Gå til innhold

Flashe BIOS'er uten diskettstasjon


Anbefalte innlegg

Gjelder Win XP

 

BIOS updates er en pest og en plage hvis du ikke har diskettstasjon. Nå er det ny update til 3 ting jeg har, men får ikke gjort noe...

 

Flere og flere velger å forkaste den gamle diskettstasjonen så jeg tenkte det MÅ da være en måte å få PC'en til å kjøre flashinger selv under booting?

 

-Vil bare plante en ide i hodet til noen som har litt mere peil enn meg, Hva med å legge flasheprogrammet på C:\Bios\flashprog.Exe og update filen i samme mappe som Update.Bin

Går det ikke ann å kopiere Autoexec.bat til C:\ og kalle den ene Autoexec.XXX og forandre den orginale så den loader flashe programmet og utfører operasjonene? Etter dette må jo den orginale Autoexec.Bat filen gjennopprettes.

 

Er mulig noe må inn i Config.sys også, jeg vet ikke...Bare en ide alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bios-oppdatering er uavhengig av OS installert

 

2. WinXP bruker ikke autoexec.bat og config.sys

 

3. HVORFOR skrote diskettstasjonen? Den tar ikke opp noen ressurser som du går glipp av, og som du ser så er det fremdeles LITT bruk for den.

Lenke til kommentar
Solaris & Covah
- Okey jeg skal prøve dette, trodde ikke det var SÅ enkelt hehe.

ob1
- 1: Ja jeg vet, men f.eks win 98 kan stoppes i DOS under booting
- 2: Skjønner ikke helt hvorfor de er der da...Er det i tilfelle du installerer 2 OS?
- 3: Bruker aldri disketter, dessuten tar den plass og strøm, noe som gjør at jeg må strekke opp et meget pent oppstripset ledningsnett på nytt.

Takk for hjelpen! :thumbup: Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...