Gå til innhold

Battlefield vietnam tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beste våpen er uten tvil m60! med den kan du plaffre ned soldater som du vil og også fra laaang avstand.. ett stoort pluss er også at du får med L.A.W (bazooka :thumbs: ) og også i noen baner health pack (husker ikker navn)

 

våpenet er faktisk sykt overlegent i forhold til de andre og bør faktisk dempes litt i en ny patch..

 

ellers er det også smart å vente på å få f.eks helikopeteret ditt fult opp av medsoldater og ikke bare fly av gårde med en gang! da blir helikopteret sykt mye bedre og mye mer effektivt ;)

 

ellers kan du jo alltids plukke opp en stor elvebåt og slippe den over en gjeng intet-anede vietnamesere...? *favoritt tricks* :thumbs:

Lenke til kommentar

jeg liker faktisk CAR15 bedre enn M60, selv om den er meget god å ha i spray'n pray kamper, spesiellt hvis man har dårlig ping.

 

har man god ping, skal CAR15/M16 funke likegodt som M60(savner forresten muligheten for å "deploye" med bipod (samme med RPD))

 

er det forresten mulig å ta med seg mortar posisjoner igjen?

 

noen maps må iallefall Charlie sørge for å få med seg noen engineers som har spade, ellers kan de tape ALLE spawn points, og da er de ille ute.. :)

Lenke til kommentar

Helikopter er konge :D

Lavtflyging i høy hastighet ruler(hvis du klarer å unngå å kræsje da).

Med trening kan det bli dritkult....

Beste jeg opplevde var på ett brett (husker ikke navnet, der Sør-Vietnam starter på en øy) der jeg fløy en fullasta Chinook under en bro og vi tok ut en tanks, en jeep og 2-3 folk i en passering før gutta bail'a ut og overtok posisjonen... :thumbs:

Små margineer, men fy så kult når man får det til...

 

Jeg er litt uenig i at M60 er veldig ubalansert, den er jo relativt håpløs på lengre avstader(eller er det bare meg?), men ja den er sinnsykt kraftig på nært hold.

M16/Kar15 er grei på kort/middels lange avstander.

Spes Kar15 m/grenade launcher er fin.

 

Eneste jeg har å klage på er RPG-karen til Vietcong, når han har anti-air missile så er han relativt hjelpeløs mot annet infanteri (kun pistol). Men jeg elsker homing-missle'en. Hjelper balansen mot USA's ofte overlegne luftstyrker.

 

Edit: Skriveleif.

Endret av Cybermantix
Lenke til kommentar

Helikopter tips

 

Noobie:

Lag deg et singleplayer spill og øv på å lande, sprenge tankser osv. Når du skal lande så har du en normal fart mens du går litt nedover (S). Da du er 10 - 15M fra landingsplassen trykker du PIL NED og S. Da vil du få en kraftig brems! Pass på at du ikke holder PIL NED for lenge!

 

Rookie:

Hele tiden prøv å bevege deg sidelengs. Prøv å ikke stå på samme sted over lengre tid, da fienden etterhvert vil finne bra spots og skyte deg ned fra. Prøv hele tiden å få npoen til å være "gunman" for deg, det vil gjøre det mye lettere for deg OG han! Øv også på å fortest mulig øke farten fremover, jeg tror det beste er ca 30graders vinkel. En annen ting som kan være praktisk er å kunne bevege seg sidelengs (sirkulering). Dette gjør du med piltastene. Prøv å gjør det MED fremoverfart og UTEN fremoverfart. Etter hvert som du får dreisen på det kan du prøve å sirkulere over et mål mens du fyrer av raketter.

 

Skilled:

Helikopteret kan være utrolig kraftig hvis det har den rette piloten(e). Det kan brukes til å knuse tankser, lokalisere snipere osv.

 

Men det jeg føler er best med helikopter er at det er veldig lett å ta over spawn points med de!

Etter at du har knerta det som eventuelt var av fiender i området går du ned rett ved siden av flagget (ikke land, hold deg rett over bakken), grunnen til dette er at da kommer du MYE fortere opp i luften! Mens du står der er det viktig at du hele tiden har oversikten over hva som er rundt deg, så bruk A og D!

 

Scooter

Sett deg på den og gi full pinne, fabelaktig hvis du skal komme deg fort fra et spawn til et annet! Annet enn dette kan den vel egentlig ikke brukes til stort annet enn artige "stunts".

 

Dette var bare noe jeg skrev fort, men det er da en del man kan få bruk for!

Lenke til kommentar

Battlefield Vietnam\Mods\BfVietnam\settings\default.con

Etter hva jeg har hørt så legger den til denne linja i default.con fila:

Game.SoundBuffersize 400

 

Er ikke helt sikker på om det er samme fix det er snakk om. Det ble uansett anbefalt mot å redusere lag. Merket ingen forskjell jeg, men det kan jo være vært et forsøk.

Lenke til kommentar

Dette er problemet mitt. Når jeg spiller online så lager det på en eller annet måtte, men pingen er ganske bra. Lagen kommer når jeg går bortover setter meg på kne og står opp at(fps er bra). Dette er ganske irriterende synes jeg, men på LAN så går det fint. Er det noen andre som har det samme problemet?

 

Dette er det beste forklaringen jeg kan komme med!!!

Lenke til kommentar
Lønner seg med joystick til det helikopteret regner jeg med..??

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe det og joystick i dag. CS begynner å bli kjedelig

klare meg fint uten joystick siden det er en anelse lettere å fly heli på BF:V

enn dc....har kunn brukt tastatur..ikke mus funker fett for meg i allefall

Lenke til kommentar
Lønner seg med joystick til det helikopteret regner jeg med..??

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe det og joystick i dag. CS begynner å bli kjedelig

Har ikke prøvd mye helikopter uten joystick, men av det lille jeg har testet virker det nesten som de er enklere å kontrollere med mus/tastatur. Kjedelig, det gir jo en langt bedre "feeling" med stikke.

 

Fly er en annen historie. Kunne ikke tenke meg å fly uten joystick. :)

Lenke til kommentar
Bruk m60 så overhode mulig :devil:

Neida den er ikke så overpowered som folk skal ha d till...som NVA bare ligg i skauen med en ak eller SVD å plant en kule mitt i skallen på den stakkarn som tror han er trygg bare pga han har en m60

heh, neeeida, m60 hadde ikke vært overpowered, hvis han ikke hadde hatt LAW eller blooper i tillegg!

 

men M60 er FOR nøyaktig...det hadde kanskje vært greit med sånn nøyaktighet når man ligger, IKKE når man står, eller sitter på huk!

 

en annen ting er at M60 har en skuddtakt på ca 550-600RPM (i virkeligheten)

en Russisk RPD har en skuddtakt på 700RPM...så hvorfor I helvtete minner M60 mer om en minigun eller en MG3 i BFV?!! (og RPD gjør det ikke??)

Lenke til kommentar

EN annen ting som også er ganske lurt det er vist du har et kjøretøy å en annen skriker need transport så GIR DU HAN TRANSPORT FFS hater at en dude tar en APC ALENE når halle flokken står igjen å må ta en spasertur till neste cp ARGH slik irriterer meg små egoistiske Jæ*** :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...