Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt bluescreen i Premiere Pro.

Du benytter deg av effekten "Blue Screen Key", som ligger i effekt-mappen "Keying" dersom jeg husker rett. Så bare justerer du instillingene på effekten til du er fornøyd!

Lenke til kommentar

Software er en greie..men det som er minst like viktig er god kvalitet bluescreen footage.

Hvis den er dårlig lysbestatt, eller filmet i et komprimert format (MiniDV og MicroDV) så kan du slite litt.

Så husk dette....det er en jobb å gjøre forran kamera, med kamera...og SÅ kan du leke deg i feks Premier.

AKIRA

Lenke til kommentar
Eller det jeg sa ;)

Når karen allerede har Premiere, og keying funker fett,, hva er vitsen med å laste ned noe nytt program.. :ermm:

Fordi hvis han er litt ny med video redigering, så er det mye lettere på EditStudio 4.

Er det lettere å bruke, så er det gjerne færre innstillinger og muligheter han kan leke seg med for å få best mulig resultat.

Jeg synes ikke at Premiere var vanskelig å komme i gang med. Er bare å lese de første sidene i bruksanvisningen, og leke seg fremover på egen hånd etterpå.

Lenke til kommentar
Er det lettere å bruke, så er det gjerne færre innstillinger og muligheter han kan leke seg med for å få best mulig resultat.

Jeg synes ikke at Premiere var vanskelig å komme i gang med. Er bare å lese de første sidene i bruksanvisningen, og leke seg fremover på egen hånd etterpå.

Helt enig!

I tillegg mener jeg at jo flere programmer, jo flere muligheter til at tekniske problemer oppstår. Dessuten vil man jo etterhvert miste kvalitet på filmen dersom man skal drive å overføre den mellom tusen forskjellige programmer!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...