Gå til innhold

Nå må noen proffe på gamle dataer hjelpe!

Anbefalte innlegg

Har en p2 prosessor som skal klokkes. Den kjøer vanlig på 333mhz jeg har klokket den til 400mhz. Jeg prøvde lenger men den ville ikke. Som sikkert dere har sitt hvordan en p2 ser ut åpnet jeg fram lokket og tok det av skrudde så en vifte som kjøler en p3 fast i kjøleribbene. Gikk så inn i win98 med 400mhz greit det! Gikk så på SpeedFan for og finne tempraturen på cpuen den var 17Celcius.
Jeg tenkte tja den er såpass kald kanskje jeg kan prøve få litt mer mhzut av den nå jeg prøvde den kom seg til der bilde av win98 er og der sto den fast:| Va kan jeg gjøre for den kommer inn i win98 med 450 mhz eller 500? :dontgetit:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk tegnsetting for HELV....!

Få gidder å lese hele tråden når du skriver slik. Uansett, prøv å finn et sted i BIOS'en (CMOS som det egentlig heter) hvor du kan stille opp Vcore (volten som CPU-coren får). Ved å sette denne høyrere, kan du klokke høyere mer stabilt. Prøv deg fram med små økninger, og sjekk tempen. Økning av Vcore gjør at tempen øker veldig. Når du har økt den et passe stykke (kanskje 0.10 volt) prøver du å klokke høyere.

EDIT: rlz har forresten et poeng, fra 333 til 400 er ganske mye allerede. Men det er ikke en god holdning for en overklokker! :thumbup:

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Jeg kan skjekke litt for deg ! ;-) , hvilke hovedkort har du ?

Hadde en cpu-adapter som jeg kunne stille inn spenning osv, Stod på at den ikke funka med chippen min BX440 (-2) merklig :roll: sende den inn.

Overklokking av disse prossesorene gir ofte liten YTELSES øknig!

(Er en fjortiss(med tanke på "gammledager"))

LOZER

rett meg hvis jeg tar feil !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...