mats A. Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Eller går det i noen andre programmer som jeg kan skaffe meg. Jeg og noen kamerater har tenkt til å lage en musikk video og ville teste det.. noen som kan hjelpe meg???? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 EditStudio 4 har mulighet for det. Du kan laste ned fullversjonen og ha den gratis i 30 dager. Husker ikke linken med de som lager programmet er Puremotion. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Premiere har denne funksjonen ja, har brukt den selv. Var vel 6.0 jeg hadde(?) Husker ikke hvor du fant det i programmet, da det er over 1 år siden jeg brukte det og jeg nå ikke har det på maskina for å sjekke. Men det er der ja Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har brukt bluescreen i Premiere Pro. Du benytter deg av effekten "Blue Screen Key", som ligger i effekt-mappen "Keying" dersom jeg husker rett. Så bare justerer du instillingene på effekten til du er fornøyd! Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Eller det jeg sa Når karen allerede har Premiere, og keying funker fett,, hva er vitsen med å laste ned noe nytt program.. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Premiere: Legg videoen som skal keyes i videospor 2 (eller høyere), og bakgrunnen i videospor 1. Så høyreklikker du videoen med blåskjerm og velger transparency. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Software er en greie..men det som er minst like viktig er god kvalitet bluescreen footage. Hvis den er dårlig lysbestatt, eller filmet i et komprimert format (MiniDV og MicroDV) så kan du slite litt. Så husk dette....det er en jobb å gjøre forran kamera, med kamera...og SÅ kan du leke deg i feks Premier. AKIRA Lenke til kommentar
uranus Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Eller det jeg sa Når karen allerede har Premiere, og keying funker fett,, hva er vitsen med å laste ned noe nytt program.. Fordi hvis han er litt ny med video redigering, så er det mye lettere på EditStudio 4. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Eller det jeg sa Når karen allerede har Premiere, og keying funker fett,, hva er vitsen med å laste ned noe nytt program.. Fordi hvis han er litt ny med video redigering, så er det mye lettere på EditStudio 4. whateva,, Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Eller det jeg sa Når karen allerede har Premiere, og keying funker fett,, hva er vitsen med å laste ned noe nytt program.. Fordi hvis han er litt ny med video redigering, så er det mye lettere på EditStudio 4. Er det lettere å bruke, så er det gjerne færre innstillinger og muligheter han kan leke seg med for å få best mulig resultat. Jeg synes ikke at Premiere var vanskelig å komme i gang med. Er bare å lese de første sidene i bruksanvisningen, og leke seg fremover på egen hånd etterpå. Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Er det lettere å bruke, så er det gjerne færre innstillinger og muligheter han kan leke seg med for å få best mulig resultat. Jeg synes ikke at Premiere var vanskelig å komme i gang med. Er bare å lese de første sidene i bruksanvisningen, og leke seg fremover på egen hånd etterpå. Helt enig! I tillegg mener jeg at jo flere programmer, jo flere muligheter til at tekniske problemer oppstår. Dessuten vil man jo etterhvert miste kvalitet på filmen dersom man skal drive å overføre den mellom tusen forskjellige programmer! Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Premier har bluescreen jah! du går inn på effekt mappen å søker etter bluscreen key. Når du har funnet den legger du effekten rett på videosporet. Du han stille på den hvis du går inn på "effect control". Mvh Thomas Alsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå