Gilbert Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) sorry meg folx men jeg går med fremdeles vill i eregi(), ereg_replace(), eregi_replace(), preg_match(), osv... men, når en person skriver et innlegg med en link, http://www.banankake.no så hadde det jo vært fint om den ble til en klikkbar link. Endret 19. mars 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 nei vettu hva det lå et sånt eksempel i manualen *prøve-prøve* ble visst ereg_replace der ja... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Tar jeg ikke helt feil så gjør str_replace jobben en god del raskere. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hva er egentlig forskjellen på eregi(), ereg(), str_replace(), ereg_replace(), eregi_replace() og preg_match()? Endret 19. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Med _replace så forandrer du en string(replace) uten den finner den bare treff. preg - perl "varianten" eregi - ikke case sensitiv. ereg - case sensitiv. (Godt mulig jeg byttet rundt på de to, har en tendens tildet). str - er ikke regular expression. Tror det er ca slik. Men kommer sikkert noen som er visere og meg og sier at det ikke stemmer i løpet av 5 minuter :-) Edit: Og ja str_replace er nok litt kjappere, i hvertfall var den det den ene gangen jeg testet det. Men det er jo for stringer og ikke regular expression. Kan være foskjellig bruksmål. Endret 19. mars 2004 av Findus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå