Gå til innhold

Remote Desktop win2k server.

Anbefalte innlegg

Har to servere, begge 2000, og den ene som er filserver har AD, mens regnskap ikke har ad, og er meldt inn i samme domene som filserver. Hvordan får jeg da Remote desktop på denne, slik at jeg kan jobbe hjemmefra....????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe som heter "remote desktop" på win2000. Du kan installere "Terminal services" fra add/remove windows components og velg "remote administration mode". Du trenger så en klient som f.eks den som er innebygd i xp. Skal du sitte på en win2000/9x klient og koble opp mot serverene så kan du laste ned den samme klienten HER :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan installere "Terminal services" fra add/remove windows components og velg "remote administration mode".

Det er allerede innstalert, men valget av "remote administration mode", gjør jeg det valget under innstallasjonen?? Vet ikke om det innstallert på regnskap enda.... skal kikke nå, jeg sitter på XP

Lenke til kommentar

eller jeg skal kanskje spørre om hvordan man da legger inn nye oppkoblinger..?? slik at jeg får tilgang til serveren hjemmefra.... på min xp benytter jeg remote desktop

EDIT:

Terminal services er innstallert på begge serverene...

Endret av karrog
Lenke til kommentar

"remote administration mode" velger du når du installerer terminal services. Hvis du er i tvil så bare installer terminal services på nytt.

jeg bruker start -> run -> mstsc så skriver jeg inn navn/ip og brukernavn/passord for å koble meg til serverene.

Legg merke til at du kan lagre oppsettene dine slik at du kan ha ferdig definerte oppkoblinger liggende med f.eks snarvei på desktop'en din. Enkel og rask tilgang til serverene! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...