venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 heihå, driver nå og setter isammen min fete nye pc og har aldri vært borti sata disker før, lurer derfor på følgende. jeg fant en slik rar kontakt jeg aldri har sett før på PSU'n min, den passet visst på sata disken. holder det og bruke den eller må jeg bruke vanlig strømkontakt i tillegg? og en ting til, prøvde å installere windows men installasjonen sier den ikke finner noe disk, må jeg legge inn noe drivere under installasjonen? isåfall hvilke drivere? har k8v og raptor 74gb. -Anders Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 1. det holder (du kan høre det på summingen fra disken) 2. du må trykke f6 når xp install laster drivere og ber deg om det og så ha driveren klar på diskett Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 1. det holder (du kan høre det på summingen fra disken)2. du må trykke f6 når xp install laster drivere og ber deg om det og så ha driveren klar på diskett aha, noen som vet hvilken driver jeg trenger? link? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 det fulgte med drivere til hovedkortet ditt, sikkert en diskett med skriften SATA drivere. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Last ned driveren fra hovedkortprodusenten sin side, og sleng den over på ein disket. Og, rtfm. Normalt så skall allt være forklart der.... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 det fulgte med drivere til hovedkortet ditt, sikkert en diskett med skriften SATA drivere. fulgte ikke med noe diskett nei, men fant noe på cd'en jeg tror er rikti. driver å lager diskett nå Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 okei.. Normalt sett så følger det med. Men visst det ligger på cd`en så er alt iorden Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 jesus, tar et år og lage diskett jo.... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 lagde diskett, også trykket jeg F6, kom inn i den menyen, den fant driverene på disketten, så valgte jeg driver for win xp. men fortsatt sier den at den ikke finner noen disk... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) nå funker det jo, startet om et par ganger og satte cdrom som first boot et par ganger. tusen takk for hjep alle, ser ikke bort ifra at jeg får flere problemer innen denne pcen er oppe og klar Endret 19. mars 2004 av venomzorg Lenke til kommentar
rlz Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvis du ser på harddisken din ser du at det bare er en strømkontakt, så å benytte vanlig molex i tillegg blir vel litt vanskelig Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei Lurer på en sak her, har selv et par s-ata disker men jeg har aldrig instalert noen drivere for å bruke de! skjønner egentlig ikke hva alt dette med drivere til s-ata er noe problem egentlig. Er det avhengig av hvilket hk man har eller? Holder det ikke bare å installere nyeste chipset driver da? er ihvertfall det jeg gjorde. kan noen si litt mer om dette Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvis du ser på harddisken din ser du at det bare er en strømkontakt, så å benytte vanlig molex i tillegg blir vel litt vanskelig Ikke på raptor diskene, de har begge deler Spyder: Skal du ha OS på disken så må du ha egne drivere. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 HeiLurer på en sak her, har selv et par s-ata disker men jeg har aldrig instalert noen drivere for å bruke de! skjønner egentlig ikke hva alt dette med drivere til s-ata er noe problem egentlig. Er det avhengig av hvilket hk man har eller? Holder det ikke bare å installere nyeste chipset driver da? er ihvertfall det jeg gjorde. kan noen si litt mer om dette Det er fordi du har ett Asus P4P800 deluxe hovedkort med Intel ICH5R southbridge. Hovedkort med ICH5/ICH5R dvs. Intel 875P/865PE kort trenger ikke ekstra drivere da disse lastes under XP installasjonen. Dette er derfor sannsyligvis det brikkesettet som er mest problemfritt å installere SATA disker på. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ok Takker for den el-asso, det hjalp meg mer enn jeg hadde regnet med har tenkt å bygge en maskin til og den skal garantert ha ICH5R southbridge brikke Takker for den Hadde faktisk tenkt å kjøpe et hk som ikke hadde og det hadde blitt kjipt å måtte installere drivere på s-ata nå som jeg er så godt vant hehe. Dette hjalp meg godt el-asso Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvis du ser på harddisken din ser du at det bare er en strømkontakt, så å benytte vanlig molex i tillegg blir vel litt vanskelig dette utsagnet er feil for WD 200GB S-ATA og... denne har begge deler. Sikkert alle de andre WDene og. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Trengte ikke sata drivere til mitt asus p4p800 som jeg installerte os på i går natt Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Altså dette er jo helt ABSURD!! Her innføres en ny primær teknologi som ny HD standard, så blir hele industrien tvunget til å ta to steg tilbake og dra frem floppyen igjen. Som vi vet har jo MACen for lenge siden kastet ut floppyen, og mange PCer og spesielt MANGE laptopper lages i dag uten. Så får du denne nye disken....så ber den deg lage en ******* floppy disk med drivere???? Hadde det skjedd meg hadde jeg eksplodert og kasta hele skiten ut vinduet! Om noe så skulle disse nye diskene vært hotswapp, automatisk detecta osv....mao..en FORBEDRING fra gamle ATA standarden. Vi er nok i en overgangsfase nå....men..uff..så kjip den er!!! AKIRA Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 liker floppyen jeg.. Det tåler MYE mer enn en vanlig cd, koster mindre enn en USB nøkkel. Er veldig fin å ha slike små ting på. Problemet er jo at da XP ble laget var ikke S-ATA kommet så langt at de fikk lagt inn noen standard driver og dermed må den lastes inn seperat eller noe sånn Men kunne vært kjekt om noen levrandører begynte å levere driver på USB nøkkel ? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg er veldig glad i floppyen min! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå