Gå til innhold

BFV og fallskjermer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten oppsummering: Man har alltid fallskjerm, den bruker man ved å trykke på 9 (kan selvfølgelig endres men den er lagt til 9 på default).

Når fallskjermen er utløst kommer det en liten sirkel med bilde av en fallskjerm nede til venstre på skjermen. :yes:

Lenke til kommentar

Har ikke spillt BF1942 da...ikke flydd iallefall...

duh...stod ikke noe om det i manualen! ikke som jeg så iallefall

men jeg fant det ingame (og ja, jeg har kjøpt det...ffs er det min feil jeg er uoppmerksom som ****** da ;) )

hadde også store problemer med å slå på radioen, men det så jeg også nå ;)

Lenke til kommentar

Noen som irriterer seg over at helikoptrene har fallskjermer? Det er jo helt latterlig. Greit nok at flyene har det, men det er jo realistisk også.

Ikke vet jeg om det er noen helikopter i dag som har fallskjermer, men det var hvertfall ikke det under Vietnam krigen.

Lenke til kommentar
kara som har fallskjermer, ikke kjøretøyene

er et must for basehopp fra speidertårn og fine bygninger i byen

Greit nok, men det er jo urealistisk som fy. Tenk deg, du skal ta et mål i en by, du går ikke rundt med en fallskjerm på ryggen da.

BF spillene er ikke laget for 100% realisme, men når de baserer et spill på en virkelig hendelse så burde man kunne forvente at de gjør det _litt_ virkelighetstro.

Lenke til kommentar
Greit nok, men det er jo urealistisk som fy. Tenk deg, du skal ta et mål i en by, du går ikke rundt med en fallskjerm på ryggen da.

BF spillene er ikke laget for 100% realisme, men når de baserer et spill på en virkelig hendelse så burde man kunne forvente at de gjør det _litt_ virkelighetstro.

Skjønner ikke at du klarer å irritere deg over dette. Se på det som om du tar den på deg når du hopper inn i flyet/flopetikopteret da vel. Det hadde ikke blitt spesielt underholdende om du måtte bruke tid på å pakke fallskjermen og ta den på deg for hver gang du skulle bruke den.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du klarer å irritere deg over dette. Se på det som om du tar den på deg når du hopper inn i flyet/flopetikopteret da vel. Det hadde ikke blitt spesielt underholdende om du måtte bruke tid på å pakke fallskjermen og ta den på deg for hver gang du skulle bruke den.

Det er ikke det som er poenget.

Det jeg opplever som irriterende er blant annet et fullstappet Hind helikopter som kommer styrtende over en base hvor alle hopper ut i fallskjerm.

En annen vinkel på problemet er piloter som hopper ut før alle passasjerene nettopp fordi det finnes fallskjermer.

Hvis man fjerner fallskjermene fra helikoptrene så slipper man dette nettopp fordi man er nødt til å lande. En liten dråpe av realisme må man da kunne ha, uten at det ødelegger morroa.

Noe annet som irriterer med grenseløst er hvis du har en helikopterfight og du skader motstanderen slik at helikopteret er en brøkdel fra å bli til et brennende inferno og aske, også hopper bare piloten ut og gjemmer seg i buskene og fyrer av den forbanna AA raketten Vietnameserne har (de som ikke er på amerikas side. Husker ikke hva de het)

Urettferdig som bare pokker når du har utklasset den piloten ved rene ferdigheter også hopper han bare ut og gjør seg av med deg før du i det hele har mulighet har mulighet for å komme seg unna.

For og ikke komme innpå hvor forbanna jeg er over at ikke US har noen AA i kittene. Greit nok de har en farlig m60 kit som garantert kommer til å bli forandret på i neste patch, men det gjør ikke opp for manglende AA. Vietkongene kan fritt frem knuse en flyplass for eksempel uten noen motstand pga manglende AA. Det er mange brett med flyplasser uten noen form for AA kanoner eller kjøretøy og når det heller ikke er noe slikt i kittene så er man død.

My 2 cents..

Lenke til kommentar

Det er ikke det som er poenget.

Det jeg opplever som irriterende er blant annet et fullstappet Hind helikopter som kommer styrtende over en base hvor alle hopper ut i fallskjerm.

En annen vinkel på problemet er piloter som hopper ut før alle passasjerene nettopp fordi det finnes fallskjermer.

Hvis man fjerner fallskjermene fra helikoptrene så slipper man dette nettopp fordi man er nødt til å lande. En liten dråpe av realisme må man da kunne ha, uten at det ødelegger morroa.

...

My 2 cents..

det er ikke Hind i BFV, det er "Hip" og det er ett troppetransport helikopter med stor bakramp, så jeg ser ikkeproblemet med å hoppe i fallskjerm fra det egentlig.

og å droppe paratroopers fra helikopter over en fiendlig base er jo så standard bruk av paratroopers at jeg vet ikke hva...

selv synes jeg det er drit fedt...blir lissom litt "feeling" å se 5-6 para droppe over basen mens man ligger med M60 og venter ;)

Lenke til kommentar

Trudde det var hind jeg. Jaja, lignet hvertfall stort.

Ser ikke at det var så mange som var enige med meg her, men det er det på det offesielle BFV forumet.

Hele poenget var at de hoppet ikke ut i fallskjerm fra et helikopter i Vietnam krigen. De måtte lande, og derfor synes jeg at det ville vært mest naturlig at de måtte det i spillet også siden det tross alt er basert på Vietnam krigen.

Men uansett, jeg gidder ikke å dra denne diskusjonen lengre. Ser ut til at jeg taper den :p

Kos dere med spillet..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...