Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i det siste holdt på med nytt design til min side www.blyant.com .

Har noen noe forslag til hva jeg kan fylle ut logoen med (på venstre side)

Blir siden for lik www.aekeberget.no ?

Noe som bør endres, evt. tilpasses forskjellige andre browsere?

jeg har testet med mozilla, konqueror, internet explorer og Opera, og de funker fint for meg der..

noen som har andre browsere å teste med, så jeg kan se at de passer de fleste browsere ..

blyant.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Fæl "banner"

-fæle menybokser

- altfor mye hvitt og tom

- hva i huleste har nasse nøff å gjøre på siden din?

Prøv å få en mer helhet i banneren, slik at det faktisk blir en banner. Slik som det er nå ser ting altfor tilfeldig plassert ut. Dropp de 3d firkant greiene og, slikt har man sett så mange ganger før, og det blir ikke bedre ved at du har smelt på bevel. Logoen kunne vært bedre, og det samme gjelder også den generelle grafikken du har brukt.

Prøv å få ting til å passe bedre sammen, få det penere, og utfyll helheten mer enn det du har gjort til nå.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
klikkbar link

grei nok :yes: men du bør skillle mellom bakgrunnen og der teksten kommer opp... hvis du skjønner evt. ha to forskjellige bakgrunnsfarger

Han bare lurte på om siden hans (blyant.com) lignet for mye på aekeberget.no. Åpenbart at noen designmessige vrier er tatt derfra, men på et langt lavere nivå.

Lenke til kommentar
Blir siden for lik www.aekeberget.no ?

Du hadde vel på håpet det, men den ligner ikke.. din side var ikke noe særlig. Jeg synes det var ekstremt stygg grafikk på siden... alt.. hvis du ikke er flink med grafikk så gjør det enkelt(Øv deg til du blir flink før du bruker grafikken på hjemmesiden), som ækeberget.no..blir for dumt å ødelegge alt du har laget med bevel & emboss styles..

Terningkast: 1 ...

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
Hvis du ikke beherkser grafikk så bør du heller ikke bruke det.

Hvis du ikke behersker grafikk kan du egentlig gi opp webdesign? Det du sier?

Poenget er jo å øve seg! ;) Bruk grafikk! Etter hvert vil det forbedre seg! :thumbup: Alle har starta i grøfta engang.

Vel, du behersker ikke grafikk ennå, trådstarter, men det er bare å leke seg!

Anyways, oppsøk litt inspirasjon: http://polecat.demoted.org/inspiration/. Alt blir for hvitt og kjedelig. Sorry. Jeg vil bare råde til å kutte bevel and emboss-bruken nuh! Det ser neppe spesiellt profft ut! Men som sagt: lek deg litt med effekter!

Dette kvalifiserer nok til start-over, er jeg redd. ;)

BTW:

Mess with the best - blyant like the rest

All your blyant are belong to us

I rest my blyant

Lære deg engelsk? :ermm:

Lenke til kommentar

I rest my blyant

"All your blyant are belong to us" spiller på en oversettelsesfeil i et gaaaammelt tv-spill. Det er blitt et kultfenomen.

:blush: Sorry. My fault.

Lenke til kommentar

I rest my blyant

"All your blyant are belong to us" spiller på en oversettelsesfeil i et gaaaammelt tv-spill. Det er blitt et kultfenomen.

Det er fremdeles feil:

* "Blyant" er ikke et verb. Ordet som erstattes, "belong", er derimot faktisk et verb. Altså, en feil.

gg_owned

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

I rest my blyant

Spiller på "All your base are belong to us" - men herregud så IDIOTISK lite morsom den vrien din var! :w00t:

Lenke til kommentar
* "Blyant" er ikke et verb. Ordet som erstattes, "belong", er derimot faktisk et verb. Altså, en feil.

Skjønte ikke helt hva du mente der... Du er klar over at det er en oversettelsesfeil som er poenget i hele greia? Et japansk spill ble dårlig oversettet...

Ordet som erstattes, "belong", er derimot faktisk et verb

Det er ordet "base" som erstattes fra originalutrykket.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke beherkser grafikk så bør du heller ikke bruke det.

Hvis du ikke behersker grafikk kan du egentlig gi opp webdesign? Det du sier?

Poenget er jo å øve seg! ;) Bruk grafikk! Etter hvert vil det forbedre seg! :thumbup: Alle har starta i grøfta engang.

Vel, du behersker ikke grafikk ennå, trådstarter, men det er bare å leke seg!

Så absolutt ikke det jeg mener, men å publisere en slik side gir oss lesere et veldig dårlig inntrykk. Internett er et sted hvor man har ytterst liten tid til å presentere budskapet sitt på eller gi et inntrykk, og da bør det inntrykket så absolutt være bra. Hvis man gir inntrykk for å ikke mestre grafikk, så bør man heller ikke prøve å vise det fram. Man bør holde den grafikken man har øvd seg på for seg selv og heller satse på struktur og ryddighet.

Denne lille regelen gjelder vel og merke mest for bedrifter, og ikke privatpersoner som prøver å lære seg ps. Men gutten har jo tross alt et domene, så jeg tolket det ikke slik at dette ikke bare er hans private "lekegrind".

Lenke til kommentar
Masse saker og ting

Synes det er litt feil. Det er ikke alltid man er like selvkritisk. Så derfor får man andres meninger. Dette hjelper oss i å utvikle oss som webdesignere.

P.S. Har også domene, men det er bare en lekegrind.....

Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...