Gå til innhold

atom bombe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig, men meget usannsynlig. For det første er det utrolig vanskelig å sette sammen en atombombe. Bl.a. å få tak i alle ingrediensene. Vanskelig, for ikke å si nesten umulig.

For det andre så må de få den inn i landet ubemerket.

For det tredje; har de en atombombe så tviler jeg på at Oslo er første målet.

Men for å svare på sprøsmålet; hva hadde jeg gjort? Satt meg inn i bilen og kjørt som ******.

Lenke til kommentar
Jeg hadde tatt sykkel og syklet bort ifra sentrum, men det er nokså håpløst egentlig. Er det en kraftig atombombe så vil den ikke bli siktet på en by men midt imellom Bergen og Oslo kanskje. Utsletter begge byene da.

nupe, gjett en gang hvor "mange" bor? ;)

men som sagt, Norge er meget _meget_ sikkert ike første mål ;)

Lenke til kommentar
Det er mulig, men meget usannsynlig. For det første er det utrolig vanskelig å sette sammen en atombombe. Bl.a. å få tak i alle ingrediensene. Vanskelig, for ikke å si nesten umulig.

Naah, i følge en pyrotekniker jeg pratet med så var det ikke så grusomt vanskelig å lage selve bomben. Ingrediensene er langt fra umulig å få takl i. Men er selvsagt svindyre.

Lenke til kommentar

faktisk er effekten av en atombombe veldig overvurdert.

faktisk så er den langvarige strålingen og klimaforandriger vært det største problemet..

oslo ligger i en gryte omgjitt av fjell/berg.

får å overleve selve eksplosjonen behøver man bare å komme seg på andre siden,

jeg orker ikke gå inn i alt, men det er ca. 1 000 000 variabler som utgjør hvor kraftig og farlig bomben kommer til å være. noen av dem er.

størelsen på bomben "megatonn"

er ground zero i dal

hvor tett bebyggd er stedet

hvor mye høydeforskjeller er det i eventuelt byen,

hva slags berg-grun er det rundt setedet.

Regner det da bomben går av.

osv.

en atombombe er mye, mye mer effektiv på et sted som New York eller andre byer med veldig mange folk på et lite sted.

har også hørt om russiske raporter om at norge var et dumt land å slippe bomben på, pga, at vi er så nære russland pluss veldig spredd befolknig og masse masse fjell.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Norges "geniale" plassering er vel det som man kan "i mine øyne" kan kalle et strategisk h**** for inntrengere og egentlig ganske bra for oss som skal forsvare det, vi kjenner det inn og ut og vi har "mange" daler som er perfekte for å stoppe det meste.

slikt gjelder jo bare ved "normale" slag, noe som det kan late til og ikke bli alt for mange av atm da det nå er terrorisme som er "in"...

Lenke til kommentar

Norge, genial posisjon? Jeg tror ikke det. Det er et faktum at i løpet av natt til 9. april 1940 hadde tyskerne kontrollen over Norge i løpet av timer - hvor de hadde gått i land i byer langs hele kysten.

Jeg tror Norge som terrormål er urealistisk, men skulle det skje, er det ikke Europas vanskeligste land å sette ut av spill.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kommet meg ut av byn så fort som mulig med halen mellom beina.

Hvis jeg hadde miste venner og slekninger så hadde jeg om jeg hadde funnet ut hvem som sto bak begynt som snik skytter. Jeg hadde oppsøkt den personen som leda det, så hadde jeg venta til det perfekte øyeblikk, og så... BANG. Rett mellom øya.

Men så er vel dette neppe no sansynelig da. Vill neppe komme til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...