TheIlluminated Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har sett "utallige" poster hele tiden om folk som skal ha ny pc, eller rett og slett ønsker å få vite "din" mening om akkurat sitt oppsett. Det er i og for seg greit, men jeg syns at kategorien blir rett og slett misbrukt for at folk verken bruker søke-funksjonen eller ser på "Anbefalinger" som dem ofte kunne gjort. Jeg oppfordrer til at moderatorene ser litt mer med argus-øyne på "Hjelp, jeg skal ha ny PC" for at det kommer så utrolig mange poster om "akkurat det samme" og det er rett og slett unødvendig. Dette er egentlig mer kritikk til oss selv som brukere for det er tross alt vi som lager alle postene. Syns vi burde lese litt mer av hva andre allerede har sagt og fortalt istedenfor å lage et nytt emne hele tiden, sjekk anbefalinger, les tester og vær litt selvstendig. Det kan hende at det er bare meg som ser at det har blitt "baby-boom" i "Hjelp, jeg skal ha ny pc" kategorien, finns det en statistikk over antall poster i forskjellige forum og statistikk når det kommer til økning av poster i de forskjellige kategoriene og forumene? Skulle gjerne sett statistikken til "Hjelp, jeg skal ha ny pc" for de to siste månedene, kunne vært skøy å lese. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Er ikke helt enig med deg. Veldig ofte er det NYE medlemmer som poster slike tråder, og jeg synes det blir galt når en moderator skal "kjefte" på en ny medlem pga dette. Ja - søkefunksjonen er fin, men det er sjelden at man finner en PC der som er 100% lik den man selv ønsker. DERIMOT - dersom posten også inneholder "skal jeg velge ATI eller NVIDIA" eller "AMD eller INTEL" kan det vel være greit å henvise til søkefunksjonen. Synes det er helt greit at det er mange poster under "Hjelp, jeg skal...", men må vel innrømme selv at jeg ikke er fullt så interessert i å følge disse postene lengre... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Det er ofte nye medlemmer som burde søke og lese anbefalingene som hw.no oppdaterer trutt og jevnt før dem poster. Moderator skal ikke "kjefte" på en ny bruker, men man kunne gjort nye brukere mer oppmerksom på at "Anbefalinger" er der for å bli lest og at tester er veldig gode som utgangspunkt når man skal kjøpe seg ny PC. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Det jeg reager på i denne kategorien er lavmålsinnleggene. Skal du ha ny pc har man som oftes 1) et forslag liggende, man kan sette opp 2) en grense for hvor mye som skal brukes 3) et behovsdefinert område. I dag er det mye bare jeg skal ha ny pc, kom med et forslag... Dette holder ikke i det hele tatt, og det viser at de som spør er ennå i barneskolen. Forumet er dessverre plaget av barneskole faktoren på en rekke områder. Jeg for min del kunne også ønske at moderatorene ble strengere på alle de som skriver inn innlegg om at denne er feilpostet og at brukeren er rapportert. Det er litt for mange lekemodisser på forumet for øyeblikket. Man kan svre for å hjelpe, deretter kan man skrive høfflig nederst at denne er feilpostet, eller pass på topic.... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Enig i at det blir litt mye sånt. Fjortiser som ber om hjelp. Men så er det vel også endel mer seriøse brukere også som trenger hjelp, så jeg skjønner at kategorien finnes. At en hel del (blant annet meg) trenger å lære seg å bruke søke-funksjonen mer, er HELT klart. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Er enig i at selve forumet burde eksistere, er ikke tvil om det, men det er rett og slett "for mye tull" der, bare idag har det kommet en del og jeg blir mer og mer små-irritert over det uten at det har så mye å si. Forumet burde være tilgjengelig for seriøse formål, men når folk skal hele tiden lage en ny tråd for dem lurer på hvilken A64 hovedkort eller hvilken CPU dem skal ha så ser jeg ikke hvorfor man skal la dem "komme seg unna", man kan ikke skjelle ut alle og enhver, men det finns så utrolig mange poster om akkurat det samme og den største feilen er at folk faktisk ikke overser dem slik at dem naturlig dør ut av seg selv. Folk burde lære seg å bruke søkefunksjonen og følge litt mer om hva som befinner seg i de bestemte kategoriene før dem eventuelt benytter seg av knappen "lag et nytte emne". Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Én ting til.. siden kategorien heter "hjelp, jeg skal ha ny PC", blir det svært mange tåpelige titler, som f.eks. "var dette et OK valg?", "noen forslag/tips?", "amd64 er denne grei?", "skjermkort - må jeg?", "hva syns du om denne?", og mange, mange flere. For de av oss som ikke blar gjennom hver kategori, men bruker nye poster siden forrige besøk (eller noe tilsvarende), blir det en studie i rare topics. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Flotters, men jeg kan huske at det står i retningslinjene angående trådtitler og bruk av dem, men folk leser dem visst ikke godt nok eller rett og slett husker ikke dem. Se flere emner har ofte vært en rar tur inn i forumet, er det bare meg eller virker det som om den er litt buggete? Kort sagt så får jeg opp mye rart der. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Enig med psilo i dårlig bruk av emnetitler i ny PC-kategorien. Men det er ofte rookies som poster her, ikkje alltid, men oftest. Og derfor blir det endel topics, som er ganske like, for det er vel alltid en liten nyanse forskjell. (stort sett) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) QUOTE (psilocybe @ 19/03/2004 : 11:19) For de av oss som ikke blar gjennom hver kategori, men bruker nye poster siden forrige besøk (eller noe tilsvarende), blir det en studie i rare topics. Joda, jeg har samme "problemet" selv, men det er bare til å ta en rask titt over til høyre så står det jo hva kategorien heter. Og angående det å stenge postter eller kjefte på brukere for ikke å søke: Dette er da et forum og man får vel lov til å stille spørsmål? Hvis du ikke liker å svare på så mange av dem så får du heller slutte, eventuelt oppfordre dem selv til å søke og se om de finner noe og lignende. Stickies og slikt hjelper ikke dessverre. Ser gså at det er en del folk som rapporterer ting som har blitt spurt om før. Det er ikke god nok grunn til å stenge eller banne brukeren eller noe. Det er derfor forumet er her: For å stille og svare på spørsmål. Så da får heller alle nye brukere erfare at det finnes en søkemotor "the hard way": Ingen svarer på postene deres. Dahle: Ja, det hadde nok vært bra med en slik regel om at det er tre krav vi stiller, men å innføre det er værre. Som jeg nevnte, og som jeg tror de fleste har fått med seg hjelper det ikke med stickies eller annonseringer. Det blir bare oversett. Og da er det bare stenging og tilbakemelding i trpden som hjelper. Og det er mye arbeid. Men jeg kan se om jeg kan få ført det videre da, a det er en god ide å prøve å få inn ett eller annet system i den kategorien føler jeg, personlig. Blib - back fra å reformatere PCen over 10 ganger på 10 timer :/ NB: Posten handler om forumet, ikke Hardware.no. Flyttes Endret 19. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Dere misforstår meg litt, jeg sier bare at mye kunne vært unngått hvis folk hadde bare visst mer om søke-funksjonen samt anbefalinger, slik jeg ser det nå så er det ikke vits å ha anbefalinger i det hele tatt for det virker slik at det er ingen som bruker det uansett. Jeg sier ikke at folk skal bli kjeftet på eller noe slikt for at dem laget et post som var rimelig lik en annen, men at folk kunne vært litt mer obs, husket dere GF4 tiden? Det haglet som f*** av tråder; "hvilken produsen?" osv, det var det samme spørsmålet hele tiden og det er samme tendenser nå som A64 er på markedet. Endret 19. mars 2004 av Basus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg