NSDAP-Adolf Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Hvordan har det seg da at gus sa at jødene var hans utvalgte folk? Turte han ikke si hva han egentlig mente? Hvis du ikke har fått det med deg er bibelen skrevet av jøder. Propaganda er stikkordet her. Ikke tro alt du leser, Jesus var Arisk! ##Brukeren har blitt permanent bannet fra forumet for rasistisk trolling## Endret 31. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
OeO Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hvordan har det seg da at gus sa at jødene var hans utvalgte folk? Turte han ikke si hva han egentlig mente? Hvis du ikke har fått det med deg er bibelen skrevet av jøder. Propaganda er stikkordet her. Ikke tro alt du leser, Jesus var Arisk! Utenom bibelen er det få andre skrifter som har henvisninger til Jesus, dvs fra den tiden. Og INGEN av de nevner noe om at han var arisk. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Sånn tilbake til diskusjonen om Israel-Palistina, siterer litt fra Arnulf Øverland: Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke sammer deg selv! (bare for informasjon, så er dette sitatet hovedsaklig pro-palistina) Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hele diskusjonen her er latterlig. Vi er norske, vi eier ikke mulighet for å forstå hva som skjer i midtøsten. La meg sette det hele i perspektiv: Som alle vet var Jemtland og Härjedalen en gang i tiden en del av Norge, mens det i dag er svensk. Hvis du spør en person fra et kofliktområdet ala midtøsten og Balkan vil vedkommende høyst sannsynlig stille seg svært undrende på hvorfor i alle dager vi nordmenn ikke har samlet oss sammen til et gedigen hær og angrepet nevnte landområder for mål å overta kontrollen. Dette er 100% seriøst og er den faktiske innstillingen til folkene i slike områder. Si meg da, hvordan skal slike folk moderere seg? Det er ikke for å være pesimist, men ærlig talt, vesten har her rett og slett laget et problem som det ikke på noen som helst måte er mulig å ordne. Dette er en evigvarende konflikt som aldri kommer til å bli løst før en av partene blir utryddet, noe som er svært usannsynlig. For for all del, dette er ikke en religiøs konflikt. I både islam og jødedommen er det en synd å drepe, spesielt uskyldige. Så dette er enklet og greit en hatkonflikt hvor den ene parten hater den andre pga den andres eksistens. Husk at både PLO og den Israelske stat har som mål å utrydde den andre part. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Hele diskusjonen her er latterlig. Vi er norske, vi eier ikke mulighet for å forstå hva som skjer i midtøsten. La meg sette det hele i perspektiv: Som alle vet var Jemtland og Härjedalen en gang i tiden en del av Norge, mens det i dag er svensk. Hvis du spør en person fra et kofliktområdet ala midtøsten og Balkan vil vedkommende høyst sannsynlig stille seg svært undrende på hvorfor i alle dager vi nordmenn ikke har samlet oss sammen til et gedigen hær og angrepet nevnte landområder for mål å overta kontrollen. Dette er 100% seriøst og er den faktiske innstillingen til folkene i slike områder. Si meg da, hvordan skal slike folk moderere seg? Selvsagt har vi mulighet til å forstå hva som skjer i midtøsten. Du setter ikke saker i perspektiv ved å komme med Jemtland-Herjedalen konflikten, da dette har en helt annen historie med en fullstendig annen bakgrunn. Norge gav områdene frivillig til Sverige etter en fredsavtale. I tillegg har Norge og Sverige et helt annet potensiale for å bli "venner" enn Isralerne og Palestinerne ved at vi hadde: 1. Små kulturelle forskjeller 2. Små religiøse forskjeller 3. Små politiske forskjeller 4. Tidligere vært i union med Sverige. Hvordan vet du at en person fra midtøsten og balkan ville sagt dette. Det som utspiller seg på TV-skjermen er gjort av ekstremister og er ikke representativt for hele befolkningen. Det må også tillegges at her blir et folk undertrykket og har blitt det i mange 50 år. Ingen i Jamtland-Herjedalen ble undertrykket slik Palestinerene blir i Israel. Det er ikke for å være pesimist, men ærlig talt, vesten har her rett og slett laget et problem som det ikke på noen som helst måte er mulig å ordne. Dette er en evigvarende konflikt som aldri kommer til å bli løst før en av partene blir utryddet, noe som er svært usannsynlig. For for all del, dette er ikke en religiøs konflikt. I både islam og jødedommen er det en synd å drepe, spesielt uskyldige. Så dette er enklet og greit en hatkonflikt hvor den ene parten hater den andre pga den andres eksistens. Husk at både PLO og den Israelske stat har som mål å utrydde den andre part. Jeg tror det er fullt mulig. Hvis FN får mer makt; alle resolusjonene FN har nedsatt ift denne konflikten har blitt overprøvet av USA og Israel. Jeg må innrømme at akkurat nå ser situasjonen ser svart ut nå; Lederene er: Arafat, en tidligere terrorist-leder (leder for gruppen som drepte 12 Israelse OL-utøvere i München i '72) og Ariel Sharon, en tidligere feltmarskalk og forsvarsminister i Israel, ansvarlig for felttoget i Libanon og senere avsatt i unåde hos regjeringen fordi han var alt for voldsom i sin behandling av palestinerne. Disse to kan aldri sette seg ned ved et forhandlingsbord. Eneste mulige løsning er fred og samarbeid. De to folkene kan ikke gjøre annet en å leve side ved side for at det kan fungere. Verdenssamfunnet må da reagere. OG, rive "skammens mur" Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Verdenssamfunnet har flere ganger prøvd å reagert som du sier fthomassen, men desverre så har USA vært veldig flinke til å beskytte Israel og samtidig beskytte sitt eget standpunkt med "mnjeeei, vi kan ikke gå med på resoulusjoner som utelukkende krever at Israel skal gjøre noe" Det kan de vel DET! Er tross alt Israel som er flinkes til å holde liv i konflikter pr. dags dato med sin mur, deres okkupasjon av vestbredden og andre deler som ikke er deres og med sine likvidasjoner av visse folk og ledere der nede! Og slike ting er IKKE å forsvare seg mot terrorismen, men snarere et vellykket forsøk på å skape flere fundamentalister og å øke hatet mot Israel generellt! Endret 22. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Jah, Palestinerne er undertrykkede. Israel har ødelagt økonomien og bombet og ødelagt alt av infrastruktur. I tillegg har de sperret vannforsyninger mange steder. Det vannet Palestinerne får har så høyt saltinnhold at det i EU-land ikke er lov å servere det til kyr engang. Er ikke rart at Palestinerne har hatt intifada siden 2000. En tidligere milorg leder (husker ikke navnet) skrev tidligere i år i en kronikk i aftenposten at: "Det må da være enhvers plikt å delta i motstandskamp mot en okkupasjonsmakt" og siktet til Palestinerne. Det er ingen som setter spørsmålstegn ved Nordmenns motstand mot Tyskland under WWII. Hva er så galt med Palestinsk motstand? (Jeg har heller ikke sansen for selvmordsbomber, men still) Sjekk ut en fact på antall døde: 2500 palestinere siden 2000, 800 israelere. Sto også at Israel hadde en policy på at for hver drepte israeler skulle de drepe 3 palestienere. Kilde: Faktaheftet: "Midtøsten" laget av Arbeiderpartiet Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Kilde: Faktaheftet: "Midtøsten" laget av Arbeiderpartiet Good points her fthomassen og jeg må si meg veldig enig med ditt syn på det at palestinerne faktisk kjemper en motstandskamp mot en okkupasjonsmakt på akkurat lik linje som det Norge gjorde mot Tyskland (dette er det veldig få som klarer å se utrolig nok) OG om noen nå kommer og sier "Ja, men den kilden der kan umulig være særlig objektiv" så FU! Arbeiderpartiet har såpass mange medlemmer som er medler av Israels venner at om ikke den kilden der er sann når den er såpass krass mot Israel enda mange tilhører Israels venner, så er det noe galt en plass! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 irael og ariel sharon gjør meg kvalm. nesten like ille som bush for pokker. alle burde gjøre seg selv en tjeneste. gå til ditt lokale bibliotek, og lån michael moore - "Hjelp, hvor er landet mitt?" den utvidet i allefall mitt perspektiv litt. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jah, det var nettopp derfor jeg brukte den kilden. Den er en av de få som kan proklamerere objektivitet. Hele heftet er uten argumentajson men bare fakta om situasjonen og så kan den enkelte gjøre seg opp en mening. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 alle burde gjøre seg selv en tjeneste. gå til ditt lokale bibliotek, og lån michael moore - "Hjelp, hvor er landet mitt?" den utvidet i allefall mitt perspektiv litt. Ja, den utvidet perspektivet ditt med falske fakta, fakta tatt ut av sammenheng, og generell konspirasjonsteori virksomhet... Da haker vi bare av enda en til Moore-tilhenger på dette forumet... Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jeg er enig med deg Seixon, for en gangs skyld! Det er jevlig viktig at informasjonen ewr objektivt. Moore er ikke dette. Han blir i USA betraktet som en stand-up komiker. Jeg må likevel innrømme at jeg har sansen for Moore, men ting blir satt litt for ofte litt for mye på spissen (les: BFC). Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Moore er ikke dette. Han blir i USA betraktet som en stand-up komiker. Tja... kommer an på hvilken gruppe folk du snakker med... Moore er bare en av en rekke hyklere på venstresiden... Moore sine utspill er ofte morsomme og underholdende, men det er fordi de er så grenseløst idiotiske og useriøse... Desverre ødelegger Moore for seg selv, noen ganger klarer han nesten å komme med viktige poeng, men så bare blir det undergravd av falsk fakta osv... Om noe i virkeligheten ikke helt stemmer med det han prøver å si, så vrir han det gjerne om litt sånn at det passer... Som å sammenligne Detroit med Windsor... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Seixon, du elsker å gå off topic bare for å få inn et stygt ord om venstreorienterte folk? Moore er ingen representant, han har sitt eget syn på ting. Når man komme rtil konflikten, synes jeg alle skal ha rett til å forsvare seg. I en undertrykket situasjon, vil enhver gjøre det, det har lite med tanke gang å gjøre. Se på norge da tyskland gikk til okkupasjon. Likheten ligger i at en overmakt okkuperer et land med tonnetals styker (les tanks), og man må forsvare seg. Det er en rett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Seixon, du elsker å gå off topic bare for å få inn et stygt ord om venstreorienterte folk? Moore er ingen representant, han har sitt eget syn på ting. Jeg snakker mest om den ekstreme venstresiden, som Moore tilhører når han føler for det (ikke når han skal fly sitt privatfly osv...). Her ble det snakket om Moore, og siden en del på venstresiden tar hans ord som gull, måtte jeg komme med det jeg sa, uten at det er en generalisering. Israel har måttet forsvare seg mot araberene i mange tiår nå, nå er det de som sitter med makten (takk for atomvåpnene Frankrike!), til araberlandene sin forargelse... "Ah, it seems the tables have turned!" Palestinerene er det synd på, siden de havnet midt imellom, og nå blir straffa for det Israel har måttet lide gjennom siden 1945. Uansett gjør det ting ikke bedre for palestinere å angripe Israel... Hvis de hadde brukt metodene til Gandhi hadde de kanskje fått litt mer sympati fra verden, mer enn de allerede får selv om de dreper uskyldige sivile mennesker med glede.... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Israel har måttet forsvare seg mot araberene i mange tiår nå, nå er det de som sitter med makten (takk for atomvåpnene Frankrike!), til araberlandene sin forargelse..."Ah, it seems the tables have turned!" Atomvåpen regner man med Israel har hatt siden begynnelsen av 70-tallet, så det er ikke nylig at dette har forandret seg. Frankrike har assistert Israel, ja, hvedsaklig på 50 og 60-tallet. Men USA er ikke uskyldig i Israel sin atomvåpen-farse. Store mengder anriket Uran ble "smuglet" ut fra en atomreaktor i Pennsylvania, og i tillegg solgte USA supercomputere til Israel på begynnelsen av 90-tallet*. Dette salget var kontroversielt i sin tid, da det gikk rundt USA sine egne eksportrestriksjoner til Israel. *Supercomputere kan brukes til å modellere prosessen som detonerer atombomben mm, essensielt for et land som har begrensede områder for testing av atomvåpen. I dag er ikke dette med salg av supercomputere så viktig da en kan koble sammen flere PCer for å få en supercomuter som er "dugandes". På begynnelsen av 1990-tallet var det derimot viktig. Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Israel har måttet forsvare seg mot araberene i mange tiår nå, nå er det de som sitter med makten (takk for atomvåpnene Frankrike!), til araberlandene sin forargelse..."Ah, it seems the tables have turned!" Palestinerene er det synd på, siden de havnet midt imellom, og nå blir straffa for det Israel har måttet lide gjennom siden 1945. Vi må vurdere den mest hensiktsmessige framtiden ut ifra nåtiden og ikke fortiden. Da vil vår vurdering bli irrasjonell. Hvorvidt Israel og/eller Palestina har vært undertrykket finner jeg derfor irrelevant. Det som er relevant er at 600,000 Palestinere er avhengig av FNs matvareprogram, men at den eneste kontrollposten hvor dette kan transporteres gjennom nå er stengt av Israelerne. Det som er relevant er at gjennomsnittspalestineren har under 2$/dag, at 50 % er arbeidsledige at "Skammens mur" snart står ferdig og at Sharon ikke har noe som helst ønske om å gjøre denne situasjonen bedre. Snarere tvert i mot. Derfor må verdenssamfunnet reagere. Vi kan ikke sitte på baken å se på at et folk og et land bli ødelagt. Vi må agere. Og USA som har støttet opp under det Israelske regimet i 50 år, de kan begynne å holde seg unna denne saken og heller konsentrere seg om andre ting. Slik at FN kan slippe til og prøve på sin måte uten sabotering fra USA Uansett gjør det ting ikke bedre for palestinere å angripe Israel...Hvis de hadde brukt metodene til Gandhi hadde de kanskje fått litt mer sympati fra verden, mer enn de allerede får selv om de dreper uskyldige sivile mennesker med glede.... Ingen satte spørsmålstegn ved MilOrgs arbeid under WWII, unntatt aksemaktene. Hvilken side er du på Seixon. Og husk, for hver Israeler som blir drept blir 3 palestinere drept. Dette er en policy i regjeringen. Endret 6. april 2004 av fthomassen Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 ibrotha, hvis du skal ta den helt ut sånn, så kan man f.eks snakke om at Norge bidro med tungtvann til Israel... Kan ikke unngå det at Frankrike gav Israel atomreaktorene, og det er det mest vesentlige i å lage atomvåpen... Og USA som har støttet opp under det Israelske regimet i 50 år, de kan begynne å holde seg unna denne saken og heller konsentrere seg om andre ting. Slik at FN kan slippe til og prøve på sin måte uten sabotering fra USA På hvilken måte saboterer USA? Fordi de gir Israel penger og lån? De har jo gått med på å lage en palenstinsk stat innen 2005... Hvilken side er du på Seixon. Og husk, for hver Israeler som blir drept blir 3 palestinere drept. Dette er en policy i regjeringen. Hvilken side er jeg på? Jeg syns Israel burde trekke tilbake til der hvor FN satte opp grensene, og palestinerene burde få en egen stat, som de kommer til å få om ikke de gir seg med å bruke terror for å oppnå... noe som de allerede er på vei for å få? Det sier meg at det egentlige målet for den palestinske ledelsen er ikke det å få en palestinsk stat, siden de er allerede lovet dette. Man trenger ikke bruke terror når man skal allerede få det man vil ha... Man bruker terror for å få til noe man ikke får... Og hva blir det i denne sammenhengen? Oppløsning av Israel kanskje? Utsletting av Israel? Hva er målet med terrorismen? 3 palestinere pr. israeler. Ja, om ikke israelere blir drept, så blir ikke palestinere drept, så enkelt er det. Det er for å få palestinere til å tenke seg grundig om før de utfører en terror-aksjon... Det er ikke en hederlig policy, men det er kanskje det eneste som kan funke til å få det gjennom hos palestinere... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) ibrotha, hvis du skal ta den helt ut sånn, så kan man f.eks snakke om at Norge bidro med tungtvann til Israel... Kan ikke unngå det at Frankrike gav Israel atomreaktorene, og det er det mest vesentlige i å lage atomvåpen... Kan desverre ikke finne noe som støtter din påstand om at en atomreaktor er det som er det mest vesentlige til å lage atombomber med. There is quite an assortment of isotope enrichment processes that have been used (or proposed) to produce substantial amounts of enriched isotopes. A sampling of important ones are: Electromagnetic separation Gaseous diffusion Thermal liquid diffusion Gas Centrifuge Separation Aerodynamic separation AVLIS (atomic vapor laser isotope separation) Chemical exchange Distillation Electrolysis In order for these properties of U-235 to work, a sample of uranium must be enriched so that it contains 2 percent to 3 percent or more of uranium-235. Three-percent enrichment is sufficient for use in a civilian nuclear reactor used for power generation. Weapons-grade uranium is composed of 90-percent or more U-235. Det er lite trolig at Frankrike leverte disse reaktorene med høyt anriket uran som kunne brukes til atomvåpen. Vil heller si at atomreaktorer blir brukt til å lage energi av lite anriket uran som IKKE kan brukes til å lage atomvåpen med. Endret 6. april 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 ibrotha, hvis du skal ta den helt ut sånn, så kan man f.eks snakke om at Norge bidro med tungtvann til Israel... Kan ikke unngå det at Frankrike gav Israel atomreaktorene, og det er det mest vesentlige i å lage atomvåpen... Kan desverre ikke finne noe som støtter din påstand om at en atomreaktor er det som er det mest vesentlige til å lage atombomber med. Plutonium er et biprodukt av fisjonen som foregår i atomreaktorer (Der Uran blir brukt som fisjonsmateriale). Plutonium er et materiale som kan brukes i atombomber. Samme med anriket uran, men det kan ikke (slik jeg har forstått det) produseres av fisjonsprodukter fra en atomreaktor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå