Edstro Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei! 1. Har nå tenkt og opprette en FTP Server konto sjå no-ip. Men er det mulig og slette denne vis eg ikkje vil ha denne lenger? 2. Eg har leste at når du har registrert din no-ip konto så kan du laste ned et no-ip programm. Så gjør at du kan opprette kontoer osv.. på FTP serveren. Stemmer dette? 3. Vis ikkje dette stemmer vilket programm bør eg bruke da? Lenke til kommentar
handbook Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Du burde kanskje først, finne ut ka no-ip faktisk er... Det har ingenting med ftp å gjere i det heile tatt. :rolleyes: Lenke til kommentar
annie Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Dessuten finnes det andre måter å gi brukere beskjed om endret IP adresse. Du MÅ ikke bruke No-IP. Men om brukerne er helt noob eller clueless, så kanskje... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Som Prazor sier, har ikke no-ip.com noe som helst med FTP å gjøre. Det er en tjeneste som gir deg en fast host adresse til en dynamisk IP. Er det dette du er ute etter, vil jeg heller anbefale DynDNS. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Som Prazor sier, har ikke no-ip.com noe som helst med FTP å gjøre. Det er en tjeneste som gir deg en fast host adresse til en dynamisk IP. Er det dette du er ute etter, vil jeg heller anbefale DynDNS. Hallo Bare en liten ting.. hvorfor anbefaler du DynDNS fremfor No-IP ? Tenkte jeg skulle ta i bruk noe slikt, men har ikke helt satt meg inn i de tjenestene som eksisterer. Takker for svar Lenke til kommentar
dakri Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hallo Bare en liten ting.. hvorfor anbefaler du DynDNS fremfor No-IP ? Tenkte jeg skulle ta i bruk noe slikt, men har ikke helt satt meg inn i de tjenestene som eksisterer. Takker for svar Kjenner ikke så godt til no-ip, men jeg valgte Dyndns framfor no-ip fordi routeren min (dlink 604) har støtte for DDNS tjenesten hos dyndns.org. Jeg slipper å ha noe software på PC'en min, routeren gjør arbeidet selv med å oppdatere når IP adressen min endres. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Kjenner ikke så godt til no-ip, men jeg valgte Dyndns framfor no-ip fordi routeren min (dlink 604) har støtte for DDNS tjenesten hos dyndns.org. Jeg slipper å ha noe software på PC'en min, routeren gjør arbeidet selv med å oppdatere når IP adressen min endres. Noen som vet om NGT sin router Netopia 3351 støtter denne DDNS tjenesten? Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå