lavizh Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 lavizh 19" CRT = 17" LCD 21" CRT = 19"LCD 22" CRT = 20" LCD Nå snakker vi om selve størrelsen på det du ser på skjermen:) Jeg ville bare påpeke at det er fortsatt er prisforskjeller Men jeg regner vel med at de detter litt utover 2004? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg tror vi vil se et fall i prisene utover høsten... Men iiyama slår selvsagt et hardt slag for at skjermene må ned i pris!! Kan ikke si noe annet enn at det er utrolig behagelig å sitte forann en stor LCD skjerm http://polecat.demoted.org/hw/yo.JPG he he... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Sleiping, ja, blir vel en investering i LCD før utgangen av 2004 håper jeg. Skal lese mer nøye igjennom testen din. Oivind : Jeg håper virkelig ikke du har betalt 12000,- for den skjermen der ?! Endret 19. mars 2004 av lavizh Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Oivind : Jeg håper virkelig ikke du har betalt 12000,- for den skjermen der ?! det er vel værre at jeg betalte 3k for mobilen nede i venstre hjørne? Røverkjøp Beklager at bilde er forferdelig, men jeg driver å lærer meg å ta bilder av skjerm nå, og skal øve meg i helga. Det vanskligste man kan ta billde av er nemmelig en monitor. Ting ser bua ut etc, hvis du ikke gjør det korrekt.. Endret 19. mars 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
ohn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 mange snakker om OLED og har store forventninger til dette. Ja da, det har jeg også i 2014. Men husk at LCD er på sikt rimligere enn CRT da, så lenge du ikke bor hjemme og "mamma og pappa" må betale strømregninga.... Så veldig dyrt for strøm er det jo ikke... LCD bruker tross alt litt de også. Men du har kanskje regnet på det? Jeg tror neppe en LCD-skjerm er billigere totaltsett enn en CRT-skjerm ved normalt bruk over en periode på f.eks. 5 år. Når det er sagt så bestilte jeg en 173T etter å ha lest testen din. Regner med jeg får den på mandag Lenke til kommentar
Atlemann Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg får en Dell UltraSharp 2001FP i posten snart. Gleder meg Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 mange snakker om OLED og har store forventninger til dette. Ja da, det har jeg også i 2014. Men husk at LCD er på sikt rimligere enn CRT da, så lenge du ikke bor hjemme og "mamma og pappa" må betale strømregninga.... Så veldig dyrt for strøm er det jo ikke... LCD bruker tross alt litt de også. Men du har kanskje regnet på det? Jeg tror neppe en LCD-skjerm er billigere totaltsett enn en CRT-skjerm ved normalt bruk over en periode på f.eks. 5 år. Når det er sagt så bestilte jeg en 173T etter å ha lest testen din. Regner med jeg får den på mandag For ikke å snakke om at vi er i Norge.... 1. Spare 50W på skjermen 2. Sette på 50W mer på panelovnen.... Meeeeeeeeen.... skal vel ikke begynne å tenke økonomi når det gjelder PC-bruken... investert: Snart 100.000 snart tipper jeg, over åra.... Utbytte: ca. 0, men mye annet moro da.... Kjella Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Med en differanse på 50 Watt, tilsvarer det en besvarelse på ca. 60 øre i døgnet. (50 øre / kwh) Hvis vi ser bort fra vinterhalvåret, blir besparelsen 550 kroner over en 5-års periode. Dette forutsetter dog at skjermene står på konstant, noe som neppe er tilfelle. Ikke den aller største besparelsen mao. Uansett er jeg grisemisunnelig på de som kan ta seg råd til 1600*1200 LCD skjermer. *spare* Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 8995 kroner inkl. mva. er jo ikke billig akkurat,selv om det er en stor skjerm. får jo lett en pc til 9000.- Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 For ikke å snakke om at vi er i Norge.... 1. Spare 50W på skjermen 2. Sette på 50W mer på panelovnen.... For ikke å snakke om at en del folk ikke bruker strøm til oppvarming. Personlig går jeg i skogen hver vinter for å skaffe brensel Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Positivt dette fra iiyama ja Ser mange eksempler på folk som bruker mange tusen på både skjermkort og prosessor, men likevel kjøper seg en el'cheapo CRT-skjerm. Slikt henger ikke på greip! Lenke til kommentar
Bateau Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Positivt dette fra iiyama ja Ser mange eksempler på folk som bruker mange tusen på både skjermkort og prosessor, men likevel kjøper seg en el'cheapo CRT-skjerm. Slikt henger ikke på greip! jau enig. jeg gikk til anskaffelse av en LCD for 1 år siden ca. en ViewSonic Vp171b beste kjøpe jeg har hatt skikkelig nice synes jeg den iiyama ser fin ut den å, jeg trenger forsjåvidt ikke en skjerm til. men når jeg så den der så fikk jeg lyst på en Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 neste po meg blir Shuttle socket 939 kommer snart hoper jeg. Og en 20 tommer LCD regna o sette av ca 20k SPARE SPARE SPARE! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg tror vi vil se et fall i prisene utover høsten... Men iiyama slår selvsagt et hardt slag for at skjermene må ned i pris!! Kan ikke si noe annet enn at det er utrolig behagelig å sitte forann en stor LCD skjerm http://polecat.demoted.org/hw/yo.JPG he he... Christ, den skjermen var RÅ! Åssen syns du den funker i spill? Har en Hitachi CM813ET Plus 21" CRT som tar ganske stor plass, så når jeg vinner i Lotto skal jeg ha meg noe som tar mindre plass Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 9 lapper for en skjerm, samt at EU vil at folk skal betale 14% toll på skjermer med DVI (noe om at tv skjermer har toll, men monitor er unlatt da disse ikke viser tv, men idag gjør dem det bla bla) Håper uansett at Norge ikke joiner dem p.g.a. EØS avtalen. hmm, med mindre mva allerede fikser dette? Noen som kan dette? _ Thorsan Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 spirograf: http://hardware.no/art.php?artikkelid=5941&side=7 Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Heisann oivind_dahle Hvordan går det med testingen av Iiyama 20,1, kan du anbefale den til oss andre som ikke har så masse peil? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Heisann Benny. Jeg fikk bare testet den i 2 timer i går, så det er litt tynt med informasjon fra meg ennå. Skriver ferdig testen i helga og sender den til publikasjon på søndag, dvs at den sikkert er ute på mandag eller tirsdag. Uansett i god tid før den er tilgjengelig på det norske marked Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Takk, du er en engel. Forresten, når regner de med at de første skjermene blir levert i Norge da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 12.04 i følge importør: http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2254 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå