defzx Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Går det på noen måte ann og bruker s-ata disk på et hovedkort som ikke støtter s-ata? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Det fungerer sånn med S-ATA at man kan koble gamle disker på s-ata kontolleren, men ikke andre veien. Tanken bak er nok at man ikke har bruk for en HD med s-ata interface dersom man ikke har en s-ata kontroller, mens viss du på ett eller annet vis går over til s-ata skal du enda ha muligheten til å koble på dine gamle disker. Med andre ord: p-ata->s-ata er mulig, men ikke omvendt. En dings som gjør dette. Endret 19. mars 2004 av aschj Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Løsningen er å kjøpe en SATA kontroller. http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...D=10&t=2054&l=2 Lenke til kommentar
defzx Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Løsningen er å kjøpe en SATA kontroller.http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...D=10&t=2054&l=2 jaha? forklar.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Du anskaffer en slik. Setter den i et ledig pci-spor og installerer drivere. Da kan du bruke s-ata disker på hk ditt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 NEI! Det var da veldig hvor bastant du var.. Selvfølgelig går det ann så lenge han har ett ledig PCI spor.. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Du anskaffer en slik. Setter den i et ledig pci-spor og installerer drivere. Da kan du bruke s-ata disker på hk ditt. Men da kan jeg ikke bruke s-ata disken som os partisjon? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 jo, visst kortet har egen BIOS. Så går det fint. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 jo, visst kortet har egen BIOS. Så går det fint. Hehe, det der drit jeg meg faktisk ut på for en uke siden... glemte å tenke på bios da jeg skaffa kontroller. (Bruker derfor en gammel pata disk til bootloader.) Men en spørsmål i den forbindelsen. Om man har sata kontroller med bios som man vil boote fra, og et hk med bios som aldri har hørt om sata. Hvilken device skal man setter som bootdevice i bios på hovedkortet? scsi? (Behandler bios scsi som "enhet tilkoblet ekstra kontrollerkort" eller "scsi tilkoblet ekstra kontrollerkort"?) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har null erfaring med slike kort. Men regner med at BIOS til PCI kortet tar seg av alt som trengs, er vel bare å justere det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå