Gå til innhold

Norges største Mp3spiller test

Anbefalte innlegg

Adresseavisen har testet 20 Mp3-spillere og påstår i dagens utgave (både papir og på nett) at de har norges største test av bærbare mp3-spillere:

http://www.adressa.no/teknologi/article.jh...rticleID=479123

Dette kan da ikke stemme! http://www.hardware.no/tester/lyd/index.html har jo testet hele 47 Mp3-spillere og må dermed nødvendigvis være mye større enn Adresseavisen's "norges største". Bør ikke noen reagere og få Adresseavisen til å beklage uttalelsen sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja fysj å fy, sånt kan man jo ikke holde på..

syns nå egentlig det blir mest flisespikkeri det der. og de mener sikkert bare at de har testet flest mp3 spillere i en og samme testen. hw har jo tatt de en og en.

forresten, satt du deg ned og telte deg frem til 47? :)

Lenke til kommentar

"Min tiss er større enn din!"

Dette er jo bare nok en unyttig tråd - hva med heller å bare informere Adresseavisen om at deres test faktisk er langt i fra "norgest største"? Å nei, det glemte jeg - slikt får man jo ikke forum-cred for..

PS! Det er vel kanskje litt mer pop å påpeke viktige feil, slik som denne setningen i "testen" av iPod'en:

Mens de fleste andre spillere benytter standard USB-kabel har Apple valgt en mellomting med firewire som grensesnittet inn på datamaskinen.

..noe som jo er bare tull - iPod støtter USB 2.0 og firewire. Men; det kan jo hende de har testet avleggs 20 GB-modellen, og det er jo i så fall enda en stripe i lakken.. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Forresten, satt du deg ned og telte deg frem til 47? :)

Jepp, gjorde faktisk det! ;) Alle er jo listet opp på den samme siden, så det var egentlig bare å hoppe over de som er høytalere og lydkort. Ville jo ha litt harde fakta på bordet før jeg uttalte meg.

Edit: Transistorbass: Dette er et diskusjonsforum for å diskutere ting. Det er ikke min sak og jeg gidder ikke å sende rettelser til Adresseavisen på andres vegne. Synes det er greit å diskutere det her sånn at de som har laget testene for hw.no får vite om det og kan ta opp saken med adresseavisen direkte.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

som vanlig vinner i-pod igjen...

lurer på om de som tester er blitt betalt av apple for å gi den terningskast 6.... :roll: Når noe får terningskast 6, skal alt være perfekt , ingen mangler. alle mp3spillere har feil, inkludert i-pod..

Lenke til kommentar
som vanlig vinner i-pod igjen...

lurer på om de som tester er blitt betalt av apple for å gi den terningskast 6.... :roll: Når noe får terningskast 6, skal alt være perfekt , ingen mangler. alle mp3spillere har feil, inkludert i-pod..

Ja, den kunne gjerne vært noe mindre, f.eks som mini-iPod, man så har jo den ganske liten lagringsplass i forhold.

Lenke til kommentar

jeg er noe overrasket over at de ikke like apacer-spilleren. de klager på for lite minne,men den kan leveres med 256, noe som er max for flere av de andrre spillerne. ikke robust? en annen på forumet kjørte sin i vaskemaskina eller noe å den funket etterpå, kjenner flere som har en slik å den tåler mye! angående at du "bare" får plass til 15-20 sanger på en 128 mb spiller er sprøyt!en vanlig mp3-fil på 3-4 mb gjør at det blir plass til 15-20 sanger på en 64mb spiller. og om du kjører på variable bitrate når du ripper kan du lett få inn minst 50 sanger på en 128 mb spiller å det er nok for de aller fleste...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Se hva de skrev om Creative Rhomba:

Trykkfølsomme knapper som gjør den nærmest umulig å legge i lomma ved bruk (og da er vel noe av vitsen borte?).

Hørt om HOLD-knappen ?

Edit: Man får uansett et halsfeste til Rhombaen, så da trenger den ikke å være i lomma uansett.

Endret av Slettet-VqMh8ni9
Lenke til kommentar

Må si at jeg reagerer litt på testen, ja, men hvis man leser den så må man bare innse at den er basert på et panel som velger sine favoritter.

Da ingen av disse sannsynligvis er "fagpersoner" på produktet vil man da komme ut med et slikt resultat, der alle faktorer teller inn. Ikke bare produktets egenskaper, men også programvare som benyttes for å bruke dem. (Kankje ikke alle vet at man kan stille inn bitrate på en MP3 fil, og dermed bruker standardinnstillinger som koder i 256kBit/s? Ville forklare at de klager over liten plass på 128MB.)

Jeg har en iPod selv, og skjønner godt at den kommer høyt oppe på listene. Ser en bort fra pris så er det svært få konkurrenter der ute. Tar en med lydkvaliteten på AAC i tillegg så er det så godt som avgjort. :D

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...