Gå til innhold

2 skjermer med Ati Radeon 8500!! HJELP:(

Anbefalte innlegg

Hei noen,

Jeg har et Ati Radeon Retail som jeg gjerne skal ha brukt 2 skjermer på.

Problemet er følgende.

På DVI, så kjører jeg en 18,1" lcd skjerm i oppløsning 1280x1024 @ 60hz. På analog utgang så har jeg en Hansol 710D som også kjører på samme oppløsning og HZ. Men da ser det jo helt forferdelig ut. 60hz på en crt skjerm er rimlig dårlig...så jeg vil gjerne forandre hz og oppløsning på crt skjermen...hvis det er mulig? eller? Gjerne slik at bilde "går videre" til neste...hvis dere er med...bruker en beta driver til Ati kortet...6037? tror jeg..kan noen hjelpe? Veldig viktig!!!

Vil egentlig gjerne gjøre to forskjellige ting på skjermene...

All hjelp er kjempebra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hansol skjermen skal klare 85hz i den oppløsningen. Jeg fikk litt problemer med hz med winxp jeg også, men det er mest pga at jeg bruker en kvm switch.

Det du må gjøre er å finne det stedet der du velger skjermer, utganger og justering på skjermene. Der skal du kunne velge en annen hz. Det hjalp iallefall på meg. Og som sagt hansol skjermen skal klare 85 hz i 1280X1024.

Lenke til kommentar

Ok...nå har jeg prøvd å ha to forskjellige skjermbilder. dette funker absolutt ikke...vil ha to forskjellige oppløsninger på skjermene...dette liker den dårlig...sier noe sånt at skjerm 1 er default monitor med 800x600 og skjerm to er da lcd skjermen...får ikke laga to forskjellige bilder :sad: f.eks at jeg kan spille på den ene og surfe med den andre...det er vel fult mulig?

Lenke til kommentar

Tja..... det burde ikke være umulig, men det vil jo dra ned grafikk ytelsen i spillet ganske dramatisk tror jeg.

Men du har jo bare et tastatur og en mus (går jeg ut ifra) og da fungerer jo ALT+TAB greit for å bytte mellom spill og windows.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet meg hjem, og sett på instillingene på skjermen.

Under avansert er det en boks som heter display's. Og der kan du velge maks oppløsning og refresh rate.

Og på det vanlige vinduet kan du velge om skjermbildet skal strekkes ut på den andre skjermen, og hvilken oppløsning du skal bruke.

Og på det vanlige bildet kan du også hvilken skjerm som skal være den første skjermen.

Lenke til kommentar

Jo altså, det går fint å lage et svært bilde. Men jeg vil gjerne ha 2 "desktoper" hvis noen skjønner...eller er kanskje ikke det mulig? fordi jeg vil gjerne spille spill på CRT skjermen, og ha 2d grafikk på LCD skjermen. Og å løfte bildet fra spillet over har jeg ennå ikke skjønt åssen jeg gjør, burde jo være en måte å fortelle programmet at spill f.eks skal starte på skjerm 2 som er crt(?)

Lenke til kommentar

Har du klikka på extends my desktop on this monitor?

Da får du i stedet for 2 skjermer der det samme skjer og alt er likt. en hovedskjerm og en som er nummer 2. Som nummer 1 har jeg min likom crt 19" for da starter spill og slikt automatisk på den. Er gøy å kjøre litt høyere oppløsning en det eizo 15" lcd klarer. Hent drivere for din skjerm fra produsenten slik at du får bestemme selv mer over egenskapene til skjermene dine. Jrg fant at refreshraten var låst til jeg henta inn en gammel win95/98 driver for min skjerm. Er som regel en inf fil. Etter å ha lagt inn dette har jeg 60 hrz på lcd skjermen i 1024*768 og så samme oppløsning men 100 hrz på likomen og det fungerer utmerked. Fikla litt med fargeinstillingene på likoen så nå er fargene veldig like også.

Jeg har brukt drivere blabla 39 ett eller anna og nå kjører jeg på 6015. Holder meg til retail drivere når jeg må ha stabilt system og ikke har tid til å knote mye.

Lenke til kommentar

Har valgt extend my windows desktop onto this monitor, eller.no. Og da får jeg en "lang skjerm" hvis jeg kan kalle det det...hehe, men jeg kan også ha to like bilder, sånn at alt er likt på begge to. på samme hz og oppløsning. Altså, det blir da 60hz på en crt!. Der ligger nemlig problemet. Jeg vil forandre den.

Og jeg vil ha en slags shortcut system at alle spill starter på monitor nr 2 (som er crt) og la alt annet gå på monitor 1, som er LCD.

MEN, jeg finner FFFFFFF! (unnskyld språket) hvordan jeg gjør dette. du sier noe om at du forteller den at skjerm (1) eller.no skal være crt. Er ikke med på hva du mener :grin:

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg virkelig prøvd å få forandra hz'en på crt monitoren, uten mye lykke hittil. Er det i det hele tatt mulig? Er jo utrolig dårlig at det ikke er mulig å ha forskjellig oppløsning/hz på to forskjellige utganger. Eller er det bare meg som ikke klarer det?

Bildene viser forøvrig det samme, men en crt skjerm på 60hz er ikke særlig bra...noen ideer noen? Smarte ati mennesker :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...