Gå til innhold

Ny harddisk

Anbefalte innlegg

Tenk å kjøpe meg en ny hardisk her og trenger råd...

-Den skal være på 200gb eller mer ;)

-Kan også godt være s-ata(helst egentlig ;) )

-Den bør ikke bråke så veldig mye(har en seagate 120gb 7200.7 s-ata nå og det er helt akseptabelt lydnivå :roll: )

-Prisklasse: rundt 1500kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha ny harddisk nå så ville jeg ha kjøpt en 200GB, de er ganske prisgunstige nå, rundt 1500 kan jeg tenke meg, jeg ga 750 for min 120GB for et par måneder siden på komplett.no. Så du burde nok greie å finne noe bra

Lenke til kommentar

Sjekk https://prisguiden.no/ .

Der er det blandt annet en Maxtor på 250GB med 8MB og SATA. Den koster 1456 kr på Mamoz. Den er relativt støyende etter mine erfaringer, men det er i hvertfall et meget godt tilbud med tanke på plass og at det skulle være SATA.

Om du klarer å unnvære SATA så får du en 200GB Seagate Barracuda 7200.7 med 8MB til 1276 kr. (SATA-versjonen av samme disken koster hele 1741 kr.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Sjekk https://prisguiden.no/ .

Der er det blandt annet en Maxtor på 250GB med 8MB og SATA. Den koster 1456 kr på Mamoz. Den er relativt støyende etter mine erfaringer, men det er i hvertfall et meget godt tilbud med tanke på plass og at det skulle være SATA.

Om du klarer å unnvære SATA så får du en 200GB Seagate Barracuda 7200.7 med 8MB til 1276 kr. (SATA-versjonen av samme disken koster hele 1741 kr.)

Jeg har sånn støydempende harddiskfester i kabinettet da... og da enser jeg ikke knirkingen fra min 7200.7 :) , tror du det hadde vært smart med maxtoren da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har selv en WD på 160gb (den med flytende kulelagre eller noe), og kan ikke si at det ble noe mer bråk etter at jeg satte den inn! PC-en i seg selv bråker jo litt men den og er ganske stille av seg! Har ingen erfaringer med maxtor da, men har også en hitatchi hd jeg er veldig fornøyd med :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har funnet en her som jeg syns ser ganske grei ut...

Eneste som skurrer litt er at de kaller den "barracuda 7200.7" -trodde 7200.7 var noe helt annet enn barracuda, men jeg tar vel feil som vanlig? :dontgetit:

-Appelerende er det at den er 7200.7 som tilsier at den har samme støynivå som min andre harddisk. Dermed er det ingenting å utsette på det, ettersom jeg er meget formøyd med det.

Tror dere det er noe å gå for?

Endret av So
Lenke til kommentar
Jeg har funnet en her som jeg syns ser ganske grei ut...

Eneste som skurrer litt er at de kaller den "barracuda 7200.7" -trodde 7200.7 var noe helt annet enn barracuda, men jeg tar vel feil som vanlig? :dontgetit:

-Appelerende er det at den er 7200.7 som tilsier at den har samme støynivå som min andre harddisk. Dermed er det ingenting å utsette på det, ettersom jeg er meget formøyd med det.

Tror dere det er noe å gå for?

Støysvak og god disk. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...