Gå til innhold

Popupproblematikk

Anbefalte innlegg

Prøver å få en variabel med til et popupvindu slik at jeg kan benytte den videre på siden som kjøres i popup vinduet.

Har et script som fungerer fint til å opne popup vindu med, men jeg er ikke i stand til å dra med en variabel inn i vinduet.

Bruker følgende kommandolinje for å kalle opp funksjonen:

<input name="Button" type=button onClick="showRemote();" value="Open Remote Control">

Noen gode ideer :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bommet litt på problematikken fjartan...

Hva skal du med variablen lord_n? Er det noe som skal skrives i det nye vinduet (basert på variablen), eller skal du bruke den til å jobbe vidre med?

I bildepopup guiden min bruker jeg

vindu.document.write(kode);

Der "kode" er en tekstvariabel med HTML kode til siden. På denne måten kan jeg definere bildet som skal vises fram dynamisk

Endret av enden
Lenke til kommentar

right, dette krever pseudokode :)

* tast inn søkekriterie i tekstboksen

* foreta søket i databsaen (php?)

* når svaret kommer fra databasen kjør scriptet som åpner nytt vindu

* bruk min metode til å fylle inn søkeresultatet i det nye vinduet

forstod jeg deg rett?

Lenke til kommentar

La php siden skrive ut et javascript som kjøres i body onload etter at søket er gjort. Der kan du putte inn alle svarene i HTML kildekoden til det nye vinduet på samme måte som jeg gjør i det lille eksempele. Det krever at du holder tunga rett i munnen, men bør absolutt ikke være en umulig oppgave :)

Lenke til kommentar

Sorry enden... men jeg får d fortsatt ikke til.. jeg trodde at jeg ikke kunne kjøre spørringen før jeg hadde postet verdien av text feltet en plass. Viss jeg hadde fått til å skrive php kode inne i javascriptet hadde jeg sikkert fått d til...

jeg klarer jo ikkje å hente variabelen ut av javascriptet for å bruke den i php spørringen min.

Endret av jeskeide
Lenke til kommentar

- Brukeren skriver inn noe i et text vindu som skal brukes som søkekriterie.

- Så var håpet at jeg med et javacript skal sende dette til et vindu som popper opp i fronten av siden kan godt plukke med variabelen i adresselinjen viss det er enklere.

- Så kjøre spørringen i popup vinduet

- Resultatet av spørringen vil komme opp i dette vinduet som linker.

- Brukeren trykker på det navnet han søkte etter (som nå er en link)

- denne linken tar med seg opplysningene om denne tilbake til siden som ligger i bakgrunnen...

sån var tanken at det skulle fungere... forstår du mer av problemstillingen nå ?

Endret av jeskeide
Lenke til kommentar

Hade vært fantastisk viss du kunne fått d til !!!! i og med at du skriver at du er litt rusten i php kan jeg legge med spørringen og utskriften av resultatet til spørringen viss d kan hjelpe deg noe...

<?
$sql = "SELECT * FROM kunder WHERE navn LIKE '%".$sokevindu."%' ";
$query = mssql_query($sql);

while ($row = mssql_fetch_array($query))
       	{
   echo '<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><li><a href="side_i_bakgrunnen.php?ID='.$row["kundenr"].'" >'.$row["navn"].'</a></li></font>';
 	}  	

?>

Lister alle navn som har noe likt med søkekriteriet... å lager desse som linker.. og når en trykker på linken drar den med seg kundeID i adressefeltet tild den siden linken peker på...

Endret av jeskeide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...