Pastor Lorentzen Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 trur no at han var ironisk dei fleste meiner nok at warcraft er mykje betre ein generals. Men det gjør det ikke til et fakta. "De fleste" mente at NFS Underground var fjorårets beste spill, ifølge avstemningen på Sone 2, Dagbladet.no og VG.no. Er det dermed kvalitativt bevist at NFS Underground er bedre enn alle andre spill som kom i fjor fordi flertallet har bestemt det? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jo, det er fakta siden "intelligensen på strategi-spillere > intelligensen på nfs:u spillere" neida men jeg synes gullstikken er noe tull, det er ikke nødvendig i det hele tatt... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Enig så enig amigo, gullstikka er bare teit! Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 men jeg synes gullstikken er noe tull, det er ikke nødvendig i det hele tatt... Nødvendig i forhold til hva? Luft og mat? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Nødvendig i forhold til mer seriøse kåringer. De kunne heller hatt en liten kjellerfest en plass der de hedret flåklypa og slikt, siden det er nok ikke mange seriøse gamere som tar det seriøst. Det blir bare som et blaff, ignorert og likegyldig... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Nødvendig i forhold til mer seriøse kåringer. De kunne heller hatt en liten kjellerfest en plass der de hedret flåklypa og slikt, siden det er nok ikke mange seriøse gamere som tar det seriøst. Det blir bare som et blaff, ignorert og likegyldig... Hvilke mer seriøse kåringer er det du tenker på? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Årets konsollspill: Prince of Persia: Sands of Time <--- neineineineinei... Knights of the Old Republic er årets konsollspill, Prince Of Persia er 4 timer med hack'n'slash. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg ville for eksempel tatt en kåring av IGN mer seriøst, siden de har mere kredibilitet enn et show kalt Gullstikka oppi et land ingen huske navnet på... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg ville for eksempel tatt en kåring av IGN mer seriøst, siden de har mere kredibilitet enn et show kalt Gullstikka oppi et land ingen huske navnet på... Gullstikka er en norsk prisutdeling av og for den norske spillbransjen og det norske spillmarkedet. Dersom du som nordmann har problemer med å huske hvilket land du bor i, anbefaler jeg en tur til legen. Mener du at det er noe galt med at den norske bransjen arrangerer en prisutdeling for sine medlemmer? På samme måte som f.eks. Amanda og Spellemannsprisen? Eller er det bare janteloven du praktiserer? Og siden det er nødvendigheten av arrangementet vi diskuterer. Prisutdelingen er bare trekkplasteret til et mye mer omfattende arrangement, som samler den norske spillbransjen en gang i året. I forkant av showet var det demonstrasjon av Killzone og andre kommende spill, det var flere rom i lokalet med utstillinger fra alle distributørene med kommende spill som Gran Turismo 4, Splinter Cell 2, Donkey Konga som de besøkende kunne teste. Det er middag og sosialisering, utveksling av ideer og erfaringer, en mulighet for utviklere, utgivere, produsenter, analytikere, journalister, forhandlere, selgere og samarbeidspartnere til å treffe hverandre til en vennskapelig konkurranse om fjorårets spill. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan avfeie dette som unødvendig. Lenke til kommentar
wise Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 touche! gullstikka er et flott tiltak, og årets utdeling var både større og mer underholdende enn fjorårets. jeg håper arrangementet fortsetter å vokse, for dette er noe norsk spillbransje så absolutt trenger. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Min gode Pastor, er det mulig at du sitter i juryen eller noe lignende siden du med nebb og klør forsvarer gullstikka? Greit at NFS:U vant årets spill om flest folk stemmer på det, selv om jeg finner det nærmest tragikomisk. At C&C-generals slo WC3 er vel som om Battlefield Earth skulle ha slått Ringenes Herre i en Oscarutdeling. (Ja, jeg vet at de ikke kom ut samtidig) Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Min gode Pastor, er det mulig at du sitter i juryen eller noe lignende siden du med nebb og klør forsvarer gullstikka? Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og jeg kan selv se, som de aller fleste som jobber i bransjen, at Gullstikka er et svært positivt arrangement for spillbransjen i Norge. Å avfeie Gullstikka som unødvendig, korrupt, useriøst og meningsløst vitner om lite innsikt om spillbransjen i Norge. Selvsagt er det mye som kan gjøres bedre, men da har man to valg: bidra til å gjøre Gullstikka til et enda bedre arrangement, eller rive ned hele greia med janteloven i baklomma. Hvorvidt Warcraft 3: Frozen Throne er et bedre spill enn C&C Generals? Vel, såvidt jeg har hørt fra juryen, så var det stor uenighet om Frozen Throne i det hele tatt burde bli nominert til årets strategispill, da det ikke er et selvstendig spill, men en påbygningspakke til et eksisterende spill. Om dette påvirket stemmegivningen til jurymedlemmene vet jeg ikke. Endret 22. mars 2004 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Men hvorfor må man betale for å få spill nominert? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Men hvorfor må man betale for å få spill nominert? Det er allerede diskutert. http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=212050 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja? Og det dere kom frem til her var at noen må betale for morroa?? Vel så lenge dere har det på den måten så forvent ikke heller at vi bryr oss... Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ja? Og det dere kom frem til her var at noen må betale for morroa?? Vel så lenge dere har det på den måten så forvent ikke heller at vi bryr oss... Sålenge man tar seg bryet med å klage på arrangementet, så bryr man seg jo. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Synes bare vi burde være glad for et slikt arrangement. Kanskje ikke det beste på verken kvantitet eller kvalitet, men det bidrar jo iallefall en smule til å gi gamer miljøet litt mer oppmerksomhet. Det viser også at spill er et medium, og en underholdningskanal på lik linje med tv, film, osv. At hver eneste fjortis stemmer NFSU (unnskyld for de tærne jeg trampet på) betyr absolutt ikke at NFSU er det beste spillet. Men det var nok et av de spillene som solgte best og på grunn av hypen med 2fast 2furious så slo nok dette godt an. Vi kan dessverre ikke vente at alle skal spille gothic, spellforce, fallout osv. Men personlig synes jeg det er gøy å vise nye gamere gleden i de gamle og / eller originale spillene. Å høre "fy steike så tøft gothic er" fra en fyr som spiller cs og sims er rett og slett fantastisk. Men nå ramlet jeg litt off-topic her. Min mening er iallefall at om sims og nfsu og gud vet hva stikker av med alle prisene gjør det ingenting. Det viser iallefall at det er interesse og at det er en hel del folk der ute å frelse. Og i tillegg gir disse spillene penger i kassa og som jeg har sagt før vil det til slutt føre til nye og mer originale spill. Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg synes også at Gullstikka har helt merkelige vinnere, men det er bare å ignorere det og la det være. Det er jo en positiv tanke og det er en fin mulighet for de innenfor spillverdenen å treffes som Pastor sier. En ting må jeg imidlertid kommentere. Pastor Lorentzen fint at du støtter Gullstikka, men å komme å si "De aller fleste som har greie på spill inklusive meg synes Gullstikka er veldig positivt. De som sier noe negativt om det, har ihvertfall ikke noe erfaring fra spillverdenen" blir vel litt tåpelig å si? Vet at du ikke sier det ordrett, men det er det du sier indirekte med Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og jeg kan selv se, som de aller fleste som jobber i bransjen, at Gullstikka er et svært positivt arrangement for spillbransjen i Norge. Å avfeie Gullstikka som unødvendig, korrupt, useriøst og meningsløst vitner om lite innsikt om spillbransjen i Norge. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg synes også at Gullstikka har helt merkelige vinnere, men det er bare å ignorere det og la det være. Det er jo en positiv tanke og det er en fin mulighet for de innenfor spillverdenen å treffes som Pastor sier. En ting må jeg imidlertid kommentere. Pastor Lorentzen fint at du støtter Gullstikka, men å komme å si "De aller fleste som har greie på spill inklusive meg synes Gullstikka er veldig positivt. De som sier noe negativt om det, har ihvertfall ikke noe erfaring fra spillverdenen" blir vel litt tåpelig å si? Vet at du ikke sier det ordrett, men det er det du sier indirekte med Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og jeg kan selv se, som de aller fleste som jobber i bransjen, at Gullstikka er et svært positivt arrangement for spillbransjen i Norge. Å avfeie Gullstikka som unødvendig, korrupt, useriøst og meningsløst vitner om lite innsikt om spillbransjen i Norge. Det er jo ikke det jeg sier i det hele tatt? Hvordan i all verden greier du å tolke det dithen? Jeg snakker om at arrangementet er positivt for alle som jobber med å gi ut, distribuere, selge, publisere, skape og skrive om spill i Norge, altså den norske spillbransjen. Man har også prøvd å få en form på arrangementet slik at det skal være noe å skrive om for aviser og massemedia. Jeg har ikke sagt noe om folk som har greie på spill eller erfaring i spillverdenen (hva nå det er), jeg snakker om spillbransjen i Norge. Men at folk som sitter utenfor bransjen og plutselig oppdager at de ikke er 100% enig i en pris bruker dette som en unnskyldning for å kalle arrangementet for useriøst, korrupt, unødvendig, osv. synes jeg er litt smålig. Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Slik du uttalte det, kan det virke slik ut. Kanskje ikke du ser det siden du mente det på en annen måte, men formuleringa hintet litt til noe annet som du ikke legger merke til. Jeg kunne ihvertfall tolke det slik. Hvis det ikke var slik ment, så er det greit, kunne bare virke som (muligens kun meg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg