Fenalår Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) ¤¤¤ Topic endret av moderator. Pass på og lag en topic som har med innholdet i threaden og ikke bare "hmm..hjelp" ¤¤¤ Når jeg skal installere win2k, så får jeg en merkelig feilmeling! For når jeg har slettet PCen, setter inn oppstartdisketen og velger: "start pcen med cd-rom". Får deretter opp kommandolinjen, og skal installere Så kommer det en litt merkelig melding. "kan ikke kjøres i dos modus" noe i den duren. Hva kommer det av, og hva kan jeg gjøre for at det ikke skal skje? PS: Kan det være at jeg bruker oppstartdisket som er laget i ME. Endret 19. mars 2004 av B|Real Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 win2k støtter ikke DOS i det hele tatt. Så du må boote kun fra win2k-cd'en. Funker ikke det, må du installere me, og så oppgradere til win2k. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) På Win2K Cd'en finner du en katalog som heter:\BOOTDISK under denne ligger det du trenger for å lage bootdisketter som du kan benytte til Win2K installasjonen. Lykke til Endret 19. mars 2004 av Jazzcat Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 På Win2K Cd'en finner du en katalog som heter:\BOOTDISKunder denne ligger det du trenger for å lage bootdisketter som du kan benytte til Win2K installasjonen. Lykke til Eller så kan du prøve å starte winnt.exe i katalogen I386. Denne skulle la deg installere win2k uten å boote fra cd'en. Men det kan lønne seg å laste opp smartdrv først, siden det ellers tar evigheter å kopiere filer. Denne ligger dessverre ikke på win2k cd'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå