Barsken Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Lurte på om noen hadde noen gode forslag / ideer til hvordan man kan få til en eller flere av de følgende ting: 1) få en diffus ramme rundt bildet, slik at det ser ut som det er en drøm 2) isolere en bevegelig person eller lignende ved å ta bort bakgrunnen, kun ved å filme det samme bildet uten personen i (går det an?) Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Alt går ann bare du vil. 1) få en diffus ramme rundt bildet, slik at det ser ut som det er en drøm Dette går fint, kommer litt ann på hvilke programmer du bruker. Men dersom du bruker Photoshop og After Effect, er dette en smal sak. Du må lage rammen din i Photoshop, og importere den inn i et prosjekt i After Effect, deretter setter du bakgrunnen (den svarte) til å vise filmen din. Da får du rammen på utsiden, og videoen din inni. Bruk Layers så går dette som en drøm. 2) isolere en bevegelig person eller lignende ved å ta bort bakgrunnen, kun ved å filme det samme bildet uten personen i (går det an?) Dette er også mulig. Men her kreves det enten spesial programmer, eller mye arbeid i f.eks. Photoshop. Du kan også lage en mask, i After Effect, som tar bort alt som du ikke har inni masken, men dersom du er ny innen videoproduksjon, og effekt laging, så vil du nok ha litt start problemer, her. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anders.S.D Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Spørsmålet var interessant, men svaret (frå Kenneth) var litt smalt... Kan du Kenneth, dersom du veit dette, fortelja meg litt meir detaljert korleis du gjer det? Har ikkje prøvd After effekts, har 70% kunnskap om premiere og litt tak på photoshop... Mvh Anders Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Problemet med å utdype min tidligere melding, er at du ikke kjenner Adobe After Effects. Og det er i dette programmet jeg gjør det som jeg har skrevet inn i meldingen over. Adobe After Effects, er ikke noe du lærer på en kveld. Heller ikke dette som du vil gjøre. Derfor vil det ta meg veldig lang tid å forklare i dette forumet. 1) få en diffus ramme rundt bildet, slik at det ser ut som det er en drøm I After Effect, kan du f.eks. ta bildet og legge på feather. Da vil du kunne få denne effekten. Det er flere forskjellige måter å gjøre det på. 2) isolere en bevegelig person eller lignende ved å ta bort bakgrunnen, kun ved å filme det samme bildet uten personen i (går det an?) Den ekstremt lange måten å gjøre dette på, er å konventere det til en filmclip fil, og ta det inn i photoshop. For der å bruke photoshop sine effekter for å ta det vekk. Jeg bruker masks i after effect for å få dette til. Jeg lager en maske på personen som beveger seg, og sørger for at den masken går rundt personen hele tiden, mens personen beveger seg. Da forsvinner bakgrunnen. Vanskelig å beskrive dette i mer detaljer, fordi det forutsetter at du har kunnskap om after effects. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå