jeskeide Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har et skjema der jeg kan taste inn mange kundeopplysninger. I navne feltet vil jeg prøve å få det til slik at jeg skriver deler av navnet og så søker jeg etter dette i data basen.( ja jeg bruker php til dette men regner med at jeg må bruke html kode for å få til d jeg skal spørre om nå) Så vil jeg hente opp resultatet av søkingen i et vindu som legger seg opp på registreringsskjemaet mitt. og vinduet som kommer opp vil jeg ha til å bare være 1/4 av det originale vinduet. så skal jeg kunne trykke på linken til det navnet jeg søkte og denne linken skal ta med tilbake til registrerings skjemaet som var utgangspunktet...... noen som forstod dette og kan hjelpe meg ??? viktigeste er... hvordan få opp et lite vindu i fronten med en annen side i bakgrunnen ? helst uten verktøylinjenene i toppen av explorer også. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 javascript kode for å åpne et nytt vindu: window.open("vidu.html", "vindusnavn", "width=50, height= 50 top= 20 left=20") window.open tar tre teksstrenger som parametre - den første er URL til vinduet som skal åpnes, den neste er navnet/tittelen og den siste innholder all annen info., f.eks. om scrollbars og verktøylinjer, etc. Det du ikke nevner får default verdi 0 (av), så den koden jeg skrev inn åpner et vindu på 50*50px 20xp fra toppen og venstre kant med navnet vindusnavn og vindu.html som kilde Det var det første. De andre tingene du spør om krever adskillig mer... Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 <script type="text/javascript"> function popUp(URL) { day = new Date(); id = day.getTime(); eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=no,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=550,height=550,left = 0,top = 0');"); } </script> <a href="javascript:popUp('meg.html')">MEG</a> jeg har fått denne å fått den til å virke... men lurer bare på en ting til: når jeg trykker på en link i popup vinduet skulle jeg gjerne sett at popup vinduet lukker seg og at jeg fikk gå tilbake til siden i bakgrunnen. Er dette mulig ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 javascript:self.close() eller noe sånt. Husker ikke den helt... Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Fant løsningen her http://www.jsmadeeasy.com/javascripts/Wind...02/template.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå