Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele 2 adsl modem - bytte?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått et sånt Ericsson modem fra Tele 2.

Har Telio bredbåndstelefoni, og har hørt at dette modemet kan by på problemer når det gjelder Telio. Har mistet summetonen en del ganger som krever omstart av adapter for å få summetonen tilbake. :)

Kunne noen her ha gitt meg noen linker til bra modemer? (trenger ikke modem med nat funksjon da jeg skal ha ruter bak modemet)

Har vanlig analog tlf linje. :)

Takker for råd og linker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Telio bredbåndstelefoni, og har hørt at dette modemet kan by på problemer når det gjelder Telio. Har mistet summetonen en del ganger som krever omstart av adapter for å få summetonen tilbake. :)

Mener og vite at du kan ringe Tele2 og få dem til og sette det i brigemodus slik at det fungerer som et vanlig modem.

Lenke til kommentar

Hei,

Slik jeg har gjort det er at jeg har satt en switch mellom modem og ruter. Slik at pc'er man plugger inn i denne switchen får ip fra tele 2. Pc'er jeg plugger i ruter får da privat ip.

Har plugga adapteren i switchen mellom modem og ruter slik at denne får ip direkte fra tele 2. Men kan være at det har vært noe feil akkurat i natt. Har bare opplevd å miste summetone et par ganger. :)

Men leste om flere som har problemer med modemet til Tele 2, og Telio. Så derfor tenkte jeg at det kanskje var lurt å bytte ut modemet. :)

Men det er vel kanskje bare de som bruker nat funksjonen i modemet som har problemer da. :)

Lenke til kommentar
Slik jeg har gjort det er at jeg har satt en switch mellom modem og ruter. Slik at pc'er man plugger inn i denne switchen får ip fra tele 2. Pc'er jeg plugger i ruter får da privat ip.

Hva om du kjører alt via routeren din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...