Gå til innhold

Problemer med overklokking av P2 CPU

Anbefalte innlegg

### Topic redigert av moderator pga dårlig topic-bruk ###

Hallo!

Har en p2 maskin som klokkes 77mhz jeg så på temp 37 celcius... Visst noen har sett en p2 så ser den ikke ut som en cou:D jeg åpna og skrudde en vifta i kjøleblokkene som skal kjøle en p3 jada kjølte bra nede i 17 grader da tenkte tja nå burde det gå og klokke denne p2 litt mer og presse noen mere mhz ut av den men nei det gikk ikke jeg skjønner ikke hva jeg må gjøre? Den går vanligvis på 333mhz nå går den på 400mhz jeg vil høyere forslag?? :roll:

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner heller ikke hva du sier

Skal si det litt bedre kanskje... Jeg har en p2 her. Den går vanlig på 333mhz jeg har klokket den til 400 den vil ikke lenger satteså i en vifte som kjøler p3 det hjalp ikke hva må til for og klokke lenger enn 400mhz? :roll: det skjønner ikke jeg??

Lenke til kommentar

huff, dette var vanskelig å forstå. Jeg tror du må få hjelp av pappaen din til litt mer rettskriving før du benytter deg av forum alá dette. Det hjelper nok bra det skal du se!

Mvh

Børge

Edit: Stå på, det går nok bra til slutt!

Endret av Børge
Lenke til kommentar
Har en p2 maskin som klokkes 77mhz. Jeg så på temp; 37 grader celcius... Visst noen har sett en p2, så ser den ikke ut som en cpu :D Jeg åpna og skrudde en vifte i kjøleblokkene som skal kjøle en p3. Jada, kjølte bra. Nede i 17 grader. Da tenkte jeg; tja, nå burde det gå og klokke denne p2 litt mer, og presse noen mere mhz ut av den, men nei, det gikk ikke. Jeg skjønner ikke hva jeg må gjøre? Den går vanligvis på 333mhz, nå går den på 400mhz, jeg vil høyere. Forslag??

:roll:

Tok meg den frihet å redigere litt... Litt mer forståelig nå, dere? :roll:

- Men pcgutten: Lavere temp på cpu betyr ikke nødvendigvis at den kan klokkes høyere. Det er en øvre grense på hvor mye den tåler. Du kan også klokke ram, fsb og volt på ram og cpukjerne; med riktige kombinasjonen kan du muligens klokke mer. (Å stille alt på maks vil ikke gå! :p -Men det visste du vel... :D ) Lurer du på hvordan, kan du lete rundt på forumene her. Mange topics om dette...

Skal egentlig ikke si stort mer, alt jeg vet kommer fra det jeg har lest på forumer rundt om kring. Tør ikke å oc prosessorene mine, har ikke peng til å kjøpe nye hvis de skulle gå Heden... :blush:

Lenke til kommentar

DreamTime: God jobb! Endelig gadd jeg å lese det opprinnelige spørsmølet :p (leste bare svarene i sted)

Jeg synes pcgutten bør være fornøyd med en såpass bra overklokking. Pentium2 var ganske vanskelig å overklokke i sin tid, og 20% er respektabelt. Det er tydelig at det ikke er selve CPU'en som stopper deg siden du ikke får en eneste ekstra MHz ut av den med bedre kjøling. Trolig er det enten chipsettet som begrenser FSB'en eller så er det alle PCI-enhetene på hovedkortet og i PCI-slot'ene som hindrer overklokkinga. Med en 333MHz på 400MHz så vil jeg tippe at PCI-bussen din er overklokket fra 33MHz til 40MHz. Dette kan være i meste laget. Hvis du har i440BX chipsett så støtter det 100MHz FSB. Prøv det! Da vil nemlig PCI-bussen falle tilbake på 33MHz, mens CPU'en vil klokkes til 450MHz (noe jeg tror den vil klare greit). Det kan hende du må sette opp spenninga på CPU'en litt. f.eks fra 2,0V opp til 2,2-2,4V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...