DummeGaas Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Ifølge denne artikkelen på Slashdot skal Novell(eier av SUSE) nå slippe YaST under GPL. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Kjekt. Skjønner godt hvorfor SuSe holdt på koden i alle år, lite smart rent forretningsmessig å slippe den. Men nå som Novell skal slippe den er jeg bare takknemmelig. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 jo da men.. det er bare koden de åpner for lesing da, ikke gpl sann jeg har skjønt det da. dvs at jeg og du kan lese den, men vi kan ikke porte den til debian eller.no og bruke den. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 jo da men.. det er bare koden de åpner for lesing da, ikke gpl sann jeg har skjønt det da. dvs at jeg og du kan lese den, men vi kan ikke porte den til debian eller.no og bruke den. Den er GPL, som sagt. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Sax2 er ihvertfall et program som måtte kunne forbedre andre distroer. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Flotte greier! Har aldri rørt SuSe, men jo mer som GPL'es, jo bedre. Er det Novell som pushet for dette, eller selve SuSe-teamet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Er ikke så veldig glad i Sax2, men det har med oppdateringsfunksjonaliteten å gjøre (ikke det at up2date er noe særlig det heller), jeg måtte sitte å passe på dævelskapen mens den skulle laste ned fra en treeeig server. Samt at den maste om suse 9.0 cd'ne hele tiden... Men kansje blir det fikset nå? De andre config verktøyene var nydelige... Om ikke annet tenker de at hvis "alle" distroer får sax, vil det hjelpe til å bli kvitt "ubrukervennlig" stempelet. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Sax2 og up2date gjør da helt forksjellige ting Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 så vidt jeg husker har det en oppdateringsfunksjon. Og det er UDIGG å måtte å sitte å passe på konsollet til en maksin bare fordi at den skal laste ned oppdateringer. Og når jeg ba 8.0 legge inn opera, lastet den ned en ødelagt svæææært tidig 7.5 beta som ødela alle bookmarksene mine. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Det er verkøyet for å konfigurere X Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Vel, i SuSE 9.0 kan en laste ned oppdateringer fint automatisk når man vil. Og de legger seg inn av seg selv. Bare har SUNETs FTP i sources. Opera ligger i 7.50 der BTW. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Vetke helt om jeg har lyst å prøve. Den kommer sikkert til å sarve alt på gentooen min. Endre configfiler her og der osv. Synes det er helt greit å redigere configfilene manuelt jeg, men jeg kan forstå at YaST kan være praktisk for mange nye brukere. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Novell digger Open Source Så er sikkert dem som har pushet (uten at jeg skal påstå noe sikkert). Eller, de var veldig for Open Source på det "lave nivået" - altså kernel - protokoller - enkelt userland osvosv. Men de holder nok enda på sitt Zen osv, de tør ikke helt åpne dét. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 Novell digger Open Source Så er sikkert dem som har pushet (uten at jeg skal påstå noe sikkert). Novell prøver vel å appelere til enterprise-markedet, hvor det viktige er at kunden har noen å saksøke om alt går galt. Open Source er en modell som gir kunder tillit til teknologien. Det er dermed lurt for Novell å støtte Open Source. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Eller, de var veldig for Open Source på det "lave nivået" - altså kernel - protokoller - enkelt userland osvosv. Heldigvis er det jo akkurat på dette nivået at programvarefrihet er viktigst kjerner, drivere, protokoller, enkelt userland, grunnleggende skrivebord osv. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Novell digger Open Source Så er sikkert dem som har pushet (uten at jeg skal påstå noe sikkert). Novell prøver vel å appelere til enterprise-markedet, hvor det viktige er at kunden har noen å saksøke om alt går galt. Open Source er en modell som gir kunder tillit til teknologien. Det er dermed lurt for Novell å støtte Open Source. Karsten, du slutter aldri å imponere meg :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå