Gå til innhold

Koble P800 til PC og MSDuo-rot

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp fått min brukte P800, men sliter med barnesykdommer.

På min egen PC nekter Sync-programmvaren fra Sony Ericsson å finne telefonen, både over USB-dockingen og BT. BT-programmvaren fra D-link klarer fint å parre enhetene samt å opprette BT-serial port, men SE-programvaren finner ingen telefon. Har prøvd re-installasjon, lastet ned ny versjon fra internett osv.

Det virket imidlertid helt greit da jeg koblet usb-kabelen til mine foreldres 5 år gamle IBM-pc (m/AMD K6-2 400MHz), så neste skritt er vel å legge inn windows på nytt.

Det litt større problemet er at jeg ikke får brukt den medfølgende MSDuo-brikken.

Brikken kan fint formateres, leses og skrives i minnekortleser, men telefonen forteller at disken er ødelagt eller "disk damaged", samme hva.

Har selvsagt forsøkt å formatere i telefonen med samme resultat.

Nå er vel alternativet å spørre på en databutikk om de låner meg en MSDuo for å sjekke om det er telefonen det er noe galt med, eller om det bare er å kjøpe ny minnebrikke..

Hvordan kan jeg best løse dette problemet, og er det noen som har erfaringer med ustabil tilkobling til PC?

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du MÅ etter det jeg vet ha mappesysteme til P800 på DUO sticken.. Prøv å lag følgende mapper..

"Media files" -> "audio"->"unfiled"

-------------------"document" -> "unfiled"

-------------------"image" -> "unfiled"

-------------------"other"

-------------------"video" -> "unfiled"

"system" -> "apps"

--------------"Data"

--------------"install"

--------------" recogs"

Skjønte du det over er det bra... Og bruk bare små bokstaver hvis det ikke står noe annet i det jeg skrev.

Og husk at kortet må være formatert i FAT 32 hvis jeg ikke husker feil.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...