eXpanium Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei! eg og brodern har delt internett, hans maskin er den som kobler seg opp og mi maskin kobler seg til hans.. vi bruker xp-internett-deling, og 1 nettverkskort i kvar maskin, vi er tilkoblet gjennom en switch: ADSL-->Switch-->Brodern/meg internett fungerer helt ypperlig utenom en ting: eg kan ikkje surfe skikkelig! det er omtrent berre hardware.no og noken andre sider som eg kan surfe på! dette er veldig irriterende og håper på nokon hjelpande svar! Alt tas imot med takk! :smile: Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Prøv dette. Tools -> Internet Options -> Connections -> Lan Settings . proxy.online.no:8080 Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Dette står flere steder på dette forumet. Den maskinen som ikke deler internett tilkoblingen må ha på proxy (proxy.online.no:8080). Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Om du bruker modemet til Telenor deler det modemet bare ute en IP. Modemet har ikke DHCP server fordi det ikke er en router. Skal du få det til å virke 100% med ICS blir det slik: DSL modem -> Maskin 1 med ICS ->HUB/Switch eller krysset kabel -> Maskin 2. Maskin 1 fungerer som DHCP server for maskin 2. Maskin 1 trenger to nettverks kort. Hadde du koblet til flere maskiner er det ikke sikkert det hadde fungert i heletatt slik dere gjør det nå. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 Takker for alle svar! skal eksperimentere litt nå og sjå kva eg gjer..ender vel opp med en router :wink: har faktisk hatt 4 maskiner oppe og gått på denne måten og har fungert ypperlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå