Lynx Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Lurer på å gå for Telenor som ADSL leverandør iogmed at de har et så bra tilbud for tiden, det jeg lurte på da var: Lønner det seg å kjøpe adsl modem utenom? Skal ha på flere pcer, og en ADSL modem/router kombo ville vært ideelt i steden for 2 separate enheter. Hvilken ADSL modem/router lønner det seg å gå for? Den må kunne ta seg av "dial-up'en" til telenor av seg selv (vil ikke ha den på pcen), og den må kunne slippe igjennom VPN... Ser komplett har en fra Billion, er den brukbar? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 såvidt jeg vet får du med telenors adsl-modem enten du vil eller ikke, du betaler ikke noe for dette. og det er ikke noe problem å koble en router til modemet. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 du får ikke med modem lenger. må kjøpe det selv. men om du har en router som støtter ppoe? burde det vel gå fint igrunn? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Det var det jeg så jeg også, at du må kjøpe med ADSL modem fra telenor (490,- mener jeg det var), så da lønner det seg vel å putte på 3-4 lapper for routerfunksjon vil jeg tro?? Men hvordan er det å sette opp PPPoE(?) instillingene på en router, er dette rimelig greit? Har aldri drevet noe med routere før.... Noe av grunnen til at jeg spør er at "dial-up" programmet til telenor er kjent for å lage krøll med VPN oppkoblingen vi bruker i forbindelse med jobben hvis de installeres på samme maskin.... Lenke til kommentar
Never Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) jeg bruker d link 604 rett i modemet fungerer ypperlig..... men jeg ville nok handlet en noe mer avansert router nå dvs med trådløs muligheter også.. kjekkt å ha men man MÅ ikke bruke dailup programet til telenor da xp har pppoe innebygd man kan også innstalere pppoe i andre winver.. selv fikk jeg anbefalt fra telenor support om å IKKE bruke deres ver. du finner alternativ pppoe ved å bruke goggle (ja jeg er lat i dag ) Endret 19. mars 2004 av Nake Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Tenkt på trådløs ja, men veit ikke om jeg gidder å bruke de ekstra kronene... Har allerede et trådløst accesspunkt... men men.. Poenget var jo i utgangspunktet å forenkle telenoroppkoblingen... Noen som veit om det er noen andre ISP'er som skal justere pris/hastighet for å matche telenor? (Nextgentel er ikke noe alternativ, de kan ikke levere hos meg) *edit; Trykkfeil* Endret 19. mars 2004 av Lynx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå