Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mere fart fra Telenor!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann folkens..

Ikke sitt og vent forgjeves på den o-store hastighetsøkningen..

Telenor lovte at FRA 19 mars skulle de oppgradere hastigheten, samt endre kvoteløsningen.

Jeg har snakket med kundeservice på 05000 idag ifm med problemer med kvote, og spurte da om hastighetsøkningen.

Svaret jeg fikk var at dette tas litt etter litt, og er planlagt ferdig i juni d.å.

Så inntil videre ville ikke jeg sitti og kjørt "Speedometer" testen hos ITavisen.no hvert 5. minutt.

Relax, chill out.. Nyt livet og finn på noe annet, så vips, plutselig en dag så har du raskere linje.

Er for kjipt å gå rundt å mase og vente på noe som kanskje kommer i morgen, kanskje kommer 31 mai..

Mvh,

Thomas.

(Som sitter på 704/128 linje..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

har også snakket med de og jeg fikk beskjed om at de regnet med at alt skulle være på plass i mai\juni

Lenke til kommentar
Enig! Hvor vanskelig kan det være å sette opp hastigheten på de gamle abbonementene? NGT har gjort hastighetsforandringer over helga, og fått det til å fungere....

Så har de ikke byråkrati og rutiner som gjør at alt tar ukesvis slik som i TN.

Lenke til kommentar

Slike usaklige "hm, dette tror jeg ikke noe på" og "hvorfor kan de ikke bare gjøre det? hvor vanskelig kan det være?"-kommentarer er jo helt void. Det er tydelig at folk som skriver slikt har null oversikt over hvordan ting fungerer i den virkelige verden. Uten å bli teknisk i det hele tatt kan jeg si en eneste ting; "system-wide deployment" - så får de som skjønner hva jeg mener nikke i stillhet og de som fortsatt synes det er rart at Telenor ikke bare kan slå av en stor knapp på veggen merket "Linjestruping" bare fortsette med det. :)

Lenke til kommentar
så får de som skjønner hva jeg mener nikke i stillhet og de som fortsatt synes det er rart at Telenor ikke bare kan slå av en stor knapp på veggen merket "Linjestruping" bare fortsette med det. :)

NGT kan da det tydeligvis, merkelig dette....

Lenke til kommentar

Sitter med hastighetsøkning jeg så. Men hvis du har nedsatt fart fra før så må du vel bestille nye pakker? Var iallfall det jeg gjorde. Det er vel først i juni at det blir fjernet, altså at du slipper å bestille pakkene. Inntilvidere er de gratis. Noe jeg har misforstått?

Lenke til kommentar

Antar at Telenor med sin kundemasse blir nødt til å ta mer høyde for at sentralene faktisk takler den økte hastigheten. Siden de selger et produkt må de være sikker på at folk får den hastigheten de betaler for. NGT has ganske enkelt ikke den kundemassen.

Lenke til kommentar
Antar at Telenor med sin kundemasse blir nødt til å ta mer høyde for at sentralene faktisk takler den økte hastigheten. Siden de selger et produkt må de være sikker på at folk får den hastigheten de betaler for. NGT has ganske enkelt ikke den kundemassen.

Tja, det er ikke så enorm forskjell i kundemasse at dette er noen god forklaring på at NGT kan endre hastigheten på alle kunder på noen timer kontra noen uker hos TN.

TN er ikke lette på foten og vasser i sirup til halsen, bare en ordinær hastighetsendring fra en videreselger tar jo minst to uker med ordreinnlegging og masse vas.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at TN bruker lang tid på å oppgradere hastigheten på linjene ligger i utstyret i sentralene.

Det er jo viden kjent at NGT setter inn annet (og bedre?) utstyr i sentralene de bygger ut enn det utstyret TN setter inn.

Så at det er en teknologisk barriære de må over først er ganske sannsynlig.

Ta tiden til hjelp folkens..

Evt ring og mas på 05000, kanskje de kan få fortgang i sakene? (Kanskje sende noen poser seigmenn/damer til kundeservice?? :green: )

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at TN bruker lang tid på å oppgradere hastigheten på linjene ligger i utstyret i sentralene.

Det er jo viden kjent at NGT setter inn annet (og bedre?) utstyr i sentralene de bygger ut enn det utstyret TN setter inn.

TN kjøper da stort sett utstyr fra samme leverandører, for øyeblikket er det vel mye Alcatel det går i og det er vel det samme som NGT, Bluecom også bruker/skal bruke.

At dette utstyret er så tungt og administrere tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Vi kan vel diskutere i det vide og brede, og teorisere masse om hva som er grunnen, men det er nok en god grunn til at oppgraderingen tar sånn tid.

Utstyret kan ha det samme navnet, men funksjonene kan være ulike (husker jeg fra min tid i Telenor-systemet, da vi fikk demonstrert xDSL-teknologien for noen år tilbake..).

Jeg tar det med knusende ro inntil jeg får epost fra Telenor Plus om at mitt abbonnement er oppgradert. :)

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar

Mitt råd til dere som vil ha fortgang i hastighetsøkningen er: ring telenor på 05000!

Ringte selv og kundebehandleren sa at de som var ivrige og ringte inn blir kjørt over i løpet av ei ukes tid! Så ring og plag telenor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...