Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FalkenAlarm og Gjør det selv

Anbefalte innlegg

Er det noen problemer med gjør det selv pakke (Telenor/Bluecom) når jeg har Falken alarm tilknyttet telefonen ? Har analog linje. Har ikke lyst til å betale nesten 1000,- ekstra for montør.

Har bare et tlf uttak, så lurer på max lengde på nettverks kabelen ? Og spiller det noen rolle i hvilken ende av kabelen adsl modemet står ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis skal telefontilkoblingen til alarmsentralen skje før første kontakt. Det vil si at telefonlinjen i teorien går igjennom alarmsentralen før den går til din første kontakt.

Slik blir det gjort fordi alarmsentralen alltid skal kunne bryte eventuelt pågående telefonsamtaler og liknende for å overføre alarmmeldingen sin.

ADSL-splitteren skal kobles før alt teleutstyret, så dermed må det kobles om litt.

Hvis du gjør dette selv så vil sansynligvis ikke falken ta på seg skylden om noe blir galt med alarmen slik at den foreksempel ikke varsler ved innbrudd, brann eller liknende.

Hvis du lar noen andre utføre dette så bør du forsikre deg om at de vet hvordan de skal koble siden du har alarm, og at de tar på seg annsvaret hvis det blir noe galt med alarmoverføringen.

Alarmselskapet kan kreve at de selv må komme å koble (evt. bare teste alarmen) for at de skal ta videre garantiansvar.

Endret av John_^
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Så du mener at jeg bør ha montør ? Har ikke lyst til å bekoste det.

Har trådløs Falken alarm av typen: CTC-922 Med et slikt kontrollpanel som kan brukes som en høtalende tlf.

Har kun 1. tlf uttak, dvs det er en "dobbel" kontakt. Mener at alarmen er plugget i det ene og tlf. i det andre. Alarmen ble montert av en montør fra Falken.

Lenke til kommentar

Om du trenger en montør eller ikke får nesten være opp til deg og vurdere siden jeg ikke vet eksakt hvordan det er koblet hos deg. (Jeg jobber med sikkerhet i et annet firma og vet bare hvordan det burde være koblet...)

Om du ikke er så teknisk anlagt at du klarer å åpne telefonuttaket og finne ut av koblingene så kanskje du har en kammerat eller slektning som har litt tekniske kunskaper som kan hjelpe deg?

Du kan også ringe alarmselskapet for å høre hva de anbefaller at du gjør siden du skal få installert ADSL. Dette er nok et økende problem for alarmselskapene nå for tiden siden flere og flere benytter seg av Gjør det selv pakkene.....

Endret av John_^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...