John Deere Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hei! Har lyst til å prøve å overklokke pc n min.. P3 733 mhz. 384 mb ram med skjermkort, nvida geforce 4 ti 64 mb ram Har lest en del om overklokking på sidene her, men jeg er fersk og aner ikke en gang hva bios betyr.. Hvordan går jeg fram for å få mere ytelese??? Er det RAM cpu eller skjermkortet jeg bør klokke? hadde vert fint med litt hjelp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Foreslår først av alt at du: 1) leser guiden. Du finner den her, og den inneholder mye nyttig info. 2) Opplyser om hvilket system du har. Det er mye lettere for oss å hjelpe deg hvis vi vet ting som f.eks: a) Hvilket hovedkort du har, hvilke drivere du bruker, og hvilken BIOS-versjon du har, samt de relevante innstillingene i BIOS. b) Hvilken prosessor du har. c) Hva du først og fremst ønsker å oppnå, og hva det er du bruker maskinen mest til. d) Hva du prioriterer høyest av lydløshet, pris på evt utstyr, ytelse, etc. e) Hvis det er relevant, hvilket skjermkort du har. f) hvilken kjøling du har i kabinettet som helhet, og hvilken kjøling du har på de enhetene du vil gjøre noe med. I det hele tatt, desto mer du kan fortelle oss om systemet, desto enklere for oss er det å gi deg best mulig råd. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Foreslår først av alt at du: 1) leser guiden. Du finner den her, og den inneholder mye nyttig info. 2) Opplyser om hvilket system du har. Det er mye lettere for oss å hjelpe deg hvis vi vet ting som f.eks: a) Hvilket hovedkort du har, hvilke drivere du bruker, og hvilken BIOS-versjon du har, samt de relevante innstillingene i BIOS. b) Hvilken prosessor du har. c) Hva du først og fremst ønsker å oppnå, og hva det er du bruker maskinen mest til. d) Hva du prioriterer høyest av lydløshet, pris på evt utstyr, ytelse, etc. e) Hvis det er relevant, hvilket skjermkort du har. f) hvilken kjøling du har i kabinettet som helhet, og hvilken kjøling du har på de enhetene du vil gjøre noe med. I det hele tatt, desto mer du kan fortelle oss om systemet, desto enklere for oss er det å gi deg best mulig råd. Takk for LINK, Pc`n er jo noe gammel så jeg er ikke så redd for å ødlegge den. Har lyst til å prioritere ytelse da jeg spiller en del spill.. Støy bryr jeg meg ikke om. Har ikke peiling på hvordan klokking fungerer så jeg trenger en fremgangsmåte. Har prøvd å finne ut litt om systemet..... kom fram til følgende; OK.. Jeg har følgende system: Hovedkort: Shuttle AV 14 BUS Type, intel GTL+ Bus width, 64-bit Real clock, 133 mhz Effective clock, 133 mhz Bandwidth, 1064 MB/s Chipset BUS properties; Bus type PCI Bus width 32 bit Real clock 33 mhz Effective Clock 33 mhz Bandwidth 133 MB/s CPU: Intel pentium IIIE 733 MHz (5,5x133) Coppermine,CuMine A80526 CPU stepping cB0 L1 Cache 16 kb L2 Cache 256 on die, ATC, full speed. Bios type Award modular v.6.00PG Skjermkort: nvida geforce 4 ti 4200 (Abit siluro Gf4 ti 4200) memory size 64 mb GPU clock 250 MHz Ramdac clock 350 mhz. Er det noe mere dere må vite kan jeg sikkert finne ut det også. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 når du starter maskina står det en plass pres del eller press f1 to enter setup gjørr det finner du magnement/voltage gå inn der finn der det står noe 10*100 fek.s og stiller den opp ikke gå for høyt... Last ned mother board monitor så ser du hvor varm cpu'en er... visst pcen blir ustabli når du klokker må du stille opp volt. Men når man stiller opp volt blir cpuen my varmere så du må passe deg for varmen! Når du klokker er det nest viktigste kjøling! Viktigst ikke klokk for mangen mhz om gangen.. Visst dataen kræsjer må du gå i BIOS igjen og ta ned litt fsb eller prøve og stille opp volten! Husk også at klokking foregår på eget ansvar jeg har ikke sagt det er mulig og klokke denne cpu en gang så du må ikke klage visst prosessoren går til ######! Så jeg vil si: Håper det går da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå