det er noe som ofte irriterer meg. Veldig mange førstepersons-spill hadde vært mye kulere uten alle slags merkelige skapninger som ikke hører hjemme. Jeg skulle ihvertfall klart meg uten. Et godt eksempel er Thief 1. Første level var utrolig kul, men så kom zombiene på andre level. Nok et spill ødelagt. Gav meg ikke med en gang og spilte videre, men så traff jeg på noe som lignet et insekt på 2 ben i menneskestørrelse. Boikott av Thief 1 etter det ja! RTCW hadde også vært bedre uten idiotiske zombier og tåpelige über-soldater. Hva er vitsen med tiberium-muterte skapninger i Renegade, bortsett fra viceroiden som har vært i tidligere spill?? Et hederlig unntak er jo Half-Life da, fordi det var så utrolig bra når det kom ut, og det er jo fremdeles veldig bra på story-siden. Uansett foretrekker jeg spill med mer realistiske fiender. Er interessert i å høre hva andre synes. Vet jo at det er individuelt hva folk liker. Hva sier dere?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 thief1 er jeg enig med, første brettet var enormt bra, så kom zombiene og ødela alt. rtcw.. vel, kan du forestille deg spillet uten zombiene/übersoldat'ene? har en liten mistanke om at det hadde blitt litt døllt. rtcw skal være litt "over the top".. ta vekk monstrene, så fjerner du hele "storylinen" (hvis du kan kalle det for story, da.. ). da blir det bare .. tysk soldat, tysk soldat, tysk soldat, tysk sniper, tysk soldat, tysk soldat, tysk soldat, tysk flammekaster-fyr, tysk soldat, tysk soldat.. spill moh:aa, operation flashpoint, rogue spear/ghost recon hvis du vil ha monsterfrie spill.. Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Kan ikke være mer enig.. Begge tilfellene du nevner var noe som ergra meg sinnsykt. Forelska meg i RTCW singleplayer'n men da jeg møtte på de elektro-biene på det brettet i Norge blei uuuuuuutrolig skuffa. Når hele story'n er tatt fra andre verdenskrig skal jeg knærte tyskere, ikke muterte skapninger. Thief1 var ikke så ille, men jeg stoppa etter jeg møtte de zombiene (tørte ikke mer). Thief2 er enda verre, der møter man pokkern meg roboter : Half-Life er no helt annet enn de to nevnte spillene, der er settingen satt i fremtiden og da må man regne med litt spesielle skapninger. *glede seg til 2'ern av HL* Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Kan ikke fatte og begripe at dere ikke liker Thief!! Robotene i Thief2 er jo en del av storylinen (The Metal Age!!), og zombiene og spøkelsene i Thief1 var skrekkelig nifse! Satte en ekstra spiss på spillet! Derimot er zombiene i RTCW bånn, spillet også! Hadde det ikke vært for den gode grafikken, ville det vært et gedigent bomkjøp, og tro meg, jeg har gjort en del av de kan du si... Nyeste bomkjøp: Renegade Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Følte egentlig ikke at det var noe særlig trøbbel med RtCW, det var greit nok liksom for slik var eneren også. Men MOHAA er bedre; det er mye gøyere å skyte tyske soldater enn merksnodige monstre. Thief var en katastrofe med monstre. Så artig som pil/bue enn var i det spillet så var det jo helt håpløst når man skal hærje med noe mer kapable vesener. Jeg har ofte følelsen av at det kan ha noe med at det å skyte mennesker kan virke litt offensivt på folk, har hørt noen nevne det andre steder også. GTA3 hadde vel neppe fått den store oppmerksomheten fra høyere hold hadde man vært et menneske som for rundt i en storby og knerta ned zombier og kompisane deira :razz: [ Denne Melding var redigert av: Praetorian på 2002-03-25 19:09 ] Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 19:07, Praetorian skrev:Så artig som pil/bue enn var i det spillet så var det jo helt håpløst når man skal hærje med noe mer kapable vesener. Pil og bue fungerte helt utmerket mot monstre og zombier sålenge man unngår å bli sett. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Kan ikke skjønne hvorfor du har så i mot Zombiene og Robotene, Zombien er det bare å gå forbi eller bruke "Fire Arrow eller Holy Water til å bli kvitt dem...Og "Robotene i 2`eren "Water Arrows" og de er også "gone" og jeg syntes det var skikkelig skummelt med disse skapningene jeg og gres kult, bare venter på nr 3 i rekka.. RTCW ER træigt har spilt det i kanskje 20 minutter så gadd jeg ikke mere av det:(( Renegade er jo et konge spill syntes jeg og særlig på multiplayer på nettet ho ho! Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Tenk om alle spill var realistiske og det ikke var noe unormalt med noen av dem. Da hadde vel alle spillene vært The Sims kloner eller noe slikt :/ Ha et åpent sinn! RTCW skal være slik det er, jeg synes det er utrolig kult, og til tider bedre enn MOHAA, hvertfall når det gjelder fi. Nå liker nå jeg sci-fi/fantasy, så jeg synes ikke det er rart å treffe roboter i år 1200AD =) Hva hadde Doom vært uten monster fra helvete? En blekkulf-karusell fyllt med engler med svarte vinger? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 eg liker monsterene i 1 personsspill og eg likte jævlig godt rtcw er kjedeligt å drepe mennesker...tåler alltid det samme og er ikkje skumle ein plass realisme hører ikkje hjemme i eit action spel Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 23:15, Mulch skrev:Tenk om alle spill var realistiske og det ikke var noe unormalt med noen av dem. Da hadde vel alle spillene vært The Sims kloner eller noe slikt :/Ha et åpent sinn! RTCW skal være slik det er, jeg synes det er utrolig kult, og til tider bedre enn MOHAA, hvertfall når det gjelder fi.Nå liker nå jeg sci-fi/fantasy, så jeg synes ikke det er rart å treffe roboter i år 1200AD =)Hva hadde Doom vært uten monster fra helvete? En blekkulf-karusell fyllt med engler med svarte vinger? Sopp! Alt har med settingen å gjøre. Thief ser jo ut som det er middelalderspill der man bare skal bruke sverd og bue med vanlig pil på. Klart at noen liker sci/fi men jeg kan ikke fordra det når settingen er lagt i middelalderen eller andre verdenskrig. Digger personlig Star Wars (dvs. de tre første filmene som ble lagd) og der er settingen lagt i fremtiden. Alt avhenger av settingen... Personlig så synes jeg Thief hadde vært mye fetere enn med bare soldater. Mye skumlere med og mer spennende med soldater som patrulere i trange korridorer enn monstre som er i en hule som bare skremmer deg litt før den ligger der med et hue mindre. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 17:21, Kjellinge skrev:Hva sier dere?? Det er uten tvil mye gøyere å drepe mennesker enn å drepe monstre! :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Hvis dere ikke liker "monsterspill" så er det jo egentlig bare å la være å spille det :razz:! Hvis jeg ikke husker helt feil så var faktisk zombier på coveret til RTCW og da burde det vel ringe en bjelle for de av dere som IKKE liker monstre/urealistiske vesener! Personlig så gir jeg mest bare F i om det er monstre eller ikke...hvis spillet er kult så gir jeg blaffen i om "udyr" er med eller ikke... Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg har bare en ting å si: prøv Medal Of Honor: Allied Assault! Det gir en opplevelse dere sent vil glemme! Fungerte hvertfall for meg (som heller ikke er noen voldsom fan av disse overnaturlige zombie-spillene) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: Hva hadde Doom vært uten monster fra helvete? En blekkulf-karusell fyllt med engler med svarte vinger? LOL jo, men alvorlig talt. Noe av poenget med spill for meg er å slippe unna realismen. _Det_ har jeg nok av i hverdagen. Jeg synes det er kult med "overnaturlige greier" bare det er gjort på en smakfull måte. Hvor mange av dere synes f.eks. at filmen Lord of the Rings er teit fordi den inneholder unaturlige elementer?? [ Denne Melding var redigert av: Zardoz på 2002-03-26 14:49 ] Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 hva, zombiene ødelegger alt? jeg får frysninger i ryggen bare jeg tenker på han zombien som ble levende i gruven, skvetter bare jeg tenker på det :smile:. men gir meg ikke for det, skal runne thief - holder på med gruvene enda. zombiene ødelegger ingenting, bare bra de er der. men mange spill blir tåpelige med rare monstre, det er verst når spillene er semirealistiske med monstre i. tenk deg cs med med rare skapninger? Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Husker Carmageddon spillene (de to første). Det siste som kom ut i fjor engang kan ikke sies å være et Carmageddon spill. Hva er det som er så gøy å knærte zombier...? Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 01:13, tja||anal skrev: Quote: On 2002-03-25 23:15, Mulch skrev: Tenk om alle spill var realistiske og det ikke var noe unormalt med noen av dem. Da hadde vel alle spillene vært The Sims kloner eller noe slikt :/ Ha et åpent sinn! RTCW skal være slik det er, jeg synes det er utrolig kult, og til tider bedre enn MOHAA, hvertfall når det gjelder fi. Nå liker nå jeg sci-fi/fantasy, så jeg synes ikke det er rart å treffe roboter i år 1200AD =) Hva hadde Doom vært uten monster fra helvete? En blekkulf-karusell fyllt med engler med svarte vinger? Sopp! Alt har med settingen å gjøre. Thief ser jo ut som det er middelalderspill der man bare skal bruke sverd og bue med vanlig pil på. Klart at noen liker sci/fi men jeg kan ikke fordra det når settingen er lagt i middelalderen eller andre verdenskrig. Digger personlig Star Wars (dvs. de tre første filmene som ble lagd) og der er settingen lagt i fremtiden. Alt avhenger av settingen... Personlig så synes jeg Thief hadde vært mye fetere enn med bare soldater. Mye skumlere med og mer spennende med soldater som patrulere i trange korridorer enn monstre som er i en hule som bare skremmer deg litt før den ligger der med et hue mindre. I en galaxe langt langt borte, for lenge lenge siden.. =) Lenke til kommentar
The man! Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg synst hundene i MOHAA var skummle. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg synst hundene i MOHAA var skummle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå