Jonas Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hallo Har lagd en et program nå, men jeg vil ha passord på mdb fila. Får å åpne datbase bruker jeg denne koden: Set db = OpenDatabase(App.Path & "\test.mdb") Hvordan åpne en database med passord? Hva er koden? Edit: er det vannskelig å komme inn i en passord beskyttet mdb fil? Endret 19. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Edit: er det vannskelig å komme inn i en passord beskyttet mdb fil sikkert ikke så vanskelig å bruteforce dem, om jeg tipper riktig Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Nahh, tror ikke noe kommer til å bruteforce databasen.. Den skal bare lagra filmer, en filmdatabase Noen som vet det med åpne en med passord? Endret 23. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
havkol Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Set db = OpenDatabase(dbnavn, True, ReadOnly, ";pwd=" & txtPassword) Jeg bruker denne. Må tilpasses din bruk. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Takk, var sånt der jeg mente! Men den gir "not valid pass" hver eneste gang, uannsett hva jeg skriver. Med access funker passordet fint.. Dette er koden jeg kom fram til: Dim pass pass = InputBox("Skriv inn passord", "Passord") Set db = OpenDatabase(App.Path & "\test.mdb", , , ";pwd=" & pass) funker heller ikke hvis jeg tar bort pwd.. Endret 24. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
havkol Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hva skjer hvis du beholder True og Readonly? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Da får jeg "variabel not defined" på "readonly" Lenke til kommentar
havkol Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Får du åpnet baser som ikke er passordbeskyttet? Har prøvd her med å fjerne True og ReadOnly hver for seg, men da får jeg feil nr. 3031: Not a valid password. Det er lenge siden jeg laget dette, så jeg husker ikke helt hvorfor det skulle være der. Forsøk å skriv passordet i klartekst i programmet (";pwd=passord")for å se om det virker da. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Uannsett hva som skjer så er ikke "readonly" dim'et så den gir error. den tok jeg bort. Jeg prøvde å skrive pass i klartekst, og det funka heller ikke. Fjerna "true", men samme skjer Lenke til kommentar
havkol Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg... Lenke til kommentar
havkol Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei, tror kanskje jeg kan hjelpe deg likevel. Fjern denne: Option Explicit Og så lar du True og ReadOnly være med. Voila - så skal det virke... håper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå