saurånn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 hei hei begynner å ligge litt bak nå med amd xp2100 har lite peiling på overklokking og trenger hjelp! lekte meg i biosen og slikt ser det ut akkuratt nå: 13x140 1823mhz ca. 63C satt også Cpu Voltage til 1,8v hovedkortet mitt er abit kx7-333 noen som vett hvordan jeg få systemet mitt til å yte max? Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 sett opp fsb litt om litt da å sjekke helt til det stopper... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) KX7 kan bruke 5:2:1 divider. Maks fsb jeg turde var 180MHz, og det var stabilt. Med en buss på 140 (4:2:1 divider) er PCI-farta 35MHz. Tilsvarende med 5:2:1 skulle tilsi 175MHz. Høyere skal være mulig, men da risikerer du pga høy PCI-hastighet at innholdet på harddisken blir garblet. Ødelegge harddisken fysisk tror jeg ikke det er mulig å få til ved bussklokking. En liten greie med 5:2:1 og buss: Minnefarta kan kun kjøres synkront med fsb. Hverken høyere eller lavere. Skulle bli litt mer fræs i systemet da, tenker jeg. Om du har en Palomino er du nok veldig nærme maks av hva prosessoren kan yte i antall Hz. Men om det er en T-Bred skal du med bedre kjøling kunne komme mye høyere. Min XP2100+ (T-Bred) mener jeg klarte 2340MHz ved 1,75V. Sjekk hva som står på den svarte lappen ved siden av kjerna så skal det være en grei sak å finne ut hvilken type prosessor du har. Edit: 5:2:1 divider'n er litt sær. Bytt divider og save/reboot. Ved neste boot kan du stille på fsb, multi etc. Vet ikke helt hvorfor, men kortet mitt nekta å boote om jeg bytta både divider og fsb i samme vending. Endret 19. mars 2004 av Bach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå