^ZeniX^ Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg har en IBM 60GXP ATA-100 60GB HD og en gammel SeaGate ATA-33 6GB i PC-en min. Nå i det siste så har 60 gigen begynt å herpe seg. Jeg har testet et HD Benchmark program, HD Tach, og der får 60gigen min 13ms og 1,9mbps, mens den gamle 6gigen får 17ms og 23,5mbps! Jeg har prøvd å defragmentere, men det hjelper ingenting. Når jeg formaterer og tester HD Tach rett etterpå ligger 60gigen på litt over 70mbps. Men etter noen dager så har den slitt seg ned på rundt 1,9mbps igjen. Begge HD`ene kjører WinXP med FAT32 system. Kan det hjelpe å switche til NTFS eller er det rett og slett IBM sine HD`er som er totalt fucka? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Du kan jo prøve med IBM's drive fitness util. ligger ettellerannen sted på http://www.ibm.com Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 70Megabyte(?) pr/s ?!? Hva er det du tester da ? Hvis jeg tester i caching av filer i Nero ligger jeg på 60Mb/s med to WD Spesial Edition disker i raid 0. Ca 42Mb/s med en enkel disk. Syntes dette hørtes rart ut Lenke til kommentar
^ZeniX^ Skrevet 26. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2002 Quote: On 2002-03-26 03:05, Hans Erling skrev:70Megabyte(?) pr/s ?!? Hva er det du tester da ? Hvis jeg tester i caching av filer i Nero ligger jeg på 60Mb/s med to WD Spesial Edition disker i raid 0. Ca 42Mb/s med en enkel disk. Syntes dette hørtes rart ut Hehe.. ifølge HD Tach så blir dette målt på Readburst Speed i megabytes per second :smile: Men er det noen som har noen forslag på hva som kan være galt med HD`en og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få fixa problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå