Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo Pro V1000 15" XGA

Anbefalte innlegg

jeg trenger en bærbar pc til f.eks autocad, den skal ikke brukes til spill (ok, kanskje kabal en gang i blant). At man kan starte en film og spille litt mp3 er jo flott. Vil denne pcen holde greit til autocad? tenker da først og fremst grafikkmessig. Er dette et bra tilbud? kom event ned andre forslag (helst i samme prisklasse).

Er det noen andre bærbare som anbefales for autocad/photoshop (max 15000) ?!!

er det noen billige ultraportable som holder til autocad?

Mvh

Peder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskina ser fin ut den, men den dekker kanskje ikke helt behovet ditt... Jeg forestiller meg at det er ønskelig med høyere oppløsning på skjermen når du skal drive med slike grafiske programmer. 1024x768 blir nok for lite, i tillegg er ikke skjermkortet helt topp. Hvis du skal drive mye med autoCAD på maskina di ville jeg hatt oppløsning på minst 1400x1050! Maskina blir noen tusen dyrere, men skal du jobbe på maskina mener jeg det er lurere å bruke 12-15k på noe som dekker behovet ditt enn å bruke 9k på noe som egentlig er for dårlig.

Elitegroup C1400 dekker behovet mye bedre. Her har du et ok skjermkort og 1400x1050 skjerm. Dette er ikke den mest stillegående centrino-maskina som finnes, men det er ikke veldig mye støy. ca 12k uten pgr.vare.

Acer Aspire 2001WLMi er også en centrino-maskin med 1680x1050 widescreen (det står 1400x1050 under beskrivelsen, regner med 1680x1050 er riktig). Ca 15k.

Dell Inspiron 8600 er også en centrino-maskin. Denne får du fra ca 12k med 1680x1050 oppløsning. Den har kun 256mb ram, dette utvider du med ram kjøpt fra en nettbutikk = billigere. Du kan også få maskina med 1920x1200 oppløsning, dette bør egne seg meget bra til ditt bruk. Da havner den på rett under 13k.

Mvh

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...